Komende zomer ga ik een week of drie met mijn paard de Veluwe onveilig maken. Ik neem een tentje mee en ga naar ongeveer 10 verschillende plekken, naar campings en b&bs. Ik heb geen haast en doe t rustig aan. Ik rijd ongeveer 18-25 km per keer en blijf vrijwel overal twee nachten zodat ik de dag ertussen heb om ofwel te genieten van een tocht zonder bagage of mijn paard een rustdag kan geven. Ben al een poos bezig met de voorbereidingen en dus voorpret

Mijn merrie is een bomproof paard dat gewend is om lange buitenritten te maken (wekelijks) en ook niet erg onrustig wordt als ze geen andere paarden om zich heen heeft (hoewel dat absoluut de voorkeur heeft natuurlijk!!)
Drie vragen aan jullie:
- weet iemand een leuke overnachtingsplaats in de buurt Wolfheze, Renkum, ede? Liefst een camping voor mij (evt blokhutje) en weidegang voor mn paard en niet te duur.
- voor wie vaker een trektocht heeft gemaakt: wat had je bij je waar je echt zo blij mee was dat je t iedereen aanraadt? Ik ben een ervaren kampeerder en buitenrijder, dus mijn uitrusting is lichtgewicht en praktisch. Maar ben nog nooit zo lang met tentje en paard weg geweest. (Ik heb de ortlieb paardentassen en een kleine drysack/roltas die ik aan de achterkant van mn zadel bind.
- ik heb kaarten van vrijwel het hele gebied en Google Maps als back up. Zijn er gebieden waar je makkelijk verdwaalt? Vond bv de Posbank waar ik vorig jaar was best wel een puzzel.. En welk gebied mag ik absoluut niet missen?
Alle tips/ervaringen zijn welkom!
Het is inderdaad schitterend om te rijden, maar plekken voor overnachtingen zijn er met een schijnwerper nog niet te vinden.
. Of mag/kan je daar ook je tentje neerzetten? Die in Loenen en Renkum ga ik even opzoeken, dank!