Wandeltocht met paard - overnachten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Wandeltocht met paard - overnachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 21:34

Hallo bokkers,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Deze zomer verhuis ik mijn paard van Schuinesloot naar de regio Amsterdam. In plaats van het beest op de trailer te laden ben ik met het briljante idee gekomen om hem erheen te lopen. Gezien dit ruim 160km is wordt het dus gewoon een korte wandelvakantie met pakpaard en backpack :)

Ik heb grofweg een route uitgestippeld, maar nu ben ik op zoek naar campings waar ik met mijn paard en tentje terecht kan. Ik heb het sticky bekeken, maar helaas kan ik maar een plek vinden die op de route ligt. Zijn er wellicht bokkers met tips?

Vooralsnog heb ik het volgende in mijn hoofd:
Schuinesloot
Vilsteren/Den Ham (25km)
Wijhe (25km)
Uddel (30km) - hiervoor heb ik een camping gevonden

Hierna moet ik over Amersfoort heen of eronderdoor. De mooiste route is natuurlijk eronderdoor (vind ik)

Leusden (30km)
Kortenhoef (30km)

Eindbestemming regio Amsterdam.

De bovenstaande plaatsen zijn richtlijnen, ideën en tips zijn van harte welkom!

EllyC

Re: Wandeltocht met paard - overnachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:22

Leusden-zuid zit een leuke B&B.
Heb je al op paardenbed.nl gekeken?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:53

Wijhe - Uddel = veerpont. Je weet zeker dat dat kan en mag?

Waar moet je zijn in A'dam? De Amstel kun je maar op een plek kruisen; en de noordzijde van A'dam is ook maar op twee manieren mogelijk. Laat ik het Amsterdam-Rijn-Kanaal nog even buiten beschouwing.

Check je route dus terdege op dergelijke hindernissen zodat je niet op het verkeerde moment voor onaangename verrassingen komt te staan.

Bovenlangs Amersfoort zou ik niet eens overwegen, dat is vrijwel niet te doen, in vergelijk tot onderlangs.

Stal Hilverzicht in Nieuw Loosdrecht is wellicht bereid je een overnachting te bieden. Wij hebben daar ook eens geslapen, op voorspraak van een van z'n klanten. Heeft (had?) geen accommodatie voor overnachten, maar je kunt er droog slapen en jezelf even wassen. Paard op de wei.

Camping 't Riviertje in Baambrugge heeft wel een weilandje naast de camping. Makkelijk te vangen paard is een pre.......

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:01

Let je er wel op dat elke dag een flinke afstand wandelen best een grote belasting is. Het lijkt niets wanneer je elke dag in de bak traint, maar zowel voor mens als voor dier is een aantal dagen achter elkaar een dergelijke afstand afleggen iets dat je niet zomaar even doet. Een welkome onderbreking voor de wandelspieren is af en toe een stukje draven. Maar dat kan natuurlijk alleen als je erop kunt zitten met bepakking en al. Probeer het desnoods eerst eens een paar dagen uit voor je onderweg tegen spierproblemen oploopt en niet meer verder kunt.

In ieder geval veel succes en plezier gewenst!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:38

Taucha schreef:
Let je er wel op dat elke dag een flinke afstand wandelen best een grote belasting is. Het lijkt niets wanneer je elke dag in de bak traint, maar zowel voor mens als voor dier is een aantal dagen achter elkaar een dergelijke afstand afleggen iets dat je niet zomaar even doet. Een welkome onderbreking voor de wandelspieren is af en toe een stukje draven. Maar dat kan natuurlijk alleen als je erop kunt zitten met bepakking en al. Probeer het desnoods eerst eens een paar dagen uit voor je onderweg tegen spierproblemen oploopt en niet meer verder kunt.

In ieder geval veel succes en plezier gewenst!

Daarom dag-afstanden van 20 - 25 km en 4 dagen rijden, dag rust. Die rustdag is dan ook ECHT rust!

Dat moet in dit geval maar net in de planning passen, maar als je de optie hebt, zou ik zeker voor kortere dag-afstanden gaan.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 16:41

De Wijheseveer daar mag je gewoon met paard op, dat is dus geen probleem. Ook de afstand zal goedkomen. Zowel paard als ik zijn geen bak-rijders, dat doen we haast nooit. Ook trektochten onder het zadel hebben we in het verleden gedaan, maar dat was een andere regio, vandaar de vraag uit de OP.

Gezien vriendlief ook mee gaat is het niet de bedoeling dat ik ga rijden.

Ik heb inderdaad de website paardenbed bekeken en ik kan daar wel eea. vinden, maar daar staan vooral voor het begin en het einde van de reis vooral bungalows en bed en breakfasts en ik zou toch 't liefst kamperen. Maar ik houd alle opties open.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:58

Manege de Laarbrug in Ommen zit tussen Vlisteren en Den Ham in. Daar kan je terecht en anders kunnen ze je wel verder helpen daar in de buurt.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:46

Wordt voor een tientje lid van SVR, dan kun je (vaak met nog korting) boerencampings zoeken langs je route. Er staat lang niet altijd bij dat een paard welkom is, maar gewoon vragen of ze een weitje hebben geeft soms hele leuke adresjes voor je paard :D