Bosrit bij " Het Fjordenpaard" in breda! help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsegg
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-11-16

Bosrit bij " Het Fjordenpaard" in breda! help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 21:12

Hoi bokkers!

Nu willen ik en 2 vriendinnen een bosrit gaan maken bij Het Fjordenpaard in Breda gaan maken maar wij twijfelen of dit het juiste is, dus willen we graag jullie mening! :j
Ik zelf rijd wekelijks 2x en maakt het mij dus niet zoveel uit.., heb ook geen problemen om op vreemde paarden te stappen etc..
Maar de andere 2 meiden rijden al 5 jaar niet meer en hebben daarvoor wel een aantal jaar gereden en zijn dus wel genoeg gevorderd maar ze vinden het eng om op een vreemd paard te stappen na 5 jaar en dan gelijk op bosrit :(:)
Dus willen wij graag jullie ervaringen horen over Het Fjordenpaard! <3 En of jullie misschien nog leuke stallen weten voor een buiten/bosrit.. *\o/*

Groetjes!

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:18

Misschien kunnen ze eerst even een uurtje vrijrijden of een les nemen in de bak op jouw manege? Dan kunnen ze eerst weer even wennen voor ze gelijk op bosrit gaan. Al denk ik dat ze zo wegrijden, je verleert het niet natuurlijk ;)
Laatst bijgewerkt door Kidde op 19-02-17 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Bosrit bij " Het Fjordenpaard" in breda! help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:21


Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Bosrit bij " Het Fjordenpaard" in breda! help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:22

Als jullie wat verder willen rijden (ik weet niet waar jullie vandaan komen), dan is Manege Gasselte in Drenthe echt een aanrader! Geweldig bos, hele lieve paarden en hele aardige begeleiding!

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Re: Bosrit bij " Het Fjordenpaard" in breda! help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:26

Wij zijn er een aantal jaar geleden met de opleiding heen geweest. Ik had ook al een aantal jaar niet meer gereden en ben wat onzeker geworden naar een flinke nare val. Uitgelegd en een super braaf paardje gekregen en een leuke rit gehad met de groep!

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: Bosrit bij " Het Fjordenpaard" in breda! help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:34

Een verzorgpaard van me heeft daar een poosje op stal gestaan. Ik heb nooit op hun paarden gereden maar ze hebben wel echt brave beesten staan! Gewoon je situatie uitleggen, ik weet zeker dat ze jullie verder kunnen helpen.

M_maxx

Berichten: 416
Geregistreerd: 03-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:38

1 van de vriendinnen hier :)

Ik heb 5 jaar niet gereden, ben gestopt kort nadat ik gevallen was. Hierdoor een stuk onzekerder geworden, maar wat mis ik het rijden wel!

Vorig jaar heb ik wel een halfuurtje priveles cadeau gehad op een manege, maar goede tip inderdaad om nog een keer een uurtje ergens vrij te gaan rijden! Dat geeft denk ik net wat meer zelfvertrouwen het bos in te gaan :o

Nicole_Groen
Berichten: 33
Geregistreerd: 19-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:12

Ze organiseren zelfs strandritten voor beginners (heb ik een keer met mijn zusje gedaan en dat ging super goed). Inderdaad hele betrouwbare paarden, maar wel even van te voren aangeven wie al even niet gereden heeft en wat onzeker is. Jullie gaan het vast heel leuk hebben! :D

M_maxx

Berichten: 416
Geregistreerd: 03-05-15

Re: Bosrit bij " Het Fjordenpaard" in breda! help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:51

Fijn om te horen :)

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:56

Ik rijd vaak strandritten met hun mee. Zijn super paardjes! Komt vast helemaal goed jullie rit.

Veel plezier!

Edit: ik was ook erg onzeker na een stop van rijden en hun helpen je erg goed als je dat aangeeft. Ik gaf aan wat voor paarden ik eerst graag reed maar dat ik wel onzeker was, ik kreeg een braaf dier mee die me uitdaging bood zodra ik zekerder in mn schoenen stond.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:01

Binkie_Eline schreef:
Als jullie wat verder willen rijden (ik weet niet waar jullie vandaan komen), dan is Manege Gasselte in Drenthe echt een aanrader! Geweldig bos, hele lieve paarden en hele aardige begeleiding!


En als toevoegin, bosrit op maat.

In het kleine bos organiseren ze stapritten voor echte beginners.

Voor mensen die kunnen draven en galopperen, zijn er bosritten in het grote bos.

Wat is het verschil in bos? Niks, maar de een is speciaal door Staatsbosbeheer open gesteld voor stapritten.

Let wel: Een buitenrit met galop vraagt wel wat conditie.
Maar alles is aan te geven en te overleggen.
Kundig opgeleid personeel aan boord en super brave paarden.
Tenzij je zelf graag een pittig dier wilt, kan ook geregeld worden :D

Ook de faciliteiten zijn super, je kunt ook overnachten eventueel.
Ruime schone douches, keurige toiletten en een grote warme gezellige kantine.

Het oogt niet luxe en jong. Maar voor de paarden zijn ze erg goed.

Nojoukus

Berichten: 266
Geregistreerd: 23-07-09
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:02

Ik heb een keer een bedrijfsuitje via hun georganiseerd in de duinen van Scheveningen/Wassenaar met een hele boel collega's die nog nooit op een paard hadden gezeten. En zelfs toen het onderweg ging onweren bleven die paardjes allemaal superbraaf.

twisietos
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:05

Wat ze hier boven al aangeven situatie uitleggen maar ken hun persoonlijk en de paarden zijn echt heel braaf echt een aanrader hoor

M_maxx

Berichten: 416
Geregistreerd: 03-05-15

Re: Bosrit bij " Het Fjordenpaard" in breda! help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:11

Nou, dat geeft alvast een goed voorgevoel al die positieve reacties hier :j

horsegg
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 14:26

M_maxx schreef:
Nou, dat geeft alvast een goed voorgevoel al die positieve reacties hier :j


Zeker! Komt vast helemaal goed.. *\o/* Heb er al zin in :P

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Bosrit bij " Het Fjordenpaard" in breda! help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:36

Ik ben er een aantal jaar geleden met mijn vader geweest! Mijn pa had al 20 jaar niet meer op een paard gezeten en ik was ook een wat angstige, onzekere ruiter... maar het was top!

Wij waren met zijn 2en en de instructrice. En het tempo werd gewoon op ons afgestemd. En de omgeving is prachtig!

Gewoon doen, dames! Dat gaat helemaal goed komen!

horsegg
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 18:13

MENSEN!! Snelle vraag ! Nu hebben wij gereseerveert en komen er achter dat ze de paarden daar rijden zonder hoofdstel ,, is dit waar!? Groetjes! {:}

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:18

StormCx schreef:
MENSEN!! Snelle vraag ! Nu hebben wij gereseerveert en komen er achter dat ze de paarden daar rijden zonder hoofdstel ,, is dit waar!? Groetjes! {:}

Ik zie op foto's dat ze daar rijden met halsters waar een bit aan vast zit!

Animal

Berichten: 8448
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:22

Binkie_Eline schreef:
StormCx schreef:
MENSEN!! Snelle vraag ! Nu hebben wij gereseerveert en komen er achter dat ze de paarden daar rijden zonder hoofdstel ,, is dit waar!? Groetjes! {:}

Ik zie op foto's dat ze daar rijden met halsters waar een bit aan vast zit!


Ik zie juist wel hoofdstellen op de foto's :) Kijk je wel bij de juiste 'Het Fjordenpaard'?
Het Fjordenpaard in Een rijden ze wel met halsters met een bit eraan.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:31

Ik heb er een strandrit gemaakt en toen hadden ze gewoon hoofdstellen ;)

Daphne_65
Berichten: 589
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: 's-Gravendeel, Hoekse Waard

Re: Bosrit bij " Het Fjordenpaard" in breda! help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:39

Er wordt gewoon met hoofdstel gereden hoor, de paarden zijn allen super braaf en betrouwbaar!

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bosrit bij " Het Fjordenpaard" in breda! help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:00

Er wordt inderdaad gewoon met hoofdstel gereden!
Heb alleen een keer met halster eronder gereden, omdat we een rit hadden van 5 uur inclusief tussenstop. Maar verder alleen maar super ervaringen met het fjordenpaarden. Zowel met de strandritten als met de bosritten!

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Bosrit bij " Het Fjordenpaard" in breda! help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:13

Altijd met hoofdstel voor zover ik weet. Alleen soms met lange ritten het halster onder het hoofdstel.

horsegg
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 12:35

Dankjewel voor jullie hulp, wegens priveredenen ga ik niet meer mee op de bosrit maar de andere 2 meisjes wel met een ander meisje |(

horsegg
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 12:22

Hoi allemaal , nog een snelle toevoeging. Ik ben de 15e geweest en wat was het heerlijk!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk zat ik op Hannes en mijn vriendin op Bjorka ( dacht dat je haar naam zo schreef) , Hannes is lekker actief en was echt heel leuk!, we kpnden een sprintje trekken en hij ging lekker hard!! Bjorka was wat minder snel en dus eigenlijk perfect voor bange/onervaren mensen. Het was echt super zeker een aanrader!