Buitenrit zonder zadel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HannahMartha

Buitenrit zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 21:21

Hey!

Ik rijd op mijn verzorgpony vaak zonder zadel alleen mag ik van de eigenaar niet van het terrein af als ik zonder zadel rijd. Ik mag daar wel gewoon springen en in galop. Op de manege rijd ik ook vaak zonder zadel en ben nu bijna beter in zonder zadel rijden dan met zadel ;) :P
Maar ik zou dus graag een keer een buitenrit willen maken zonder zadel, maar bij mn verzorgpony mag dat niet (met zadel trouwens ook niet) en de manege organiseert geen buitenritten. Dus zou ik aan jullie willen vragen of jullie nog maneges weten waar je buitenritten zonder zadel kan maken?

Groetjes Hannah!

khirshanta

Re: Buitenrit zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:36

Het is moeilijk om jullie hiervoor tips te geven als we niet weten in welke regio jullie op zoek zijn :)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:41

Ik weet dat ze dit op Terschelling doen, maar dan met zwemritten. Van tevoren wordt er ook zonder zadel gereden maar ik vraag me af of dat met galop is.

Verder denk ik eigenlijk niet dat er maneges zijn die ritten zonder zadel organiseren.

Channn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 21:45

HannahMartha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 19:45

Het liefst in de buurt van de provincie utrecht, maar het is geen probleem als het ergens ander is. Zelf kwam ik niks tegen en ik denk ook niet dat er veel maneges zijn die ritten zonder zadel organiseren, maar mijn opa en oma wonen dicht bij Terschelling en dan zou ik er wel heen kunnen.

Bedankt voor jullie hulp!
Groetjes Hannah

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:28

Je kunt altijd meerijden zonder zadel in een gewone groep als je er specifiek om vraagt, lijkt mij. Zeker als je er ervaren in bent,Ze moeten alleen wel een paad of pony hebben die het gewend is,

Je zult het niet zo snel tegenkomen omdat zonder zadel voor het paard gewoon minder prettig is dan met.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:42

Misschien kun je aan de eigenaar van je verzorgpony vragen of ze een keer mee wilt (op de fiets ofzo) zodat je onder begeleiding een buitenrit kan maken.

secret_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:49

ik ken wel een manege die alleen buitenritten doen ! maar wel weet ik niet of je zonder zadel mag ....