Kaart omgeving Otterlo - Ede

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sjonniej

Kaart omgeving Otterlo - Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-17 17:51

In het eerste weekend van april ga ik samen met een vriendin een weekend naar De Kleine Pol in Otterlo. We hebben allebei een pony, die voor de wagen loopt. We willen vijf ritten gaan maken in het weekend en willen natuurlijk niet vijf keer ongeveer dezelfde route rijden. Vijf ritten, omdat we de pony's omstebeurt inspannen, dus twee ritten per dag rijden. Vrijdag willen we eerst aan de Hessenweg in Ede parkeren en vanaf hier alvast een rit maken, dan haar pony aangespannen en ik onder het zadel mee. Dus dan 1 rit met de twee tegelijk.

Zijn er goede kaarten beschikbaar van deze regio en waar zijn ze verkrijgbaar? Het liefst zouden we ze deze week alvast bestellen bijvoorbeeld om routes uit te stippelen.

Via Google vond ik nog weinig duidelijke info, alleen de site ruiterenmenner.nl maar dit vind ik onoverzichtelijk en kunnen we ook niet uitprinten om ter plaatse nog iets te bekijken.

Pony's kunnen met gemak ritten van 30 km aan, dus we kunnen best wat afstanden afleggen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:05

Hocus Pocus Branco

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:11

Wat dacht je van
http://www.dekleinepol.nl/home-2/downloads/

Ze hebben het daar over de wandel-fiets en ruiterkaart van de zuid-west veluwe. In de laatste versie daarvan zijn de ruiterpaden helaas weggelaten. Je kunt wel de fiets en wandelkaart kopen en daar de paden op overnemen van ruiterenenmennen.nl.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 12:29

Wij gebruiken ruiterenenmennen.nl Je kunt die prima uitprinten hoor, gewoon kaart op groot scherm zetten en screenshots maken en die printen.

Verder: in dat gebied zijn diverse dagtochten, ze worden aangegeven met witte palen met een wagenwiel of een ruitertje (meen ik). De dagroutes zelf hebben gewone nummers, de aanrijroute vanaf een parkeerplaats naar een dagroute is genummerd met Romeinse cijfers. Helaas heb ik nog geen kaart kunnen vinden met daarop exact de dagroutes, wellicht weten ze dit bij de Kleine Pol, of bij de Mill Ranch.
Ik heb ergens foto's van de palen, zal even zoeken.

Edit:
Dit is dus een paaltje van een dagtocht mennen. De ruiters hebben idd een ruitertje op het plaatje en de aanrijroute dus een Romeins cijfer waar nu een gewoon cijfer staat.
Afbeelding

De ruiterroutes zijn overigens niet geschikt voor menners; we hebben een keer wandelend een ruiterroute gedaan waar we met de kar echt stukken niet hadden kunnen doen (heel smal hekje en een heel smal paadje tussen twee wallen in).

Oy with the poodles, already

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:22

Sjonniej schreef:
In het eerste weekend van april ga ik samen met een vriendin een weekend naar De Kleine Pol in Otterlo. We hebben allebei een pony, die voor de wagen loopt. We willen vijf ritten gaan maken in het weekend en willen natuurlijk niet vijf keer ongeveer dezelfde route rijden. Vijf ritten, omdat we de pony's omstebeurt inspannen, dus twee ritten per dag rijden. Vrijdag willen we eerst aan de Hessenweg in Ede parkeren en vanaf hier alvast een rit maken, dan haar pony aangespannen en ik onder het zadel mee. Dus dan 1 rit met de twee tegelijk.

Zijn er goede kaarten beschikbaar van deze regio en waar zijn ze verkrijgbaar? Het liefst zouden we ze deze week alvast bestellen bijvoorbeeld om routes uit te stippelen.

Via Google vond ik nog weinig duidelijke info, alleen de site ruiterenmenner.nl maar dit vind ik onoverzichtelijk en kunnen we ook niet uitprinten om ter plaatse nog iets te bekijken.

Pony's kunnen met gemak ritten van 30 km aan, dus we kunnen best wat afstanden afleggen!

Hoi,
Kaartjes kun je via onze site Ruiteren&Mennen wel eenvoudig uitprinten. Voor een goed overzicht kun je het beste linksboven kiezen voor groot scherm. Voor een beeld van de omgeving kun je wisselen tussen kaart en satellietbeeld rechtsboven. Uiteraard kun je in-of uitzoomen op de kaart. Ikzelf deel mijn geplande ritten meestal op in 2 kaarten voor de middag en 2 na de pauze. Je geplande route kun je ook downloaden voor gps-apparaat of smartphone.
Heel handig om onderweg niet meer te hoeven verdwalen en eenvoudig te weten waar je je bevind.
Voor goede papieren kaarten kun je terecht bij Stichting Hippisch Toerisme Nederland. Als zij het niet hebben, heeft niemand het : http://www.hippisch-toerisme.nl/

Stichting ruiteren & mennen in Nederland http://www.ruiterenenmennen.nl/ De site voor het recreatief ruiteren en mennen

=====================================================================

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:57

Zelf je Friese merrie trainen voor de keuring: http://keuring.mirages.nl
Afvallen zonder dieet of zweet? http://www.slankewaarheid.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie