trektocht Algarve Portugal naar Barcelona wie kan mij helpen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nout
Berichten: 3
Geregistreerd: 27-02-17

trektocht Algarve Portugal naar Barcelona wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 20:14

beste paardenliefhebber :)

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb hulp nodig!!

ik op zoek ben naar een route om met mijn paard (jonas) van de Algarve in portugal naar Barcelona in spanje te trekken.

Ik heb twee mogelijkheden, 1 met het paard wandelen, of 2, met een klein karretje (2-wiels. 130cm breed) te gaan.

Ik ben op zoek naar mensen die mij kunnen helpen aan routes! wie kan en wil mij helpen???

Ik doe deze tocht namelijk omdat ik 3 jaar geleden een paard hier in de algarve heb gevonden en deze heb verzorgd en alles heb geleerd tot wat hij nu kan! door zijn verleden is hij erg gevoelig voor veel zaken en ik wil hem niet op het transport zetten naar barcelona, Hij is niet gewend aan trailers en dit wil ik hem ook niet leren. ik wil samen met hem deze tocht te maken.

Dit is in het super super kort hoe en wat, graag vertel ik veeeeeeeeeel meer maar misschien is het handiger om eerst in contact te komen!!!!

Please help me out!!!

groetjes van mij en een hinnik van Jonas

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:25

Ik verplaats dit topic naar Buitenritten, ruitervakanties en trektochten.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: trektocht Algarve Portugal naar Barcelona wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:05

Eigenlijk weet ik weinig af van dat soort trektochten maar ik wil je wel adviseren om hem trailermak te maken, stel dat je onderweg in de problemen komt dan wil je hem wel kunnen redden met een trailer. Stel dat hij kreupel raakt? Hem dan dwingen door te lopen zou echt heel rot zijn en je kunt niet overal zomaar een tijd blijven tot je paard hersteld is.

nout
Berichten: 3
Geregistreerd: 27-02-17

Re: trektocht Algarve Portugal naar Barcelona wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 10:04

Beste Troi,

bedankt voor je tip, je hebt inderdaad wel gelijk dat hij in ieder geval in een trailer moet kunnen wanneer de nood aan de man is, ik zal hem hier inderdaad voor trainen, al het advies is zeker welkom!

Ik wil je wel laten weten dat ik nooit maar dan ook NOOIT meer van mijn paard zou vragen dan waar hij capabel in is! Wanneer er onverhoops iets gebeurd tijdens de reis, zal ik hem nooit dwingen verder te gaan totdat hij weer hersteld is, Het goede is, is dat de tijd aan mijn zijde is, ik heb geen deadlines whatsoever!

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:10

Geweldig idee! Ik zou zorgen dat je paard in goede conditie is, je een plan hebt voor de hoeven (bijv hoefschoenen) en adressen waar je terecht kunt onderweg.
Voor trailertrainen kun je op youtube filmpjes bekijken van Pat Parelli, Clinton Anderson etc.

nout
Berichten: 3
Geregistreerd: 27-02-17

Re: trektocht Algarve Portugal naar Barcelona wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 10:21

Super! thanks!

Ik maak gebruik van renagates als hoefschoenen, anyway een aanrader voor iedereen die zijn paard barefoot heeft! super degelijk en slijtvast, en comfortabel! verder kan ik zelf trimmen!

mn paard is in een vrij goede conditie, elke dag lopen we en hier in de bergen en strand krijgt hij genoeg training !

thanks for the tip! ik ga meteen kijken!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: trektocht Algarve Portugal naar Barcelona wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:02

Ff serieus... dat is 1200 km of zo.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 00:12

Tessebes schreef:
Ff serieus... dat is 1200 km of zo.


Als je tijd en geld hebt moet het kunnen, zo hoop ik ooit ook de pelgrimsroute te paard te gaan doen. :)

TS misschien heb je iets aan dit forum http://www.losviajeros.com/foros.php?p=5315275 en kunnen ze je hier verder helpen met enkele routes.

Op ongeveer de helft van je route heb ik evt een uitrustpunt voor jou en je paard. :D

Via google earth kun je natuurlijk ook je reis uitstippelen, dat zal ik persoonlijk doen.
Gebruik het heel vaak voor de routes voordat ik ze ga rijden en zo kun je ook je stops inplannen.

Succes en misschien tot ziens.