Morgen ga ik met mijn paard naar Bloemendaal, via ruiterenenmennen.nl heb ik een route uitgestippeld. We beginnen bij Bleek en Berg en stallen daar de trailer. Vanaf daar willen we eerst een stuk door het natuurgebied, stukje naar het noorden. En vervolgens weer terug naar het zuiden via het vogelmeer naar Bloemendaal aan Zee om even naar het strand te gaan.
Nu ben ik benieuwd of de paden niet heel mul zijn.. Anders is 7km naar het strand misschien te ver. Ik wil graag eerst een stukje door de duinen, zodat de frisheid van de paarden af is.
Als jullie het afraden om via die weg te gaan, moet ik namelijk even kijken naar een andere plek om te starten.
Alvast bedankt en ik heb er super veel zin in!
hamsterfan
Geplaatst: 15-05-16 23:14
Ik denk dat de paden er op dit moment goed bij liggen. De afgelopen dagen is er een buitje gevallen wat de paden wel goed doet
Ik rijd zelf altijd een andere route, maar dit is omdat bijrijdpaardje in Santpoort staat. Ik vind die paden soms redelijk mul, maar dat is vooral als het een tijdje goed weer is geweest. Denk dat het wel hetzelfde is als de bleek&berg route.
Alvast heel veel plezier!
Cyruss_
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-16 23:17
Dank je wel voor je reactie! Maar je kan wel gewoon door de paden draven? Ik wil namelijk graag even draven en misschien alvast een gallopje doen.
Als het te mul is moet ik misschien even uitwijken naar een plek dichterbij het strand.
Ja dat kan vaak prima! Heb het eigenlijk niet meegemaakt dat het niet te draven is. Is natuurlijk ook een beetje wat het paard gewend is, maar paden liggen er best goed bij (zeker dichterbij het strand zijn de paden fijn omdat ze daar niet heuvel op en heuveltje af lopen haha)
Een plek dichterbij weet ik zo 1,2,3 niet. Wij doen er altijd wel even over om er te komen (maar dat is dan ook nog een stuk verder) In totaal ben ik ongeveer 21km kwijt over de hele reis
Oh komt goed dan! We zijn de Veluwe gewend en daar variëren de paden enorm. Mul wit zand, enorme blubber en gewoon heerlijke paden op gras of gewoon fijn zand waar de paarden niet in wegzakken.
Ik ken natuurlijk de paden niet, maar ga uit van jouw advies Voor ons zou het ook een rondje zijn van zeker 20 km. Met daarbij nog wat 'klooien' bij de zee.
Maar we rijden wel vaker 25km, dus ik denk dat het wel goed komt.
Lien2
Geplaatst: 15-05-16 23:38
Je kan eventueel ook naar parnassia rijden. Daar opstappen en eerst door het duin rijden. Je draait dan gewoon om als je de ergste frisheid eraf hebt. Daarna rij je bij Parnassia het strand op. Als je bij Bleek en Berg start is de kans groot dat je ook bij parnassia het strand op gaat.
Persoonlijk vind ik de paden op het moment behoorlijk mul, maar stukjes draven en galopperen lukt eigenlijk altijd wel.