pony/instructie -kamp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmin_28

pony/instructie -kamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 18:17

hallo,

ik wil in de zomer op pony/instructie -kamp
maar ik kan niks leuks vinden (en heb best veel eisen default)

mijn eisen:
- het liefst (niet noodzakelijk dus) een week lang je eigen pony/paard
-sowieso een keer naar buiten (strand/bos/duin)
- als je iets niet wilt/durft dat je mag stoppen in mijn geval met springen
- dat ze goed rekening houden met smaak pony's/paarden
- gezelligheid *\o/*
- het liefst bij kinderen van mijn eigen leeftijd!
- mijn ouders willen liever niet in zeeland
- goede instructielessen
- waarbij een bodyprotector niet verplicht is
- op niveau afgestemd
- (niet noodzakelijk) het liefst met meerdere begleiders/instucteurs (instructeur op het strand)
- inrijden, kennismaken met het paard!

wat leuk zou zijn: Niet noodzakelijk
- aan het einde een wedstrijd
-grotere paarden/pony's (anders slepen mn benen ergens over de grond)
-ook gewoon lol hebben met je paard
-met huisjes in de buurt (voor mijn ouders)

kennen jullie iets leuks? kunnen jullie een leuk ponykamp of instructieweek zet het hier in de reacties, en ivm privacy mag je ook een pb sturen.

is er een eis die niet aanwezig is? graag even vermelden :)

Myrtheaben

Re: pony/instructie -kamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:01

De treekhoeve ik ben vorig jaar geweest op crosskamp
-een week lang zelfde pony
-buitenritten(als je crosskamp gaat een buitenrit van 3 uur met allemaal boomstammen en heel veel galop
-als je van te voren aangeeft en zegt dat je het niet durft houden ze er rekening mee
-genoeg paarden en je mag je eigen voorkeur geven(eerste dag rondleiding met uitleg over elke pony/paard
-ik heb het er erg naar mijn zin gehad
-best groot kamp met kinderen tussen 7-17 ong,3 tenten(1 vroege slapers,1 niet heel vroeg ma wel optijd en 1 voor de eigenwijse kinderen die heel laat willen slapen en opwillen blijven)
-midden van het land
-ik heb met 7 jaar rijervaring en 4 jaar wedstrijd ervaring super veel geleerd
-bodyprotector alleen bij cross verplicht
-wordt rekening gehouden met je niveau
-meerdere begleiders op het kamp en 2 verschillende lesgeefsters
-eerste keer dresuur rijden om te kijken of het klikt met je paard
-laatste dag dressuur en spring wedstrijd
-je gaat ook leuke dingen met je paard doen

Heb alleen geen idee of er huisjes in de buurt zijn

roosje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:10

Je zou kunnen kijken naar de pony/instructie kampen bij manege sintels in Breda!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:23

Hoi Yasmin,

Als ik je lijstje met wensen zo zie lijkt Manege Stal de Eik in Holten (Overijssel) me super geschikt voor jou!
We hebben hele leuke pony's en paarden, variërend van een leuke B pony tot een paard van ruim 1.70. Onze paarden en pony's zijn allemaal braaf, maar zeker niet saai! Tijdens ons kamp word je uiteraard niet gedwongen om dingen te doen die je niet durft, dat zou de lol van het kamp weghalen toch?! Je krijgt de hele week je 'eigen' verzorgpony, je mag zelf een voorkeur aangeven voor een pony. De lessen rijd je wel op verschillende pony's, dit omdat we een paar pony's hebben die bijvoorbeeld niet mogen springen, of die niet zo goed op buitenrit kunnen. De lessen zijn leuk, afwisselend en afgestemd op niveau! We proberen in ieder geval 2x in de week een buitenrit te maken, dit doen wij over de Holterberg, waar onze manege aan ligt. Binnen no-time zitten we in het bos :D! Een bodyprotector is bij ons niet verplicht. We doen naast serieuze lessen ook spelletjes met en zonder onze paarden en pony's. Op die manier hebben we elke dag een gevuld programma met leuke activiteiten. Op de laatste dag geven we een soort 'show' voor de ouders, een superleuke afsluiter van een geweldige week! :)

Wij hopen je graag te zien aankomende zomer :D

Ps. Voor je ouders zijn er geloof ik vakantiehuisjes te vinden op de Sallandse Heuvelrug! http://www.eik.nl is onze site. Neem zeker eens een kijkje voor meer informatie.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:18

Dit topic hoort thuis op [MA] Manegepraat. Aangezien TS nog geen deel uitmaakt van de Kudde kan zij daar nog niet posten. Je moet 25 nuttige berichten hebben geplaatst op paardgerelateerde fora hiervoor. Omdat zij haar eigen topic niet zou kunnen volgen als ik het nu verplaats, volgt hier een slotje.

Je leest hier meer over op de volgende pagina: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F