Buitenrit in de Lilse Bergen (België)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PerleB

Buitenrit in de Lilse Bergen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-16 21:54

Hallo iedereen!

Oorspronkelijk ben ik een wedstrijdruiter en rijd ik heel veel in de bak. Hier en daar rijd ik wel eens op de galopbaan, ga een buitenrit maken (op straat want bij ons in de buurt is niet veel groen) of leg balken.

Maar ik hou er wel eens van om echte buitenritten te maken (echt in de natuur). Zo ben ik weleens met m'n paard naar de zee geweest voor 3 dagen. Dit was echt de max!

Nu wou ik graag eens naar de Lilse Bergen. Dit ligt in België en het is dus eigenlijk een vraag aan de mensen die al in de Lilse Bergen zijn geweest met hun paard.

Wat vonden jullie van de Lilse bergen? Kan je daar een goede wandeling maken? Hoe zijn de ruiterpaden? Moet je betalen?

M.a.w is het leuk om in de Lilse Bergen te gaan wandelen?

Alvast bedankt! *\o/*

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:14

Hallo PerleB,

De Lilse Bergen is een grote camping met een een groot attractiepark, zwemvijver en wat al niet meer. Leuk om vakantie te vieren, maar nu niet direct iets om met je paard in rond te gaan galopperen.
Je bedoelt waarschijnlijk de bossen van de Antwerpse Kempen waarin ook Camping/attractiepark de Lilse Bergen ligt.

Deze bosrijke omgeving, ook rondom Lille, leent zich wel heel goed om met je paard te gaan wandelen. Er zijn volop mogelijkheden, doorheen bossen en velden. Er zijn geen kosten verbonden aan het rijden in de bossen.

Een gedeelte van deze mogelijkheden vind je reeds terug op de R&M-routeplanner. Echter, we hebben nog niet alle routes reeds in kaart kunnen brengen. Er zijn dus nog meer mogelijkheden dan nu reeds staan aangegeven:
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =812#stap4

Blijf daarom geregeld de routeplanner in de gaten houden, want dagelijks worden de routebestanden aangevuld. Ook in België en Duitsland.
Indien je op de hoogte gehouden wilt worden, kun je je natuurlijk ook aanmelden voor onze nieuwsbrief.

petra8

Re: Buitenrit in de Lilse Bergen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:46

Ik woon in de buurt en ben laatst op onderzoek geweest. Als je de camping en alle drukte voorbij rijd kun je je auto en trailer op de parkeerplaats van een restaurant (ben even de naam kwijt, rechts aan de weg) parkeren en vanaf daar het bos in maar je kunt ook verder doorrijden naar de manege (links aan de weg) en daar je auto en trailer parkeren en vanaf daar het bos in. Bij het restaurant en de manege ben je allebei van harte welkom maar ze vinden het wel fijn als je nog een cosumptie komt doen. Maar parkeren en toegang zijn gratis. Ik had niet de indruk dat er echt onderscheid was tussen ruiter en wandelpaden, mensen wandelen en rijden voor mijn gevoel redelijk door elkaar. In juli en augustus is het vakantie, zijn er veel toeristen en veel dazen. Hopelijk kun je wat met deze info.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:53

Een beetje in de andere richting, maar in de omgeving van Peer (Belgisch Limburg) heb je mooie bospaden enkel voor ruiters met knooppunten, die kun je vast en zeker ook op ruiterenmennen terug vinden :j

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:16

petra8 schreef:
Ik woon in de buurt en ben laatst op onderzoek geweest. Als je de camping en alle drukte voorbij rijd kun je je auto en trailer op de parkeerplaats van een restaurant (ben even de naam kwijt, rechts aan de weg) parkeren en vanaf daar het bos in maar je kunt ook verder doorrijden naar de manege (links aan de weg) en daar je auto en trailer parkeren en vanaf daar het bos in. Bij het restaurant en de manege ben je allebei van harte welkom maar ze vinden het wel fijn als je nog een cosumptie komt doen. Maar parkeren en toegang zijn gratis. Ik had niet de indruk dat er echt onderscheid was tussen ruiter en wandelpaden, mensen wandelen en rijden voor mijn gevoel redelijk door elkaar. In juli en augustus is het vakantie, zijn er veel toeristen en veel dazen. Hopelijk kun je wat met deze info.

Dank je voor de info. Maar volgens mij was u degene die onlangs dit topic startte voor informatie ;)

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:17

SheeNegro schreef:
Een beetje in de andere richting, maar in de omgeving van Peer (Belgisch Limburg) heb je mooie bospaden enkel voor ruiters met knooppunten, die kun je vast en zeker ook op ruiterenmennen terug vinden :j

Uiteraard :D

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:23

Ik ging er vroeger wel eens rijden, nu is het al een tijd geleden. Maar er was/is wel een aangeduide ruiterroute: http://www.lille.be/product.aspx?id=479
Maar die was toen al niet echt goed onderhouden, dus ik weet niet of daar nu nog veel van overschiet.

Parkeren kan inderdaad aan het restaurant of de manege. De manege organiseert ook jaarlijks een endurancewedstrijd in de omgeving.

Het is er mooi rijden, mooie bossen en lange zandpaden.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:46

Ik snap je opmerking niet Yvette01, ik ben nooit een topic gestart. Ik ben toevallig voor mezelf aan het kijken waar ik bij mij in de buurt een buitenrit kan maken en als ik iets gevonden heb rijd ik er even met de auto naar toe zodat ik als met mijn paard ga, ik precies weet hoe en wat met parkeren, toegang e.d. Zo ben ik dus ook laatst naar de lillse bergen geweest.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:03

petra8 schreef:
Ik snap je opmerking niet Yvette01, ik ben nooit een topic gestart. Ik ben toevallig voor mezelf aan het kijken waar ik bij mij in de buurt een buitenrit kan maken en als ik iets gevonden heb rijd ik er even met de auto naar toe zodat ik als met mijn paard ga, ik precies weet hoe en wat met parkeren, toegang e.d. Zo ben ik dus ook laatst naar de lillse bergen geweest.

Ohjee, mijn excuses.
Dat krijg je ervan als je je leesbril niet opzet :o .
De verschillen tussen topicstarter PerleB en petra8 komen zonder dat brilletje schijnbaar te vervallen.
Een vergissing en mijn opmerking is dus totaal niet relevant en van toepassing.

Maar nog steeds wel hartelijk dank voor je info.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:08

Hihihi :-)