(Educatieve) paardenreis in het buitenland:bestemmingen?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

BeFearless

(Educatieve) paardenreis in het buitenland:bestemmingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-17 23:31

Beste bokkers!

Voor studenten van onze studie willen wij een (paardgerelateerde) reis organiseren naar het buitenland (+- 4 dagen). Tijdens deze reis willen we in een groepsaccommodatie verblijven en vanuit daar verschillende excursies organiseren, denk hierbij aan fokkerijen bezoeken, een buitenrit maken, een kijkje nemen bij een dierenartsenpraktijk etc.

Omdat er op bokt een hoop ervaring is met paarden en het buitenland leek het ons handig om hier om advies te vragen. We zijn nog op zoek naar een leuke bestemming en zijn benieuw of er bokkers zijn die nog tips hebben voor ons! Hebben jullie suggesties voor specifieke gebieden die interessant zijn te bezoeken? Of bedrijven die echt de moeite waard zijn te bezoeken in het buitenland? We gaan helaas maar kort, dus de voorkeur ligt bij een bestemming niet langer dan 8 uur rijden.

Ik hoor het graag! :D

Punz

Re: (Educatieve) paardenreis in het buitenland:bestemmingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:38

Connemaragebied in Ierland natuurlijk.
En dan specifiek Clifden in Augustus tijdens de Connemarapony week.

En als je vliegt ( en dan in Dublin een auto huurt) dan is het ongeveer een dag reizen.

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:41

Camargue gebied in Frankrijk? :)

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:50

Punz schreef:
Connemaragebied in Ierland natuurlijk.
En dan specifiek Clifden in Augustus tijdens de Connemarapony week.

En als je vliegt ( en dan in Dublin een auto huurt) dan is het ongeveer een dag reizen.

Een hele goeie suggestie!

Of anders misschien naar Exmoor of Dartmoor gebied in Engeland?

[ITP] Pony liefde
Diablo, River & Archie <3

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:09

Dan zou ik van deze twee hierboven Exmoor afraden maar de New Forest toevoegen. Ik ben deze zomer in alledrie geweest, maar in Exmoor was maar een heel klein 'vrij' gebied, terwijl dit in de NF en Dartmoor veeeel groter is. In de New Forest liepen de wilde pony's los door de camping :D
Ook wellicht een interessante; koudbloed draverijen in Scandinavie. Ook door de vele ruimte & koude winters imo erg leuk om te zien hoe ze hun paarden daar houden.

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-17 20:31

Bedankt voor het meedenken! Komen al leuke ideeën langs. Omdat we studenten zijn is het budget helaas beperkt, dus ik ga even uitzoeken wat financieel haalbaar is.

@piekosjj welke camping was dat? :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:21

Bijna alle campings in de New Forest waren zo 'natuurlijk toegankelijk' om het zo maar te zeggen :)) Wij stonden op Hollands Wood, 0 luxe maar dus wel mooi in een open bos en echt genieten van de rust. Er zijn veel campings in de NF maar wij hadden wel echt geluk. De camping aan de andere kant v/d weg was namelijk op een kaal veld wat er totaal niet leuk uit zag! https://www.campingintheforest.co.uk/england/new-forest

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-17 15:40

Piekosjj schreef:
Bijna alle campings in de New Forest waren zo 'natuurlijk toegankelijk' om het zo maar te zeggen :)) Wij stonden op Hollands Wood, 0 luxe maar dus wel mooi in een open bos en echt genieten van de rust. Er zijn veel campings in de NF maar wij hadden wel echt geluk. De camping aan de andere kant v/d weg was namelijk op een kaal veld wat er totaal niet leuk uit zag! https://www.campingintheforest.co.uk/england/new-forest

Bedankt!

Inmiddels ben ik leuke paarden excursies aan het zoeken in de omgeving van New Forest, dus als mensen nog tips hebben hoor ik het graag :)

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-17 20:31

De locatie wordt de omgeving van Münster, omdat dit een stuk voordeliger is. Dus tips over deze omgeving zijn zeker welkom! :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:58

Fijn te lezen dat je een plek gevonden hebt.
Voor een evt volgende keer ben je welkom bij ons in spanje.
Wij hebben alle mogelijkheden van het huren van appartementen, buitenrijden, fokkerijen en klinieken bezoeken, evenals een kijkje nemen hoe onze hoefsmids werken.
Veel plezier in Munster ik kan je helaas niet helpen met informatie daar.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie