Bernoe schreef:Ik rij praktisch altijd alleen buiten.
Nu moet ik wel zeggen dat ik in de achterhoek woon dus er meer dan genoeg ruimte is om drukke wegen e.d. te vermijden.
Neem altijd een legitimatie en mobiel oid mee zodat men kan achter halen wie ik ben mocht er iets ernstigs gebeuren. Verder plan ik mn routes niet op voorhand. Ik kijk naar de weergesteldheid en naar hoeveel mensen ik op bepaalde plekken verwacht. Zo ga ik dus niet op zondagochtend naar het bos waar dan hordes mensen lopen. Ik zoek de ruimte op.
Verder neem ik geen risico buiten. Soms stap ik bijvoorbeeld dus wel eens af als ik verwacht dat paard een reactie kan geven op bepaalde dingen. Altijd de rust bewaren en spanning bij het paard vermijden.
Ervaring is ook dat hoe vaker je naar buiten gaat, hoe beter het gaat.
Ik vind het persoonlijk heerlijk om even alleen met paard op stap te zijn!
Veel plezier!
Dit lijk ik wel
Ik woon ook in de Achterhoek en ik ga er precies hetzelfde mee om. Bijna altijd alleen, nadenken over te verwachten drukte, dus bij mooi weer zeker niet op zondagochtend, ik neem nooit risico, stap soms af en ga sowieso aan de kant voor alles en iedereen, ook al heb ik recht op mijn plek op de weg en is paardlief 110% bomproof. En vooral niet vergeten: dankjewel zeggen of gebaren als iemand aardig voor je is. Ook als ze niet handig omgaan met een situatie. Ga er altijd van uit dat medeweggebruikers geen bal verstand hebben van paarden.