Hoi allemaal , Nu wij na ons eindexamen lekker vrij zijn willen ik en mijn vriendin een trektocht maken . We gaan met onze eigen paarden en willen onze spullen te paard meenemen , we hebben allebei genoeg buitenlijn ervaring en zijn al meerdere keren op vakantie met de paarden geweest . We hebben alles onder controle ,behalve de route . Het is lastig om een route uit te stippelen als je niet weet hoe de paden en verblijfplaatsen zijn. Heeft iemand al eens een trektocht gemaakt in noord Brabant ? Andere plek mag ook .
Ik hoop dat er bokkers zijn ons hun route willen lenen.
Is er geen facebook paardengroep? Zo kon ik makkelijk paardenmensen vinden. En route uitzetten doe ik met afstandmeten.nl . Dan waar je wilt pauzeren/overnachten google en facebook nazoeken
Geen ervaring met trektochten, misschien kun je routes uitstippelen via de ruiterroute websites, sommige gemeentes hebben zelfs een eigen ruiterroute website. Ik stippel zo altijd mijn buitenritten uit
Marith_Ov
Geplaatst: 30-05-16 17:52
Ik heb onze trektochten altijd met ruiteren en mennen uitgezet (http://www.ruiterenenmennen.nl), daar staan bijna alle ruiterroutes op. Ik maak de routes van start naar eindpunt en het eerste en laatste stukje van en naar je overnachtingsplaats via google maps aan je ruiterroute plakken. De routes die je op ruiteren en mennen maakt kun je exporteren naar google maps om zo je begin en eindstukje te bepalen. Gaat redelijk makkelijk, maar is best nog wel een klusje.
De overnachtingsplekken zoeken we via google voor zowel ons als de paarden (altijd nog gezamelijk op 1 adres kunnen staan). Heel veel SVR campings gebruikt hiervoor. Vaak kun je bij een SVR je paard wel kwijt, ondanks dat ze bijvoorbeeld alleen maar koeien hebben. Als je zelf makkelijk bent qua slaapplek voor jezelf en je paard is er over het algemeen veel mogelijk. Zo hebben we bijvoorbeeld een aantal keer in een kantine geslapen en een keertje in een koeienstal of overkapte stroberg.
Ik sla de routes dus niet op, omdat het veel leuker is om deze zelf te maken en iedere keer weer opnieuw te bepalen.
Super ! @tammie bedankt voor je uitleg , ik ga het vandaag eens proberen . susan , de veluwe trail hadden we gezien idd , maar we gaan met zn 2 zonder ouders ( we zijn 17 en 18 hoor !) Dus het is wel fijn als deze een beetje in de buurt zijn .
Ik heb een dagtocht gemaakt in de Loonse en drunense duinen. Maar heb geen route voor je. Ik rijd gewoon altijd maar wat.
Misschien kun je zelf een route maken. En dan langs de herbergjes ofzo? Roestelberg, de klinkert, rustende jager, bosch en duin. Dan heb je al een behoorlijke ronde.
Yvette01
Geplaatst: 31-05-16 10:02
Hallo Faunty,
Onze routeplanner is speciaal gemaakt voor ruiters en menners. Indien je in Noord-Brabant wilt rijden is er keuze genoeg. Ook aan genummerde knooppuntroutes, wat makkelijk is wanneer je nog niet zo ervaren bent in het rijden van trektochten. Je kunt dan de geplande route downloaden voor je smartphone en ook als kaartje met de knoopuntnummers uitprinten om als leidraad te gebruiken. Mocht je onderweg dan toch twijfelen of je nog op de goede weg zit dan kun je smartphone raadplegen om te kijken wat je locatie is. Zo bespaar je batterijen en voorkom je dat je onderweg in de problemen komt.
De genummerde knooppuntroutes zijn ook in het veld gemarkeerd (tenzij anders vermeld staat) en lopen over in de Belgische ruiterroutes De Kampina, Taxandria en Belgisch Limburg. Je vindt op de routeplanner ook adressen waar je kunt overnachten en eventueel 's middags kunt pauzeren.
Indien het de eerste keer is dat jullie op trektocht gaan, maak het jezelf dan niet te moeilijk. Begin ruim van te voren, (trek daar gerust een paar maanden voor uit) met uit te proberen wat je aan bagage meeneemt en test dit al rijden meerdere keren. Lees ook van alles wat je maar kunt vinden over het maken van trektochten. Zo leer je veel van de ervaringen van anderen. Lees bv. ook eens de blogs op onze website van Paul van Rooijen en Carolien Staal.
Je kunt je ook abonneren op onze nieuwsbrief, dan blijf je op de hoogte welke nieuwe routes er weer zijn bijgekomen.
Ik heb heeeel lang geleden een trektocht gedaan rondom rucphen. Met eigen paarden, maar wel georganiseerd. We kregen route en lunchplekken mee, en de bagage werd vooruit gebracht. We sliepen in trekkershutten. Geen idee meer met welke organisatie maar via google moet dat toch wel te vinden zijn ?