wie gaat er mee op trektocht? ( 3 sep, NB)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon87

wie gaat er mee op trektocht? ( 3 sep, NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 10:31

Hoi allemaal.
Gisteren is bij ons het idee ontstaat om een weekend trektocht te organiseren te paard!
De lokatie is nog niet vastgesteld, maar zal ergens in zuidoost-Brabant zijn. ( Eersel -postel, Valkenswaard, Someren ) we zijn sowieso al met 3 man en willen met max 6 personen gaan. De vraag is dus of er animo voor is! Het plan is om een startpunt af te spreken en een rit te maken naar de overnachtings lokatie. Dit is waarschijnlijk bij een boer of camping, waar we tentjes naast de paarden kunnen opzetten. Voor bbq en drinken wordt gezorgd! De dag erna rijden we weer terug naar de start lokatie, of een ander punt.
Profiel eisen: Leuke gezellige en makkelijke mensen, met leuke, gezellige en makkelijke paarden :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: wie gaat er mee op trektocht? ( 3 sep, NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:29

Ik ga niet mee, wij hebben onze eigen trektocht al. Maar mag ik je een suggestie doen voor een overnachtingsplek? Probeer De Witte Vallei in Asten-Heusden eens! En mocht je iets verder westwaarts willen gaan, dan is de Landschotse hoeve in Westelbeers een echte aanrader :)

lilyliberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:10

Van ons uit is dat een verrekte ver maar veel succes met het vinden van Mensen die mee willen wel een superleuk idee

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:16

Hoe ver willen jullie dagelijks gaan rijden? Anders zou ik misschien wel meewillen, mocht een sulky geen probleem zijn voor de andere paarden.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 19:38

Bedankt voor de reacties!
Inmiddels is het plan wat geconcretiseerd: We gaan rijden van eersel naar postel, daar overnachten in tenten en dag erna weer terug. We rijden naar schatting 40 km per dag, ik weet niet of dit haalbaar is met sulky? We zijn inmiddels met 4 dus er kunnen nog wat mensen aansluiten :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:41

ik weet niet de conditie van de paarden maar 2 dagen achter elkaar 40 km is vrij pittig.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:47

Twee dagen achter elkaar 40 km zou in persoonlijk ook niet aanraden.
Mag ik vragen hoe je je route bedacht hebt? Want van centrum Eersel is amper 15 km naar centrum Postel. Of houden jullie de route van de Eersel-Postel rally aan?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 20:08

Zijn nog maar richtlijnen hoor :) Waarschijnlijk zijn de afstanden uiteindelijk wat korter,maar dit is het maximale. De exacte route moet nog bepaald worden.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:13

Mij lijkt dit wel leuk, kun je wat meer info via pb sturen?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 20:57

Je hebt pb :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:37

Avalon87 schreef:
Bedankt voor de reacties!
Inmiddels is het plan wat geconcretiseerd: We gaan rijden van eersel naar postel, daar overnachten in tenten en dag erna weer terug. We rijden naar schatting 40 km per dag, ik weet niet of dit haalbaar is met sulky? We zijn inmiddels met 4 dus er kunnen nog wat mensen aansluiten :)

Waarom zou je een trip van 40km proppen in een afstand die nauwelijks de helft is??

Wat is dat dat iedereen altijd van die idote afstanden af wil leggen?? Als je ergens vlot wil zijn, pak je een snelle auto, geen paard!

Ga voor een simpele afstand, een mooie route en lekker ontspannen genieten van de omgeving, elkaar en de reis. Het gaat om wat de reis je brengt, niet het eindpunt.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 01:35

Eens met Ikke. Zeker als je je route al zo lang maakt, dan kun je nog eens fout rijden of voor onverwachte zaken komen te staan - dan is je route nóg langer. Ik zou het zeker korter maken. :)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:27

Maar even een idee hoor :o Manege de Kempen in Eersel is een hele leuke plek om te overnachten en om vanuit te starten. Vanuit daar kun je naar Postel rijden, lunchen bij de klothoeve, café dennenlucht etc en weer terug rijden naar Eersel. De volgende dag de andere kant uit :o

Een volgende keer ga ik graag mee :D

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:59

ShadowFax schreef:
Maar even een idee hoor :o Manege de Kempen in Eersel is een hele leuke plek om te overnachten en om vanuit te starten. Vanuit daar kun je naar Postel rijden, lunchen bij de klothoeve, café dennenlucht etc en weer terug rijden naar Eersel. De volgende dag de andere kant uit :o

Een volgende keer ga ik graag mee :D

Idd. Ga naar manege PCK (de Kempen) in Eersel en overleg met Peter van de Ven (manege eigenaar).
Hij heeft verschillende mooie ritten. Weet alleen niet of alle routes met een sulky te doen zijn.
Ik heb vorig jaar een driedaagse tocht gedaan met een marathon wagen (normaal Eersel - Heeze - Soerendonk - Eersel nu in Heeze gestart) Deze af en toe aan moeten passen omdat hij oorspronkelijk voor ohz was. En bij PCK kun je goed overnachten.