Sluiting openbare zandpaden Grenspark Kalmthoutseheide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Sluiting openbare zandpaden Grenspark Kalmthoutseheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 16:34

Voor alle belanghebbende die ook in de toekomst nog graag willen kunnen blijven rijden in Grenspark Kalmthoutseheide e.o..
Laat de gemeente Woensdrecht en het bestuur van het Grenspark weten wat je van onderstaand besluit vindt:
Gemeente Woensdrecht en Grenspark Kalmthoutseheide zijn voornemens om openbare zandwegen, die veelvuldig gebruikt worden door ruiters en menners af te sluiten. Dit geldt voor openbare zandwegen zowel aan de Belgische als Nederlandse kant. Reserveer 29 maart in je agenda voor de inloopavond.

De inloopavond is op 29 maart van 19.00 tot 20.30 in het MFC De Biezen, Schoolstraat 42, Putte

Je kunt dit bericht ook delen met je betrokken paardenvrienden via mijn facebook-pagina
https://www.facebook.com/yvette.termeulen

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:21

Daar ben je rijkelijk op tijd mee......

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 20:31

ikke schreef:
Daar ben je rijkelijk op tijd mee......



Ikke,
Jammer dat gezien uw onderschrift als enthousiast vertegenwoordiger van de NVVR, u zo negatief lijkt te moeten reageren op iets dat alle liefhebbers van paardrijden in de natuur aangaat.

Helaas hebben we dit bericht pas gisterenavond via een Belgische contact doorgestuurd gekregen. Inderdaad laat, maar beter laat dan nooit.

Zou het niet beter zijn dat u dit bericht positief met uw relaties deelt, zodat meer mensen voor morgenavond kunnen worden gemobiliseerd. Ook u zult immers als geen ander weten hoe moeilijk het is om gebieden voor paardrijders toegankelijk te houden.
Helpt u mee? Beter laat dan nooit!

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 07:59

Yvette01 schreef:
Voor alle belanghebbende die ook in de toekomst nog graag willen kunnen blijven rijden in Grenspark Kalmthoutseheide e.o..
Laat de gemeente Woensdrecht en het bestuur van het Grenspark weten wat je van onderstaand besluit vindt:
Gemeente Woensdrecht en Grenspark Kalmthoutseheide zijn voornemens om openbare zandwegen, die veelvuldig gebruikt worden door ruiters en menners af te sluiten. Dit geldt voor openbare zandwegen zowel aan de Belgische als Nederlandse kant. Reserveer 29 maart in je agenda voor de inloopavond.

De inloopavond is op 29 maart van 19.00 tot 20.30 in het MFC De Biezen, Schoolstraat 42, Putte

Je kunt dit bericht ook delen met je betrokken paardenvrienden via mijn facebook-pagina
https://www.facebook.com/yvette.termeulen


Aanvulling:
Sinds 23-03-2016 ligt het ontwerp-onttrekkingsbesluit ter inzage tot 4 mei 2016. Tot die datum kunnen belanghebbenden zienswijzen indienen.
De kaarten waarop de paden staan aangegeven zijn op onderstaande website te downloaden.

http://www.woensdrecht.nl/internet/beke ... 16479.html

Zoals te zien gaat het om behoorlijk wat wegen.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 11:17

Wat?!?! Willen ze ALLE paden sluiten? lekker.. daar gaat mijn trainingsgebied...

O wacht de openbare zandwegen?

Ik snap er weinig van niet echt duidelijke info ook de kaarten zijn niet duidelijk. Zou niet weten om welke wegen dit dan betreft..

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 12:18

Somebitch schreef:
Wat?!?! Willen ze ALLE paden sluiten? lekker.. daar gaat mijn trainingsgebied...

O wacht de openbare zandwegen?

Ik snap er weinig van niet echt duidelijke info ook de kaarten zijn niet duidelijk. Zou niet weten om welke wegen dit dan betreft..


Wellicht een idee om vanavond naar de inloopavond, zodat je kunt zien waar het over gaat.
En anders even echt goed de tijd nemen voor het bestuderen van de kaarten. Het gaat over de rood aangegeven trajecten. Deze worden onttrokken aan de wegenlegger en afgesloten voor openbaar verkeer. Het is voor alle recreanten wel van belang dat deze wegen opengesteld blijven, dus ook voor
ruiters en menners.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Sluiting openbare zandpaden Grenspark Kalmthoutseheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:35

Ik kan niet vanavond.. Uit de kaart kan ik niet opmaken om welk deel het gaat. De lijnen snap ik maar er staat nergens waar Huijbergen bijvoorbeeld ligt in de kaart dus lastig beoordelen hoe of wat.. Beter hadden ze het aangegeven op de kaart van grenszpark kalmthoutseheide dan was het een stuk duidelijker geweest.

_Cassandra_

Berichten: 1912
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:55

Zag dat vanaf de kant waar mijn bijrijd paardjes staan dat het daar gelijk vanaf het terrein afgesloten werd. Zag het rijdgebied flink halveren, maar de eigenaresse vertelde dat het enkel over gemotoriseerde voertuigen gaat. In ieder geval gaat de eigenaresse naar de inloopavond, dus weten we na vanavond wat meer.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 09:11

Somebitch schreef:
Ik kan niet vanavond.. Uit de kaart kan ik niet opmaken om welk deel het gaat. De lijnen snap ik maar er staat nergens waar Huijbergen bijvoorbeeld ligt in de kaart dus lastig beoordelen hoe of wat.. Beter hadden ze het aangegeven op de kaart van grenszpark kalmthoutseheide dan was het een stuk duidelijker geweest.


Je hebt gelijk dat de kaarten schandalig onduidelijk zijn.
Daarom heb ik de kaarten van de Gemeente Woensdrecht even rechtgezet en voorzien van plaatsnamen.

Afbeelding

Afbeelding

Indien je wilt kan ik ze wel naar je mailen. Laat maar even weten via yvette@ruiterenenmennen.nl

Met behulp van de R&M-routeplanner kun je wellicht nog beter zien waar het over gaat.