Ponykamp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 10:37

Hoi,

Ik ben opzoek naar een leuk ponykamp in de provincie Drenthe of Groningen.
Ik ben 15 jaar en heb veel ervaring in de dressuur en redelijk in het springen en buitenrijden.
Ik ben dus opzoek naar een kamp dat voor mijn leeftijd geschikt is. Ik wil graag een kamp waar ik met leeftijdsgenoten zit en kan rijden op mijn niveau, dus niet alleen maar stap, draf ritjes maken.
Mijn eisen zijn:
-leeftijsgenoten
- niet alleen maar dressuur, ook springen en buiten
-een beetje op niveua kunnen rijden (dus ook buiten galoperen enz)
-In de provincie Drenthe of Groningen

Ik heb zelf al een beetje gekeken en kwam al uit bij les chevaux, is er iemand die weet of dat een leuk kamp is voor iemand van 15 ( dus met leeftijdsgenoten etc)

Ook kwam ik op de site van Jan dolving is er iemand die daar een keer is geweest?

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:45

ik ben jaren op kamp geweest bij manege de eekwal in emmen, daar heb ik heel veel plezier gehad! wellicht is dat iets om naar te kijken?

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 16:14

its_daantjee schreef:
ik ben jaren op kamp geweest bij manege de eekwal in emmen, daar heb ik heel veel plezier gehad! wellicht is dat iets om naar te kijken?


Ik heb op hun website gekeken en lijkt me best leuk, komen er veel mensen van mijn leeftijd (15/16 jaar) of zijn het voornamelijk jongere kinderen?

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 16:49

Les chevaux heeft dit jaar een 14+ kamp, dan zit je sowieso met leeftijdsgenoten. Volgens mij is het vooral WE en Trec, maar ze doen daar altijd veel verschillende dingen! Je zal het er vast naar je zin hebben

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 16:56

Wij bij Les Chevaux hebben ook nog de jeugdtrektocht voor de oudere tieners.
we rijden dan zoals logisch heel veel buiten.

De TREC/WE week is heel gevarieerd, buiten, springen, dressuur, TREC/WE echt voor de allround ingestelde ruiters!

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:26

Niet in Drenthe of Groningen, maar zeker de moeite waard om ook eens naar te kijken ;) : Stal 't Reelaer! Dit ligt in Overijssel tussen Heino en Raalte. Voor jouw leeftijd organiseren ze 2 soorten kampen, namelijk crossweek en jongerentrektocht.

Crossweek - https://reelaer.nl/crossweek/
Dit is voor 11 t/m 16 jaar, je gaat elke dag rijden in de bak en crossweides met waterbak! Je doet dus niet alleen dressuur, sterker nog, je bent dagelijks meer bezig met springen en crossen dan met dressuur. Al is dressuur natuurlijk de basis hiervoor! Je kunt op je eigen niveau springen en crossen, er zijn namelijk van elke hindernis verschillende hoogtes. Ook ga je een keer op buitenrit, hier wordt naast stap en draf zeker ook een aantal keer een galopje gedaan!

Jongerentrektocht - https://reelaer.nl/trektocht/
Dit is voor 14 t/m 18 jaar. De eerste paar dagen, zondagavond, maandag en dinsdag, rijdt je in de buitenbak en in de crossweides. Je doet dan ruiterbewijstraining, politietraining en je gaat lekker crosshindernissen springen in de crossweides. Ook ga je alvast een keer een buitenrit maken. Woensdag vertrek je dan goed voorbereid voor 3 dagen(t/m vrijdag dus) op trektocht. Je rijdt dan van camping naar camping. Onderweg worden, naast dat er natuurlijk veel gestapt wordt omdat je lang rijdt op een dag(3-6 uur per dag op trektocht), ook regelmatig een drafje en (ren)galopje gedaan. Daarnaast heb je nog de leuke dingen als speelkwartier(waar je met z'n tweeën over een zandvlakte omhoog door een bospaadje mag galopperen terwijl de rest op de volte stapt).

Er zitten al een aantal weken vol, maar er zijn voor zowel crossweek als jongerentrektocht nog een aantal weken waar nog voldoende plek is, zie het schema in de linkjes!

Ik ben hier zelf een aantal jaren op trektocht geweest en inmiddels ben ik ook begeleiding. Ik vind het altijd super op 't Reelaer :D . De paarden zijn leuk, het rijden is leuk, de begeleiding is super leuk en gezellig, er wordt super voor de paarden gezorgd(staan veel buiten in de kudde), het is supergezellig en ga zo maar door.

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 20:12

rink schreef:
Wij bij Les Chevaux hebben ook nog de jeugdtrektocht voor de oudere tieners.
we rijden dan zoals logisch heel veel buiten.

De TREC/WE week is heel gevarieerd, buiten, springen, dressuur, TREC/WE echt voor de allround ingestelde ruiters!



Ik heb op de website gekeken en de TREC/WE week ziet er wel interesant uit. Uit hoeveel mensen bestaat kamp week en moet hoeveel tegelijk heb je les?

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:46

Kijk inderdaad eens naar 't reelaer! Anja heeft al veel informatie gegeven, maar dit kamp past goed bij wat je zou willen!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6644
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:58

xmarritw schreef:
its_daantjee schreef:
ik ben jaren op kamp geweest bij manege de eekwal in emmen, daar heb ik heel veel plezier gehad! wellicht is dat iets om naar te kijken?


Ik heb op hun website gekeken en lijkt me best leuk, komen er veel mensen van mijn leeftijd (15/16 jaar) of zijn het voornamelijk jongere kinderen?


Hier ook absolute fan (en ponykampleiding) van de Eekwal! :j

Er komen zeker veel mensen van jouw leeftijd, vooral in de zomer. Tuurlijk zullen er ook wel wat jongere kinderen rondlopen, maar doordat veel dingen ook op leeftijd/ervaring worden gedaan, heb je daar eigenlijk geen last van.

En ohja, mijn lievelingsfoto van vorig jaar:
Afbeelding

Als je nog meer dingen wil weten, mag je gerust een berichtje sturen! :D