In de sloot

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

In de sloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 18:08

De weide is helemaal kapot gelopen en er staat eigenlijk geen grassprietje meer. Om te voorkomen dat hij echt onherstelbaar kapot gaat gaan de beesten op dit moment niet zo heel veel naar buiten. Ocho wordt daar nogal ongedurig van. Ook mijn schuld want ik rij te weinig. Vandaag vergat ik zijn ongedurigheid even en had ik ook even niet aan het kudde instinkt gedacht. Er moest dus wel wat mis gaan
Ik was even fijn wezen wandelen met stalgenoot en haar paard. Dan laten we ze lekker gras eten aan de kantjes van het pad, krijgen ze nog wat groens binnen. Alleen zij ging naar huis en ik wilde Ocho mee nemen naar het bos. Dus er opgekropen en terwijl stalgenoot rechtdoor ging wilde ik links af. Over een betonnen stukje waaronder een duiker doorloopt met aan weerzijde de sloot. Ocho ging er keurig over, maar daarna besloot hij dat hij niet weg wilde bij het andere paard. Zo gaat dat in een kudde, samen uit samen thuis.
Ik deed er alles aan om Ocho toch vooruit te laten lopen maar hij dacht daar anders over. Eén stap achteruit, nog één... en toen naar beneden.. In de sloot.
Een sloot die heel diep is en heel hoge kanten heeft. Daar stonden we dus met mijn voeten ruim in het water. En ik bedacht dat dit wel eens een klusje voor de brandweer kon worden.
Ocho deed een poging om uit de sloot te springen. Dat lukte maar half. Zijn voorbenen op de kant, zijn kont in het water. Hij viel naar rechts om, wat voor mij goed uitkwam want nu kon ik me van hem af rollen, en op het droge. Ocho viel terug in het water. Hij stond daar, het water kwam tot halverwege zijn zij, de stijgbeugels onder water. Ik zag hem wegzakken in de modder waarin hij stond. Hij deed niets meer, probeer de niets meer was half in shock.
Hij kwam uit zijn lethargie en met wat aanmoedigingen maakte hij nogmaals een reuze sprong. Nu ik niet op zijn rug zat lukte het wel. Hij krabbelde met zijn achterbenen tegen de kant op en hè hè daar stond hij. De bovenkant Ocho, de onderkant zwart met kroos. En stinken pffff
Terug op stal kreeg hij een koude douche, heel zielig. Het kostte me een uur om modder en kroos er af te boenen.
Daarna mocht hij in de wei waar hij heerlijk in de modder ging liggen rollen. Ze zijn zo dankbaar hè

Maureen95

Re: In de sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:11

Jeetje dat is schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen! Petje af dat je zo hebt kunnen handelen!

ElineRocco22

Re: In de sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:12

pfoe! schrikken ofniet!