De max. van personen die meekan is vier, ons inclusief. Het is nog altijd mogelijk dat de vriendin in kwestie zich afmeld, aangezien dit relatief vaak gebeurt. Daarom wilde ik ook een beetje zekerheid, omdat ik niet op de ochtend van vertrek mijn paard wil opzadelen met een plots bericht "Ik kan niet komen".

Dit is een "Back to Basic" trektocht en zal dus gepaard gaan met tenten, paarden op paddocks en soms particulieren. Eten voor de paarden zal waarschijnlijk niet aanwezig zijn, behalve hooi bij tijden.
Wie zoek ik?
- Paarden die kunnen stilstaan (kaart oppakken, zien waar we zijn, kompas raadplegen, foto nemen etc.)
- Paarden die kunnen rondlopen met extra spullen op de rug. Een rodeo tijdens een trektocht is niet aangeraden.
- Ruiters die al eens graag babbelen en graag nieuwe mensen ontmoeten.
- Ruiters die niet tegen NH zijn, aangezien ik tot aan mijn nek in die wereld zit en liefst niet discussiëer over zo'n dingen op een tocht.
- In een tent kunnen slapen is een must! Mits we met twee zijn kunnen we mijn tent delen, meerdere personen = zelf ook een tent meenemen.
- Ruiters die het oke vinden om niet elke maaltijd uitgebreid te eten. Soms is het gemakkelijker om even te pauzeren tijdens de middag langs een veldwegje met een bankje met gewoon wat brood en confituur. Elke keer uitgebreid eten loopt ook duur op.
- Paarden die het tempo aankunnen. Wij doen zo'n 35 - 45 km per dag, met uitschieters vorig jaar tot 48 km. In elke gang, het is dus niet enkel stappen.
- Liefst geen hengst, aangezien er veel stopplaatsen zijn waar de paarden gewoon samen op de weide/paddock gaan staan terwijl wij in de tent zitten, en ongelukjes vermijd ik liever.

Voor wie foto's van onze trektocht van vorig jaar wilt zien...
[BRT] Op trektocht door Wallonië!

Ons dagelijkse tenue

Een rij-selfie is noodzaak!
Natuurlijk wil je mij ook op zich wat leren kennen, als je een week met mij opgescheept zit.

Ik ben Odrada Degeest, Belgische, en woon in Bertem, Vlaams-Brabant, samen met mijn 11-jarige haflinger Lana. Ze is een merrie en wordt bitloos gereden. Verschieten doet ze niet, wegrennen doet ze niet, en ze zal er ook niet vandoor gaan. Geen gebreken en je zal er ook geen last van ondervinden, ondanks dat ik mijn teugels niet oppak. Een heel knuffelige merrie, maar bij paarden is ze wel een dominante dame. Verwondingen heb ik nooit met haar voorgehad, ze is echter wel altijd de chef.
Ik heb haar opgeleerd volgens NH (Warwick Schiller, specifiek) en het zou dus leuk zijn als ik met iemand op weg kon die hier geen probleem mee heeft. Mits er zo'n mensen zijn.

Zelf ben ik 18 en zal ik op het punt van vertrek 19 zijn, (Jawadde, ik wordt oud!) ik ben een nogal luide persoon die graag babbelt en vaak al eens tijdens ritten wordt opgehouden door kindjes of vreemden waarmee ik dan een babbeltje doe. Nu, ik kan mezelf echt niet super beschrijven, daarvoor zal je een gesprek moeten aangaan. Moest je meer willen weten over ons, ga je gang!

?
Dus als je nog ergens tips wilt over route of omgeving ofzo ben je altijd welkom
En ik ga dan toch eens in de decathlon checken of dat product er nog is, ben ik wel benieuwd naar of dat ook voor de Limburgse dazen werkt
Simpel gezegd snel last van de spieren (vitamine E problemen) en allergisch voor stof en gras.. Ben al heel vaak aan het opbouwen geweest voor een trektocht en nog nooit ergens geraakt ... Nu lijkt hij redelijk te gaan qua rijden, maarja, nu is het pollenseizoen weer daar en steekt zijn headshaking weer de kop op en dat wil ik toch ook graag "opgelost" zien... En daarnaast is hij beetje speciaal qua karakter, rijden zal wel gaan maar samen kamperen is iets wat je niet op voorhand kan zeggen. Dus veel maars..