Veluwe trail ervaringen en voorbereiding

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sannicious

Veluwe trail ervaringen en voorbereiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-16 12:39

Hoi bokkers, ik wil graag samen met 3 vriendinnen de veluwe trail gaan doen. We zijn alle 3 dol op buitenrijden en zien dit echt als een vakantie/uitdaging. We willen dit ook vastleggen (vloggen & gopro beelden maken)

Ik ben nu alvast bezig met de voorbereidingen omdat ik wel heb gehoord dat je overnachtingen op tijd moet boeken. We hebben hier verder geen ervaring mee en willen ook gaan trainen. Dus nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen! Overnachtingsadressen en wat jullie allemaal meenamen en doen aan voorbereiding.

Alle tips zijn welkom!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 21:23

Reservering noodzaak? Waarom?
Als je hoogzomer, midden in de vakantie wilt gaan, loop je inderdaad enig risico en is het op sommige plekken verstandig om te reserveren. Elke andere periode van het jaar is dat niet het geval, tenzij er een evenement is dat veel publiek trekt.

Hoeveel ervaring hebben jullie met reizen? Lopen de paarden ongeveer hetzelfde tempo? Hoe goed kunnen jullie echt met elkaar, ook als poep gebeurt?

Ik proef uit je post dat jullie ervaring niet zo groot is, klopt dat?

Daar even vanuit gaand: ga oefenen met elkaar, door enkele weekenden te gaan. Zaterdag heen, zondag terug maar wel met je bagage mee zoals je zou willen gaan reizen. Doe ervaring op over wat voor jullie werkt. Kom tot de ontdekking dat een rugzak zeer waarschijnlijk een waardeloos onding is (dat vinden de meeste reizigers, maar er zijn uitzonderingen) en merk wat wel en niet blijkt te werken qua bepakking.

Kunnen jullie kaartlezen en je weg vinden, ook als alle elektronica het opgegeven heeft en je geen idee meer hebt waar je bent? Alle moderne technieken ten spijt, een kaart en een kompas doen het altijd, de rest van de techniek laat je vroeger of later in de steek en dat altijd op een cruciaal moment.

Later meer maar laat je niet afschrikken, ga op reis, doe het gewoon want zelfs al moet je halverwege afbreken, dat eerste stuk ervaring heb je binnen en dat is altijd de moeite waard!
Wel een kleine waarschuwing: reizen met paarden is verslavend........

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

sannicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-16 10:28

Heel erg bedankt voor je reactie, er zijn inderdaad veel dingen waar je rekening mee moet houden. Bedankt voor de tips en dingen waar we toch nog even over na moeten denken. Ik heb ervaring met reizen maar niet te paard, We beginnen gewoon vroeg met de voorbereidingen en praten graag met mensen die dit vaker doen! :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie