Paard durft niet over bruggen....?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

J30d

Paard durft niet over bruggen....?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 19:22

Hee bokkers,
M'n paard durft niet over bruggen. Wel met een ander paard geen probleem voorop achterop blijft het andere paard staan ook geen probleem maar helemaal alleen durft hij niet. Voor de kar niet en onder het zadel niet. Aan de hand ook weer geen probleem. Nu wilde ik eer gister over een bruggetje en hij durfde niet ik wilde niet afstappen omdat ik dan eigenlijk aangeef dat er iets aan de hand is wat ik dus niet wil.... Toevallig kwam er een lief meisje en vroeg of ze er naast moest lopen... Ging helemaal goed met haar ernaast maar alleen gister weer niet... Wat moet ik hier mee ?? Alvast bedankt :o

Oké maar als je afstapt geef je toch eigenlijk aan dat er iets niet goed is of spannend is dat heb ik geleerd in ieder geval :?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 19-08-16 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de edit-knop

maava

Re: Paard durft niet over bruggen....?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:32

Je kan ze wel dat extra stukje vertrouwen geven als je er naast staat. Je geeft dan inderdaad aan dat er iets is, maar je steunt hem er wel doorheen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:35

Gewoon net zo lang proberen totdat hij het doet.
Stel je gaat een buitenrit maken, en je komt een brug tegen, ga je net zo lang door totdat hij dan over het bruggetje heen gaat. Doet hij dat, dan beloon je hem uitgebreid, en kan je hem aan het eind van de rit bijv. een peen geven.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:39

FabianHorse schreef:
Gewoon net zo lang proberen totdat hij het doet.
Stel je gaat een buitenrit maken, en je komt een brug tegen, ga je net zo lang door totdat hij dan over het bruggetje heen gaat. Doet hij dat, dan beloon je hem uitgebreid, en kan je hem aan het eind van de rit bijv. een peen geven.

Het paard zal de wortel niet linken aan het braaf over het bruggetje gaan, maar eerder aan de hele buitenrit.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:42

Een keer n het Amsterdamse bos gaan rijden. Daar zijn heel veel bruggen. Ik liet altijd m'n hond even voor gaan als ze wat bangig waren in het begin. Of even een paar keer iemand met de fiets mee.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 19:43

Wat vaak helpt is samen met een ander te gaan. Zoals je zegt, doet hii het dan wel. En dan de ruimte tussen tussen jullie steeds meer te vergroten. Tot het andere paard zelfs een beetje uit het zicht is.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:55

Je kunt best wel afstappen hoor, je paard heeft dat niet gewonnen. Je paard durft niet over een brug vanwege angst. Als jij met hem samen gaat door af te stappen laat jij juist zien hij op jou kan vertrouwen en heb jij dus eigenlijk gewonnen :)

En dan direct belonen na het bruggetje, met een snoepje, gras of met je stem :)
Veel oefenen en vooral veel belonen.

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 21:19

Iedereen super bedankt voor de tips

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:52

Je moet vaak even zoeken tot je iets hebt dat voor jullie werkt, dat verschilt echt combinatie.

Ideeën zijn afstappen en halverwege opstappen of eens proberen om er achterwaarts over te gaan.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 05:50

Is het al gelukt?
Ik stond vroeger ook wel eens voor een brug totdat ik een ons woog. Wat voor ons altijd heeft geholpen is vertrouwen.. niet vechten.. en heel veel geduld.
Ik blijf er altijd op.. en ik wacht.. wanneer ze een stap achteruit doet, moet ze vooruit.. staat ze enkel stil, prima, maar met de neus naar voren. Het is of vooruit of niets.. haar het vertrouwen geven dat het gewoon kan en dat er geen andere mogelijkheid is. Uiteindelijk kom ik dan langs de engste dingen, of over de engste bruggetjes. Zodra ze het "zelf" doen, krijgen ze ook meer vertrouwen in zichzelf, als je ze uitbundig beloond.

Hoop dat het ondertussen al beter gaat, en anders veel succes!
;)
Afbeelding