Buitenrit Drunse Duinen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kruimellover

Berichten: 867
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drunen

Re: Buitenrit Drunse Duinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:08

Mijn twee paarden staan er, aan de Drunense kant, middenin. Als je een gids nodig hebt en ik heb tijd, ben ik altijd bereid je (gedeeltelijk of helemaal) mee te nemen. Laat dan maar weten als je dat fijn zou vinden. Ik weet er heel goed de weg namelijk.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:23

Zand kan dan wel zwaar zijn, maar ik kom daar 9 van de 10 x niet eens of maar een klein stukje :')
En toch kan ik urenlang weg zijn en allerlei paden rijden, en ook ik rijd op de gok want weet de weg ook niet :')
Ik zit aan de kaatsheuvel kant binnenkort, nu nog loon op zand. Wil ook altijd wel mee rijden hoor :j

Danique1212

Berichten: 8
Geregistreerd: 18-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 16:05

kruimellover schreef:
Mijn twee paarden staan er, aan de Drunense kant, middenin. Als je een gids nodig hebt en ik heb tijd, ben ik altijd bereid je (gedeeltelijk of helemaal) mee te nemen. Laat dan maar weten als je dat fijn zou vinden. Ik weet er heel goed de weg namelijk.


Leuk! We gaan nog overleggen wat we gaan doen. :)

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Buitenrit Drunse Duinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 16:53

Bijvoorbeeld het sportstrand bij Westenschouwen en het strand bij Hellevoetsluis/Rockanje. Op het stuk waar je niet op mag kan je via het ruiterpad door de duinen

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Buitenrit Drunse Duinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 17:06

Bij Duindamseslag bij Noordwijk kan je ook het hele jaar het strand op.

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Buitenrit Drunse Duinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:54

En ik sta aan de kant van Udenhout bij bosch en duin, dus evt wil ik ook wel met je mee als gids!

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:59

ik gebruik runtastic, ken er goed de weg maar altijd makkelijk als je even twijfelt welke kant je op rijdt. Verder vind ik dat je vanaf de ijsbaan wat meer keus hebt qua routes/paden. Tja en die zandvlakte is groot en idd best zwaar. Maar verklaar dan maar eens waarom de meeste paarden uit hun bol gaan als ze dat zand in het vizier krijgen. Hier sowieso 2 die dan het liefst plankgas gaan (oh nee 3, ikzelf ook namelijk).
Parkeren kun je goed bij de klinkert langs de weg. Bij de ijsbaan en de drie linden ook goed, alleen moet je dan wel vroeg zijn, anders wordt het verdomd lastig in de weekenden.

Danique1212

Berichten: 8
Geregistreerd: 18-05-17

Re: Buitenrit Drunse Duinen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 09:16

Haha ik heb er al een keer eerder geredenen sommige stukken zijn ook echt wel goed te doen... ligt natuurlijk ook aan de conditie van je paard

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Buitenrit Drunse Duinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:46

Je kan ook wat later gaan. Gisteren waren wij de hond uitlaten, kwamen er rond 3 uur aan(drie linden). En dan gaan er weer mensen weg, dus kun je je trailer wel kwijt. Het blijft tot 10 uur licht, dus als je rond 4/5 uur komt kun je nog uren rijden. :). Het wordt dan ook een heel stuk rustiger in het bos wat ook heel fijn is.

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:50

Aan de andere kant de kant van croimvoirt heb je ene behoorlijk stuk bos zitten en kan het grote stukken op mooie paden rijden en hier en daar een stuk duinen mee pakken.
Anders eens op http://www.pavena.nl kijken. Dan kan je onder begeleiding van een gids daar rijden. Persoonlijk zeer goede ervaring met deze gids vind het echt een aanrader. En voordeel is dat hij de weg goed kent en je dan goed kan aangeven hoe lang je wil, of je wel of geen zware stukken wil etc.

Edit: juiste link
http://www.pavena.nl/buitenrit.html
En voordeel is dat je dan zelf geen dagkaart hoeft te regelen die zit bij de gidsprijs in.

Sweetiee
Berichten: 374
Geregistreerd: 20-11-15
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:18

frankiej schreef:
Tja en die zandvlakte is groot en idd best zwaar. Maar verklaar dan maar eens waarom de meeste paarden uit hun bol gaan als ze dat zand in het vizier krijgen. Hier sowieso 2 die dan het liefst plankgas gaan (oh nee 3, ikzelf ook namelijk).


haha herkenbaar. Hier laatste keer met zijn 4en gegaan. 3 eigen paarden mee en 1tje gehuurd. het gehuurde paard zag het al gauw niet meer zitten en gingen tijdens onze rengalop vanzelf terug naar stap en wilde terug lopen naar zijn stalletje :Y) :')

Lijkt me ook leuk om eens met een grote groep te gaan, misschien een keer een idee voor een boktmeeting in de zomer? als er animo voor is lijkt me dat wel leuk om eens te organiseren :)

Annee_S

Berichten: 207
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Buitenrit Drunse Duinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:15

Als je dat gaat organiseren Sweetiee dan ga ik even met de eigenaar van mijn verzorgpaard om tafel zitten. Ff kijken wat we kunnen regelen qua vervoer enzo, maar lijkt me tof om te doen aangezien ik ook een aantal vrienden in die omgeving heb zitten met hun paarden.

Sweetiee
Berichten: 374
Geregistreerd: 20-11-15
Woonplaats: Nederland

Re: Buitenrit Drunse Duinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:40

Denk dat ik daar van de week wel een topic voor open dan. Kijken hoeveel er mee willen en wanneer dan enzo.
Al is mijn paard een enorme stuiterbal met anderen
Maargoed laten we het verder maar ontopic houden ;) pb mag altijd. Gezellig ;) :)

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Buitenrit Drunse Duinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:23

jaaaaren geleden (ca 10) is er al eens zo'n meeting geweest. was errug gezellig. let er wel op dat je tussen juni en september er beter niet kunt komen vanwege de dazen.

Sweetiee
Berichten: 374
Geregistreerd: 20-11-15
Woonplaats: Nederland

Re: Buitenrit Drunse Duinen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:24


jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:37

spottedponie schreef:
Daglabels worden niet meer verkocht, je bent dus verplicht om een jaarlabel aan te schaffen...



Oh is dat zo ? Wie heeft dat tegen je gezegd ? Dat zal mooi zijn als je nu een jaarlabel moet kopen ook al ga je maar een keer rijden in de LDD !

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:11

jansje73 schreef:
spottedponie schreef:
Daglabels worden niet meer verkocht, je bent dus verplicht om een jaarlabel aan te schaffen...



Oh is dat zo ? Wie heeft dat tegen je gezegd ? Dat zal mooi zijn als je nu een jaarlabel moet kopen ook al ga je maar een keer rijden in de LDD !


http://www.de-rustende-jager.nl/index.p ... aardrijden
Zo te zien nog gewoon daglabels verkrijgbaar hoor! :)