paardrijden in Frankrijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pamalino

paardrijden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 18:43

Ik vertrek over 7 dagen op reis naar Frankrijk.
Het leuke is het hotel ligt maar 20 km van Camargue.
Ik heb nu even opgezocht bij google maps of je daar op camargue paarden kunt rijden in dat gebied.
Blijkbaar zijn er dus best veel plaatsen waar je kunt gaan rijden maar nu is mijn vraag
waar doe ik dat het best en heeft er iemand ervaring mee

pien_2010

Re: paardrijden in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:36

Ja Pamalino, ik heb er ervaring mee. Helaas een teleurstellende. Want ik wilde persé een Camarque pony en die was me ook toegezegd. Op het laatste moment wisselde men mijn paard voor een ander, want Camarque paard was vergeven en al vertrokken. Ik was zo teleurgesteld want ik kwam niet om buiten te rijden (heb zelf paarden), maar ik wilde dolgraag een Camarque paard rijden. Ik had toen niet de assertiviteit om het over te laten gaan helaas.

Veel bedrijven hebben Camarque paarden die gekruist zijn met een ander ras. Maar pas toen we vertrokken uit de Camarque zag ik onderweg een groep ruiters op echte Camarque paarden. Alleen weet ik dus niet het bedrijf. Dus moraal van het verhaal, als je net als ik op een echt 100% Camarque paard wil rijden, moet je dat goed uitvragen en er op staan dat je geen kruising maar een 100% krijgt. Dat kun je zien aan het merkteken op de bil. Succes ermee.

pamalino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 18:57

Jammer genoeg werd ik dus inderdaad ook bedrogen. Het hotel gaf ons een flyer over een best bekend bedrijf met allemaal camargue paarden. Het toffe van dit alles iedereen zat op een rasechte camargue en ik zat op een lompe tinker best wel jammer maar er waren veel mensen die gewoon er een beetje op wouden zitten en al die paarden waren dus zo braaf als iets en die tinker niet. Best wel jammer uiteindelijk zijn we dan nog teruggekeerd puur omdat we het er zo mooi vonden en dan was er ook geen camargue paard voor mij maar gewoon een kruising :(. Ik had gedacht dat er veel meer stallingen waren met camargue paarden valt dus inderdaad best wel tegen..