Kan dit met mijn paard.. ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LilChar

Kan dit met mijn paard.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 12:17

Hey bokt!

Zelf dacht ik dat het eigenlijk wel kon, maar mijn moeder vind het 'zielig' en nu twijfel ik een beetje :')

Ik wilde dus graag morgen met mijn paard vanaf haar staplek naar mijn moeders huis rijden. Het is 7,3 km heen en dan dus 7,3 weer terug. Het gaat om een IJslandse dame van 22 jaar, en we rijden drie keer per week buiten. Meestal een uur, anderhalf uur en dan in alle gangen. Ze staat alleen voor op ijzers en de rit is voornamelijk over gras en hier en daar een stukje asfalt.

Naar mijn idee kan ik dan prima dit tochtje maken, maar ik zoek dus een beetje naar bevestiging, of misschien vinden jullie het wel niet kunnen. Ik ben benieuwd! :j

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:19

Ik ga er van uit dat dat makkelijk kan. Zelf loop ik 10 km in net iets meer dan 2 uur. Een paard loopt sneller, zeker als je ook een lekker galopje mee pakt. Maak er de heenreis anderhalf uur van. Een uurtje (of langer) pauze en de terugreis 2 uur. Dat moet wel kunnen toch? Als ze verder in goede conditie is ;)

LilChar

Re: Kan dit met mijn paard.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 12:25

Oke dankjewel!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:27

Ja dat moet toch makkelijk kunnen? Het is maar 15 kilometer totaal! En dan doe je het in 2en, met een rustpauze bij je moeder in het midden.
Ik zie geen probleem hoor. Veel plezier! :)

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 12:30

Ja dat van de rustpauze was ik sowieso wel van plan! :D

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:30

Lijkt mij dat dit wel kan qua afstand. Een paard loopt in stap 5-6 km/uur, in draf ong 12 km/u en in galop 18 km/u. Als je alleen stapt en draaft ben je ong 3/4-1 uur onderweg, dan kan hij rusten en weer terug. Dan heb ik nog helemaal geen galop meegerekend. Dat is dus niet veel langer dan je normaal doet, bovendien zit er nog een pauze tussendoor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:30

Joh dat is als je gewoon normaal rijdt in afwisselende gangen en een beetje door stapt een klein uurtje heen en klein uurtje terug, moet geen enkel probleem zijn toch gezien je normale ritten :)

Heel veel plezier samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:33

Het klinkt alsof ze dat qua training wel aankan. Maar mocht je het zekere voor het onzekere nemen dan kun je tijdens een lang stuk stap ook afstappen en meelopen. Dat spaart de rug weer een beetje en het gaat uiteindelijk even snel. :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:36

Lijkt me geen enkel probleem. 22 is niet zo oud en 15km stelt niet echt veel voor +:)+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:39

Heb je nooit een app als runkeeper/jogtracker/endomundo aan staan op buitenrit? Dan gok ik dat je in die anderhalf uur buitenrit normaal al wel verder rijdt dan dat. Geen probleem dus :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:40

Makkelijk. Als je zeker regelmatig een uur tot anderhalf uur rijdt, moet het makkelijk kunnen. Onze draver maakte ook zulke ritten en daar zat af en toe ook een langere rit van wel tegen de 20 km tussen (inclusief rengalop). Dat deden we nog zelfs toen hij 29 jaar was. Als je paard goed op conditie is, en je let goed hoe het paardje erbij loopt en je wisselt in tempo en stapt regelmatig tussendoor, moet het geen probleem zijn.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:42

Zolang je die 7,3 km heen en terug niet in vliegende rengalop wilt afleggen lijkt het me geen enkel probleem :)