Paardrijden Ardennen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Paardrijden Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 16:53

Komende zomer ga ik een weekje naar de Ardennen waar ik graag een rit zou willen maken.
Na wat zoeken op google kwam ik op enkele stallen terecht, maar die bieden eigenlijk enkel dagtochten of ruiterweekenden/-weken aan en dat ik niet wat ik zoek.
In verband met lichamelijke klachten ben ik eigenlijk op zoek naar een stal die ook 2 of 3-uurs ritten aanbiedt.

De omgeving is niet van belang, ik zal op verschillende plekken in de Ardennen verblijven.
Iemand een leuke tip??

Zoe_97

Re: Paardrijden Ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:00

ga zeker niet naar stal hourisinne. Vriendelijke mansen dat wel, maar ik had voor vrienden (ik was de enige van de groep die kon rijden) een beginnersrit geboekt. was zeker geen probleem zeiden ze. Het tuig paste niet (ik reed op een tinker en het zadel schoof bij de minste beweging van links naar rechts. de paarden mochten ook gewoon hun ding doen 'natuurlijk paardrijden' ze liepen op een hoopje en een dominante merrie waas een vriendin op zat ging bijtend op de andere paarden af. 'is kuddegedrag' benen geven kon niet, dan zou mijn tinker gaan bokken werd me verteld. Ook vond ik de rit (wel enkel stap) helemaal niet voldoen aan de eisen beginnersrit (moesten over een grachtje springen etc). Een stuur zat gewoon ook niet op de paarden want dat paste niet in natuurlijk paardrijden...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 17:05

Ik kwam hen inderdaad tegen, maar zij bieden momenteel geen ritten aan.
Komt goed uit dus als ik het zo hoor.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:20

Wat leuk! Ik ga van de zomer ook naar de (Belgische) Ardennen en ik herken je zoektocht naar een goede manege voor een leuke buitenrit ;) Heb nu contact opgenomen met La Parada in Harzé. Leek me vanaf de site een prettige stal, mooie omgeving en ritten van 2/3 uur zijn mogelijk. Ze reageerde ook snel en vriendelijk op de mail (wel in het Frans). Nu nog afwachten of het idd zo leuk is! Succes met iets vinden en veel plezier alvast!

Edit: hier een link naar de website http://www.laparada.be

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 17:39

Kijk, die had ik nog niet gevonden. Dank je :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 15:38

Ik heb inmiddels een rit geboekt bij Dutch Joy.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:58

Kijk eens op www.villalesolivettes.be hier bieden ze ook ritten van 3 uur aan :) Fijne paarden, prachtige omgeving en Nederlandse begeleiding!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:59

edit. ik zie dat je al wat hebt gevonden

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 15:30

Die hebben we inderdaad ook benaderd, maar in de week dat wij er zijn is er een jeugdkamp en kunnen we aansluiten bij een groep van 12 kinderen.
Daar pas ik voor.