Vakantie aan zee.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flowq

Vakantie aan zee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 16:45

Beste bokkers,

Samen met een vriendin ben ik opzoek naar een leuke plek aan zee om op vakantie te gaan met je paard. Na jaren op vakantie te zijn geweest op de Veluwe wil ik nu toch echt heel graag een keer naar zee.

Ik heb al verschillende dingen bekeken, maar veel is een camping of niet dicht genoeg bij de zee. Ook zie ik veel met enkel een stal, dit is ook geen optie. Hebben dat ook wel enkele eisen:

-het liefst een B&B of huisje/studio. Liefst geen camping. Stacaravan is prima.
-paarden moeten overdag naar buiten kunnen in een weiland of paddock
-rijafstand naar duinen en zee
-max. 4/5 dagen
-niet verder dan de Oosterschelde of de Waddeneilanden.

Wie o wie weer een leuke plek? Mag de gehele kust zijn.

Blackberry28

Re: Vakantie aan zee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:09

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 20:25

Hier op terschelling genoeg adressen. En op Terschelling heb je erg mooi natuurgebied, Noordsvaarder, duinen,, breedste strand van Nederland en de Boschplaat. Hier staan een aantal stallen
https://www.vvvterschelling.nl/paardrijden-op-terschelling/?title=Stalling-en-weidegang-op-Terschelling
https://www.vvvterschelling.nl/paardrijden-op-terschelling/?title=Stalling-en-weidegang-op-Terschelling%2C-vervolg
Zelf geen ervaring met het daar stallen van een paard, maar ik heb even voor je gekeken. Femke Stiemsma zit op een mooie plek met stalling, weidegang en ook nog appartementen. Ook zit de stal vlakbij de Boschplaat en de duinen en het strand.

Annamarie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:15

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 18:40

Bedankt alvast!
Ik ga eens doorkijken.

Verder dan de Oosterschelde wordt meer dan 2 uur rijden met de trailer en dan vind ik met mijn oudje niet zo prettig.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:23

Bij ons op stal (waar ik met paard sta) staan vaak 'vakantiepaarden' en de ruiters logeren hier dan in de buurt, er zijn genoeg B&B's in de omgeving. Stal is in Groet, 5 min stappen van bos en 10 min stappen van het strand. Als het je wat lijkt kan ik je de gegevens van mijn staleigenaar geven, zij hebben geen website.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:39

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:43

Dit is zeker een aanrader:
http://rijdenaanhetstrand.nl/

Oversteken en je zit in de duinen en ben je met 10 min op het strand. Grote ruimte stallen en een fijne wei waar ze op kunnen staan.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:42

Egmond aan zee? Omgeving? Castricum? Prachtig hier✌️

mpphoto97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:55

xandra88 schreef:
Dit is zeker een aanrader:
http://rijdenaanhetstrand.nl/

Oversteken en je zit in de duinen en ben je met 10 min op het strand. Grote ruimte stallen en een fijne wei waar ze op kunnen staan.

die is heel fijn ja!

Joelle_Harm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 17:31

Misschien is manege noot wat in callantsoog. Je kunt je paard meenemen en ook is daar een huisje waar je kunt overnachten maar je kunt ook je eigen tent of caravan meenemen.
Er zijn weides, padocks en stallen ook hebben ze 2 binnen en 1 grote buiten bak. En natuurlijk op loopafstand van het strand. Vanaf de manege kan je de duinen al zien.
Www.manegenoot.nl