minitrektocht Appelscha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lightielight

minitrektocht Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 12:48

Met de meiden die hier bij ons rijden willen we in de zomervakantie een minitrektochtje te paard gaan houden, twee of drie dagen met twee overnachtingen. Lokatie: Appelscha (is nl niet zo heel ver hier vandaan en we willen de paarden er met de trailer naar toe brengen; voor vier paardjes rijden we dan twee keer).
Plan is op een camping te overnachten met de paarden natuurlijk.. We zijn met vijf ruiters zoals het er nu naar uitziet. Mijn man en ik zorgen dat de overnachtingsplaats gereed is en zorgen voor het eten en verhuizen de spullen. De meiden maken onder begeleiding dus een rondrit.
Wie o wie kan ons uit ervaring wat vertellen of weet een plek waar we met tent/caravan kunnen overnachten (en paarden natuurlijk). Of heb je misschien een leuke route van twee, drie dagen.
We maken zelf vaker menritten in Appelscha dus we zijn er wel een beetje bekend.

Napie

Re: minitrektocht Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:57

Je kan prachtig vanuit Appelscha een rondreis maken door het Drents friese Wold. Als je het leuk vind tussen meerdere lokatie's maar je kan ook enkele dagen verblijven op de Alberthoeve te Wateren en vanaf daar kan je vier kanten het Drents friese wold door rijden en zo elke dag op dezelfde lokatie logeren. Er zijn 4 dagroutes van 20 km die allemaal makkelijk vanaf de alberthoeve te bereiken zijn.

Anders zou ik bijvoorbeeld beginnen in Appelscha bij het bezoekerscentrum. Via noordwest naar Wateren voor en overnachting. Vanaf daar kan je naar Hoeve t Wed rijden. Vanaf daar naar Diever op bijvoorbeeld camping Diever. Door naar de reeenwissel in Hoogersmilde en dan terug naar Appelscha.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:59

Twee overnachtingen: Appelscha naar Wateren via de rode route en paardenvijver, van Wateren naar Diever en even de crossbaan over en vervolgens weer terug naar Appelscha. Als het nodig is en je serieus plannen heb zou ik je kunnen helpen met een kant en klare route

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 07:47

OOOO leuk! Dat lijkt me wel wat! Twee overnachtingen is super. Bij ons rijden een paar meiden en we zijn dus van plan om van de zomer obv mijn dochter een trektochtje te maken. Mijn man en ik zorgen dan voor het eten en dat de tent e.d. klaar staan als ze aankomen. Ik houd me zeker aanbevolen wat betreft route en zo!