Noordwijk met de paarden (strand)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NDESRTB

Noordwijk met de paarden (strand)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 11:01

Dag allemaal,

Wij willen met een deel van de (pension)klanten bij ons op stal naar het strand in Noordwijk, 30 april as. Er staat veel info op internet maar ik word op gebied van parkeren en etc niet echt wijzer.

https://www.noordwijk.nl/wonen/regels-s ... 21184.html

Gemeente geeft hier aan dat het handig is om te parkeren aan de Duinweg, ter hoogte van van afrit 24. Maar iets hoger op die pagina staat dat paarden bij afrit 24 niet zijn toegestaan (?). Naast dat is de Duinweg schijnbaar behoorlijk lang (Google Maps), dus geen idee waar die parkeerplaats zou moeten zijn. Ander ding waar wij meezitten is dat we met twee trailers en een vrachtwagen komen. Dus we zoeken daarvoor ook nog eens een geschikte parkeerplaats. Kan iemand mij helpen? Waar kunnen we goed parkeren en het strand op?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:11

Aan die kant van Noordwijk zit je eigenlijk meer tegen Noordwijkerhout (langevelderslag).
Op die parkeerplaats heb je veel ruimte en kun je inderdaad makkelijk met je trailers staan en paarden daaromheen. De strandovergang direct tegen die parkeerplaats aan is inderdaad niet toegestaan voor paarden (dacht ik), maar van die parkeerplaats af gaan wel verschillende ruiterpaden de duinen in en komen bij het strand uit.
Deze kan van Noordwijk is wel veel mooier om heen te gaan voor een lange rit omdat je echt een rondrit kunt maken, door duinen heen en over het strand en dit deel van het strand is ook in de zomer toegestaan.
Als je meer aan de Katwijkse kant van Noordwijk wil kun je parkeren vlak bij Manege Jonker, maar daar zijn restricties in tijden wanneer je in de zomer op het strand mag. Daarbij mag je niet voor de boulevard langs en kun je dan dus alleen een heen-en-weer ritje over het strand maken.

NDESRTB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 12:22

Nickeltje schreef:
Aan die kant van Noordwijk zit je eigenlijk meer tegen Noordwijkerhout (langevelderslag).
Op die parkeerplaats heb je veel ruimte en kun je inderdaad makkelijk met je trailers staan en paarden daaromheen. De strandovergang direct tegen die parkeerplaats aan is inderdaad niet toegestaan voor paarden (dacht ik), maar van die parkeerplaats af gaan wel verschillende ruiterpaden de duinen in en komen bij het strand uit.
Deze kan van Noordwijk is wel veel mooier om heen te gaan voor een lange rit omdat je echt een rondrit kunt maken, door duinen heen en over het strand en dit deel van het strand is ook in de zomer toegestaan.
Als je meer aan de Katwijkse kant van Noordwijk wil kun je parkeren vlak bij Manege Jonker, maar daar zijn restricties in tijden wanneer je in de zomer op het strand mag. Daarbij mag je niet voor de boulevard langs en kun je dan dus alleen een heen-en-weer ritje over het strand maken.

Maar is de parkeerplaats bij Langevelderslag niet weer een andere dan de gemeente beschrijft?

Zeg ik het goed als jij ons dus aanraadt om de parkeerplaats te pakken die de gemeente beschrijft, dus aan de Duinweg ter hoogte van afrit 24, en dan via daar direct een ruiterpad op?

Nickeltje

Re: Noordwijk met de paarden (strand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:30

Ehm... Ik ga als ik met de trailer die kan op ga eigenlijk altijd naar Langevelderslag.
Die bij paal 24 in de buurt is meer in een bossig gedeelte van het duin. Is gratis maar kan op een drukke en zonnige dag wel eens vol. Vanuit die parkeerplaats gaan ruiterpaden in zowel noordelijke als zuidelijke richting.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:12

Nickeltje schreef:

Je kan als je daar parkeert in Katwijk ook de andere kant op richting Wassenaar, onder de 18 graden mag je de hele dag met paarden het strand op (er hangt een verbodsvlag als je niet mag). Die kant op kan je wel heel ver rijden en ook de duinen in (en bv naar Meijendel, erg leuke rit).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:42

Als er niks bijzonders is zou je ook kunnen vragen of je bij Manege Bakker mag parkeren.
Dan moet je nog een klein stukje langs de weg en dan kun je de duinen in, via de duinen rijd je zo door naar strand, dan zit je bij afrit 24 en 25.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:00

Je kunt ook op de boulevard bij de Nortgodreef parkeren. Daar zadelen en via het oude Manege Meeuwenoord het strand op. Daar mag je gewoon het hele jaar door rijden.
Je moet rechts aanhouden wanneer je het strand op kunt ( links staat een verbods bord voor paarden) en kunt doorrijden tot je weer een verbodsbord tegenkomt.

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:42

Is Noordwijk eigenlijk de enige plaats waar je in de zomer ook op het strand mag rijden? En is er ergens een kaart van die route te vinden?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:10

Die route is echt heel makkelijk:
Parkeren op de Nortgodreef aan de kant bij oude manege Meeuwenoord.
Bij de manege het ruiterpad op en steeds bij een kruising/splitsing van ruiterpaden links aanhouden.
Dan kom je bij de fietsenrekken en de opgang naar de duinen.
Op het strand MOET je rechtsaf, links staat een verbodsbord voor paarden. Je kunt doorrijden tot je weer zo'n bordje tegenkomt. Dan moet je omkeren.

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:28

Moet je dan over het strand terug of kun je ook via de duinen en hoe lang is die route ongeveer? En moet je nog rekening met het tij houden?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:14

Het Tij houd ik persoonlijk wel rekening mee, ik heb het liefst een groot hard vlak strand. Ik wil nl net naast de vloedlijn rijden waar het hard is. Ik kijk op internet wanneer het laag water is. En zorg dat ik met de laagste stand op het strand ben...dan heb je opkomend tij en word je niet "meegezogen" zeg maar als je het water ingaat ( al klinkt dat beetje overdreven, zo voel ik het wel)

Wat betreft de duinen, je kunt 2x de duinen in en via de duinen terug, ik doe dat nooit want ik vind ze te zwaar voor mijn paard.ik kom voor het strand en dus rij ik heen en terug langs de zee en ga weer naar huis....die route slingert gewoon langs de zee weer terug naar Noordwijk, zal in tijd niet veel schelen alleen galoppeer ik langs de vloedlijn en in de duinen doe je rustig aan.... zal wat langer duren dus

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:43

rondje duinen en strand noordwijk

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:58

Wat ziet dat er leuk uit en wat heb je een vrolijk paard!