Buitenrijden in Hillegom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SGorter

Buitenrijden in Hillegom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 18:25

Hoi hoi,

Mijn verzorgpaard staat in Hillegom, en ik houd ontzettend van buitenritten maken.
Maar, op een 'parkje' na is er niet echt iets waar dat kan.
Het 'parkje' is eigenlijk meer een weiland met een paadje, dat je in stap in 20min uit
kan lopen.

Hebben jullie tips?
Of staan jullie ook met jullie paard in Hillegom?
Ik hoor het graag!

Groetjes,
Senna (13jr)

boyca

Re: Buitenrijden in Hillegom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:59

Ik denk niet dat je verder komt in Hillegom. Waar precies staat je paard gestald?

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 14:08

boyca schreef:
Ik denk niet dat je verder komt in Hillegom. Waar precies staat je paard gestald?

Een kleine stal achter manege Hillegom :)

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:12

Vanuit daar is gewoon lastig. Je kan de brug over naar stal Jasper. Achter stal Jasper is een bos(je) waar je kan rijden vanuit daar kan je ook naar Park 21. Andere kant op richting vogelenzang maar dat is een behoorlijk tripje en vindt ik ook best spannend daar je ook het spoor over moet.
Helaas heeft Hillegom niet zo veel mogelijkheden.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:44

Vrees dat je niet zo ver gaat komen vanaf die locatie tenzij je inderdaad richting Beinsdorp mag van de eigenaar van je verzorgpaard. Dan kun je achter Stal Jasper langs richting de Boseilanden en Haarlemmermeerse Bos eventueel, of het hele stuk langs de driemerenweg....

Richting Vogelenzang, behalve dat het een rotstuk is om te rijden met je paard, schiet je weinig mee op want het bos van Leyduin mag je officieel niet rijden en Amsterdamse Waterleiding Duinen heb je vergunning en ruiterbewijs voor nodig. Tenzij je die hebt natuurlijk :)

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 16:04

Ilsiie schreef:
Vrees dat je niet zo ver gaat komen vanaf die locatie tenzij je inderdaad richting Beinsdorp mag van de eigenaar van je verzorgpaard. Dan kun je achter Stal Jasper langs richting de Boseilanden en Haarlemmermeerse Bos eventueel, of het hele stuk langs de driemerenweg....

Richting Vogelenzang, behalve dat het een rotstuk is om te rijden met je paard, schiet je weinig mee op want het bos van Leyduin mag je officieel niet rijden en Amsterdamse Waterleiding Duinen heb je vergunning en ruiterbewijs voor nodig. Tenzij je die hebt natuurlijk :)

Moet ik de brug over en langs de weg... Echt jammer dat er in Hillegom niks is! Dan moet ik het maar bij het parkje houden, bedankt in ieder geval :)