Strandvakantie met eigen paard. Adresjes gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DohoShots

Strandvakantie met eigen paard. Adresjes gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 16:11

Ik heb al via google gezocht, via bokt topic bekeken maar deze waren al vrij verouderd of er zat gewoon niks tussen wat ik zoek.

In juni wil ik samen met 2 vriendinnen en onze paarden een midweek op vakantie met de paarden bij de kust. Wij zoeken in Noord-Holland, Zuid-Holland en Zeeland iets waar je zowel op het strand als door duinen/bossen uren kunt rijden.
Wij komen zelf uit omgeving Rotterdam dus het liefst niet meer dan een uur rijden

Qua stalling zoeken wij een plek waar de mogelijkheid is op 24/7 weidegang aangezien 2 van de 3 paarden dit gewend zijn dan. Voor het andere paard overdag weidegang en snachts in stal.
Zelf binnen/buiten zetten en voeren voor het ene paard is geen probleem.
Graag niet de hoofdprijs en wij zoeken ook zeker geen luxe maar gewoon een fijn plekje waar onze paarden lekker hun ei kwijt kunnen! Het liefst geen grote manege's maar iets kleinschaligs

Wij hoeven niet perse in een huisje op de manege/pensionstalling, stalling en accomodatie apart boeken is geen probleem.

Wie heeft er de gouden tip? Graag alleen reageren als je een site hebt van de stalling of email/telefoonnummer, alleen omgeving noemen heeft voor ons geen zin want dat heb ik zelf al opgezocht.

amies100

Re: Strandvakantie met eigen paard. Adresjes gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:13

Ride by te Sea in Koudekerke is een aanrader! Meerdere keren geweest, paarden staan super en ze hebben verschillende soorten accommodaties voor mensen. Klein stukje van het strand gelegen maar via een ruiterpad te bereiken in 5-10 min.

LoveSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:17

Is paardenhoeven.com niet iets? Dat is in Ouddorp.

Als je op hun facebook naar beneden scrolt staat er halverwege een berichtje over vakantiestalling!

(ps. Ik weet voor de rest geen details over kosten etc.)

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:18

Manege grol op zeker! Daar ben ik afgelopen jaar een maand geweest met mijn paard. je kan een stal huren met weidegang of gewoon 24/7 op de wei. Manege grol ligt in Renesse en je rijdt van stal binnen 10 min naar het strand via allemaal ruiterpaden. In de zomer mag je overdag niet het strand op met je paard, maar in Renesse heb je een strand waar je altijd op mag met je paard, ook overdag. dit strand is ong 25 min rijden vanaf de manege. Echt prima te doen! alleen weidegang was volgens mij 10 euro per dag. als je ook een stal wil voor die week moet je even contact opnemen met manege grol voor een prijsindicatie. Ik had voor die maand ook een stal en dat kostte 300 euro en had daarnaast ook een prive weide.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:20

ik lees mee, ik zou ook graag een weekje naar zee willen met mijn pony en ik heb ook precies die eisen. ook pony lekker 24/7 buiten :) misschien vind ik hier ook een paar leuke adresjes

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:46

Meliskerke, stal fjaland?

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 17:23

jacqueline_Y schreef:
Manege grol op zeker! Daar ben ik afgelopen jaar een maand geweest met mijn paard. je kan een stal huren met weidegang of gewoon 24/7 op de wei. Manege grol ligt in Renesse en je rijdt van stal binnen 10 min naar het strand via allemaal ruiterpaden. In de zomer mag je overdag niet het strand op met je paard, maar in Renesse heb je een strand waar je altijd op mag met je paard, ook overdag. dit strand is ong 25 min rijden vanaf de manege. Echt prima te doen! alleen weidegang was volgens mij 10 euro per dag. als je ook een stal wil voor die week moet je even contact opnemen met manege grol voor een prijsindicatie. Ik had voor die maand ook een stal en dat kostte 300 euro en had daarnaast ook een prive weide.

Manege Grol nog helemaal niet over gedacht! Mijn oma heeft in Renesse gewoond en ging elke jaar wel minstens 1 keer daar een strandrit maken! Ken de weg naar het strand dus al dus dat zou handig zijn! Weet jij toevallig of je daar ook ruiterpaden door het bos nog hebt dat je ook nog paar uur door het bos of duinen kan rijden ?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:25

Nieuwvliet! Hele aardige mensen, leuke huisjes en prima accommodatie voor de paarden!

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:31

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:31

Citaat:
Manege Grol nog helemaal niet over gedacht! Mijn oma heeft in Renesse gewoond en ging elke jaar wel minstens 1 keer daar een strandrit maken! Ken de weg naar het strand dus al dus dat zou handig zijn! Weet jij toevallig of je daar ook ruiterpaden door het bos nog hebt dat je ook nog paar uur door het bos of duinen kan rijden ?

Ja je hebt ook ruiterpaden door het bos en heel veel door de duinen. Je kan alle kanten op! Bij de VVV hebben ze meerdere folders waar de ruiterpaden in staan. deze had ik in het begin gewoon meegenomen om nieuwe routes te ontdekken :D Je mag ook gratis mee met je eigen paard met een georganiseerde buitenrit van manege Grol. Dit had ik in het begin ook een aantal keer gedaan, ook om nieuwe routes te ontdekken :)

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 17:59

jacqueline_Y schreef:
Citaat:

Ja je hebt ook ruiterpaden door het bos en heel veel door de duinen. Je kan alle kanten op! Bij de VVV hebben ze meerdere folders waar de ruiterpaden in staan. deze had ik in het begin gewoon meegenomen om nieuwe routes te ontdekken :D Je mag ook gratis mee met je eigen paard met een georganiseerde buitenrit van manege Grol. Dit had ik in het begin ook een aantal keer gedaan, ook om nieuwe routes te ontdekken :)

En zat je zelf in een huisje of camping ofzo?

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 18:10

kiwiwitje schreef:
Nieuwvliet! Hele aardige mensen, leuke huisjes en prima accommodatie voor de paarden!

Kunnen ze daar ook 24/7 in de wei? Staat op de site niets over weiland e.d

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:35

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:38

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:45

Ik ben vorig jaar naar Camping-boerderij Jonker geweest in Bergen aan Zee met twee stalgenootjes en de paarden. Onze paarden stonden daar 24/7 op het land, maar er waren ook stallen naast de binnenbak die gebruikt konden worden als je dat zou willen.

Wij zaten zelf in de stacaravan, was een beetje gedateerd, maar verder prima! Ze hebben ook appartementen die ze verhuren, mocht je wat "luxers" willen, dus je kan alles eigenlijk zelf invullen en zo duur maken als je zelf wilt.

Dit is in ieder geval de link! http://boerderijjonker.nl/Camping/

Ik raad wel aan om een routekaart te kopen haha, wij waren de 2e dag op de terug weg van het strand naar huis flink verdwaalt, waarna we na ruim 1,5 uur dwalen in het bos/duin een fietspad tegen kwamen die we maar gevolgd hebben tot er we weer wat herkenden haha.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:05

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:09

flappie28 schreef:
NatasjavE schreef:
Het Roode Koper in Ermelo

http://www.roodekoper.nl

Ermelo aan het strand? :o

ohhh,...niet goed gelezen.... :o

ahum,..euhhhh,....jahaaa Ermelo aan Zee :+

La ma :')

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:42

RuthenRoos schreef:
Meliskerke, stal fjaland?

Oeps, Sjaland

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 19:06

Wij zijn uiteindelijk gegaan voor manege duno in Oostkapelle!
Hopelijk is het wat!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:08

salome_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:23

manege de eendracht in vrouwenpolder? Daar zit een minicamping bij!