Paardrijden op het strand

Moderators: Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

HiFive5

Paardrijden op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-16 11:59

Dag bokkers,

Volgende week wil ik graag eens naar het strand gaan met mijn viervoeters (paard en hond).
Ikzelf zat te denken aan Groede, kan ik mijn trailer daar gemakkelijk kwijt? Ik weet dat er daar een grote betalende parking is vlak voor de dijk. Moet ik ook nu in de winter rekening houden met de getijden? Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Mijn hond gaat los mee, is dit een probleem? Zowiezo zal er niet veel volk zijn op het strand.
Als er nog iemand leuke plekjes weet aan te raden, shoot! Het dichtste strand voor mij is Breskens maar dat lijkt me niet zo ideaal om te gaan rijden denk ik?

Btw, als er iemand zin heeft om mee te gaan, ik hoor het graag! :D

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

HopeDreamer

Re: Paardrijden op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:12

Ik zou dolgraag mee willen gaan! Maar het is helaas een beetje ver, en heb niemand om een trailer te rijden..

~ ZB Fotografie ~

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-16 17:19

Zijn er hier Bokkers die soms naar Goede gaan?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:24

helaas ik rij alleen in Rockanje op het strand.

Accept both compliments and criticism. It takes both sun and rain for a flower to grow.
Normal is an illusion, what's normal for the spider is a choas for the fly!
If I was meant to be controlled, I would have come with a remote.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:45

HiFive5 schreef:
Zijn er hier Bokkers die soms naar Goede gaan?

Waar is dat in de buurt?

~ ZB Fotografie ~

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-16 17:28

Cadzand, Breskens...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:46

Ik ken de genoemde stranden niet maar in zijn algemeenheid zou het kunnen zijn dat de stranden volgende week drukker zijn dan je verwacht omdat een heel aantal mensen vakantie heeft.
Ongeacht het seizoen is het handig om rekening te houden met de getijden, paardrijden op het strand is het fijnst bij laagtij. Rijkswaterstaat heeft wel een website waarop je de getijden kunt zien.

Je hond los mee zou kunnen. Als je weet waar je wilt gaan rijden, kan je op een lokale website opzoeken of honden los toegestaan zijn.

Veel plezier!

If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey
"Keep Buggering On", W. Churchill en Appleman, Leiden, 3 december 2019
"Under a cherry tree there are no strangers", Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018

ijssnuiver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:59

Ik ken het strand daar niet, maar woon zelf op Schiermonnikoog. Ik zou absoluut rekening houden met het tij en de wind in deze tijd van het jaar.
Hier staat regelmatig het hele strand onder water en dan woon ik aan het breedste strand van Nederland...

Qua loslopen van de hond zou je moeten checken of dat toegestaan is bij jou op het strand.

Holistisch paardentrainer, instructeur en cranio sacraal therapeut
www.holistischtrainer.nl

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:25

Ik ken zelf het strand van Groede niet maar ik ben daar sinds ik klein ben al op vakantie geweest.

Honden mogen volgensmij buiten het hoogseizoen los op het strand maar als je dit zeker wilt weten zul je op die bordjes moeten kijken (misschien is het ook op internet te vinden)

©Joy Mennings Fotografie
Website Facebookpagina

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:34

Bij Nieuwvliet heb je een grote parking(langs de Zeedijk), waar je makkelijk een trailer kwijt kunt. Van 1 april t/m 31 oktober is deze inderdaad betaald(dan zijn alle parkings bij het strand in West Zeeuws Vlaanderen betaald), maar in deze periode niet. Bij Nieuwvliet kun je ook makkelijk het strand op, via het ruiterpad. Dit is de strandopgang bij Manege Hippo d'Or. In natuurgebied de Verdronken Zwarte Polder, vlakbij Nieuwvliet, heb je nog meer ruiterpaden in de duinen waar je kunt rijden.
Ik geloof dat honden in deze tijd van het jaar ook wel los mogen lopen, maar dat zul je voor de zekerheid even moeten controleren.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-16 17:32

Bedankt Anja_96 :j ik geloof dat Nieuwvliet niet extreem verder rijden is.
Over de getijden, + wilt zeggen dat het vloed is en - dat het eb is? :o?

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:23

HiFive5 schreef:
Bedankt Anja_96 :j ik geloof dat Nieuwvliet niet extreem verder rijden is.
Over de getijden, + wilt zeggen dat het vloed is en - dat het eb is? :o?

Dat klopt :j

Joy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 08:13

Hey! Wat leuk dat je een strandrit wilt gaan maken! Ik ging zelf t liefst op Schouwen Duiveland (renesse/nieuw haamstede) t strand op (dat is nog twee eilanden naar boven). de stranden in Zeeuws Vlaanderen ken ik niet. Wat misschien wel prettig is om even uit te zoeken is of er rijen met paalhoofden (golfbrekers) op het strand staan. Ten eerste omdat je dan om de paar honderd meter een doorgang moet zoeken en ten tweede kan een paard lelijk struikelen over lage paalhoofden! (die bijvoorbeeld bijna verdwenen/onzichtbaar zijn door het opspuiten van zand)

Honden mogen buiten het hoofdseizoen overal los mee, anders staat dit specifiek aan gegeven. Let wel: als het een mooie weekend/feestdag is, zijn er vaak veel mensen op t strand, en ook vaak mensen met rondrennende honden en/of kinderen.. het kan dus best druk zijn!

Maar strand vind ik nog steeds één van de mooiste plekken om te rijden! Veel plezier alvast :)

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-16 08:44

Dankje wel voor de tips! Mijn plan is om donderdag te gaan. Dan is het nog geen kerstvakantie ( bij ons in belgie althans ) en verwacht ik dus ook niet veel volk.

Oppad2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:16

Katwijk-Wassenaar is heerlijk rijden. Je kunt heel makkelijk parkeren in Katwijk en eindeloos door duinen en op strand rijden, zelfs tot Scheveningen en honden mogen overal los. Het is het lekkerst om met laag water te rijden maar het strand is zo breed dat het met vloed ook oke is. Is alleen misschien wel erg ver rijden voor je..

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:25

Stichting ruiteren & mennen in Nederland http://www.ruiterenenmennen.nl/ De site voor het recreatief ruiteren en mennen

=====================================================================

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:27

Is dit de eerste keer waar je het strand op gaat? Zo ja, pas op voor kuilen in de pierenbadjes en drijfzand

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie