Strand - waar, met trailerparkeerplaats dichtbij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shalimar

Strand - waar, met trailerparkeerplaats dichtbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 22:57

Hoi Bokkers,

Binnenkort wil ik met mijn pony naar het strand, maar omdat hij al wat ouder is en ook gestresst wordt van rotondes en bochten, zoek ik het ideale strand :D en vroeg ik me af of jullie suggesties weten voor het volgende, ik zoek:

- een strand waar je vlakbij de strandopgang kunt parkeren met de trailer
-waar je relatief makkelijk kunt komen vanaf een snelweg zonder te veel tussenwegen met rotondes en stoplichten
- en ongeveer max. Anderhalf uur afligt van Arnhem.

Ik ben benieuwd of jullie me kunnen helpen, dankjewel alvast!

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:12

1.5 uur van Arnhem....wordt voor de meeste stranden aan de kust met een trailer die niet harder mag dan 90 km/u een beetje krap. Je zou eens kunnen kijken naar een meer oid bij je in de buurt waar je met je paard mag rijden?
Laatst bijgewerkt door Taucha op 13-08-16 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Re: Strand - waar, met trailerparkeerplaats dichtbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:17

De Wassenaarse Slag?
Een erg groot parkeerterrein naast het strand dus je zit zo op het strand en de zee.

Maar rotondes en bochten kom je overal wel tegen, denk ik.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:25

Wij zijn met mijn oudere paard ook nog naar het strand geweest, zo blij dat we dat nog gedaan hebben! :) wij gingen naar schoorl vanuit de manege daar maar ik ben apart naar een p plaats in de duinen gegaan met de trailer en hebben bij hargen meen ik vlak bij de zee geparkeerd en reden zo over een verhard pad door een stukje duin naar de zee :) we wonen in drenthe en het was een end rijden maar het was geweldig hoor :)ben niet topografisch handig dus weet niet hoe ver dat voor jou is..maar succes, groetjes deess

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:27

Mijn oudjes; 26 en 23 gaan mee naar de Wassenaarse slag in de trailer. Gaat super! Na 1900 mag je via de normale manier op het strand, dat is 3 minuten wandelen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 23:28

Vanaf Arnhem ben je zonder trailer al gauw 1,5 uur onderweg.
Met zou ik er dus maar niet op rekenen dat je dat kunt halen.
Ik ben alleen bekend met de parkeerplaatsen in Rockanje en Oostvoorne, maar die liggen beide niet bepaald dicht bij een snelweg.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 08:32

Twee uurtjes rijden is ook prima hoor, het ging me er meer om dat ik geen reacties kreeg voor bv Renesse of Bergen want dat is echt te ver, dat is meer voor een vakantie. De hoogste prioriteit is dat ik niet heel lang door het zware zand hoef te ploegen door de duinen, dat is te zwaar voor hem.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:03

Dan is Wassenaar ideaal. Grooste deel beton en dan iets van 20 meter zand en dan sta je aan de vloedlijn. Op een hete dag s avonds wel een klein beetje drukte waar je doorheen moet, maar daarna een stukje opzij en het is rustig.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:04

Ja wij gaan altijd naar langevelderslag maar daar mag je nu niet komen. Wassenaar schijnt vergelijkbaar te zijn.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:05

Wassenaar is wel alleen na 7 uur zo te betreden hoor, voor 7 uur s avonds moet je wel via de duinen een stukje verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:12

Castricum is dan ook nog een optie. Mag je nu ook alleen na 7 of voor 10 op.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:25

Monster en dan voornamelijk Ter Heijde. Groot gratis parkeer terrein op een paar minuten stappen over de stenen van het strand af. Vanaf de a4 voornamelijk wat stoplichten en een enkele rotonde. Vanaf de a20 is het dichter bij maar wel een aantal hele grote en wat kleinere rotondes. Nu mag je s avonds vanaf 7 uur het strand op. Let op dat je alleen naar Hoek van Holland en dus linksaf gaat. Rechtsaf richting Kijkduin ligt de zandmotor.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 13:25

Oke wat fijn al die tips! Helemaal top. Ik ga eens even plannetjes maken *\o/*

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:06

Heemskerk parkeerplaats Oudendijk. Zie ook ruiterenenmennen.nl

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 17:56

Thanks!

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:36

Bloemendaal. En dan (betaald) parkeren bij Parnassia. Hele grote ruime parkeerplaats en zo t strand op.
volgens mij mag je hier vanaf 15 september weer hele dag op 't strand (nu na 18.00 uur)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:38

Arabesk schreef:
Heemskerk parkeerplaats Oudendijk. Zie ook ruiterenenmennen.nl

Maar dat is nog best een aardig stukje. Strand Heemskerk kan je niet komen met de auto. Kan wel maar dan moet je nog een aardig stuk lopen.

@TS; je kan dan beter strand Castricum nemen. Parkeerplaats zit aan het strand :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:56

Vanuit Arnhem met als eis eigenlijk max anderhalf uur met de trailer is Monster zo te lezen de enige plek die daar een beetje bij in de buurt komt. Castricum zit je ruim over de 2 uur vanaf Arnhem.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 16:08

Ja maar ik zei al, 2 uurtjes is ook prima hoor. Maar fijne tips en info zijn er weer bijgekomen! Volgens mij ben ik idd eens bij Bloemendaal geweest, ik zocht inderdaad een plek met zo'n enorme parkeerplaats aan de rand van de duinen, maar kan niet meer terugvinden waar ik toen ben geweest. Zou best Bloemendaal geweest kunnen zijn!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:25

Ik zou zeggen vanaf Arnhem... Duik de A15 op, rij die uit tot het de N15 wordt, volg bordjes Oostvoorne en dan bordjes "strand" (dwars door het centrumpje, maar dat is prima te doen) en dan door blijven rijden tot je bij een parkeerplaats bent waar de weg echt ophoudt..
Dan ben je in Oostvoorne bij het autostrand, mag je hele jaar door strand op, voor paarden die nog nooit strand hebben gezien is het daar wel fijn, omdat er weinig golfslag is. Daarintegen wel voldoende kite surfers :D .

Maar als je 1 x op de A15 zit is het dus gewoon rechtdoor... Oostvoorne.. en dan strand... dat kan een 5 jarige nog vinden.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 19:32

Top, dank! Denk dat ik de komende maanden veel langs de kust te vinden ben haha

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:37

Wassenaarse slag dus. Maar je komt vanaf de snelweg wel minstens 4 rotondes tegen. Maar dat heb je nu eenmaal overal denk. In deze tijd inderdaad na 19.00 uur 's avonds. Ik ga altijd gewoon vanaf de parkeerplaats zo het strand op. Even tussen de mensen door en langs de strandtentjes, maar dan zit je gelijk op het strand en na een paar honderd meter wordt het heel rustig qua mensen enzo.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:27

Bloemendaal is ook op de grens met monster. De strandopgang is dan 15 minuten stappen langs een drukke 60km weg. Als je dan die kant op gaat is het handiger op in ter heijde te parkeren

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 20:32

Oke dank je. Denken jullie dat je overal na 15 september weer vrij toegang hebt, of verschilt dat per strand?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:50

Shalimar schreef:
Oke dank je. Denken jullie dat je overal na 15 september weer vrij toegang hebt, of verschilt dat per strand?

Bij ons (Castricum, Heemskerk) is het per 1 oktober