trektocht van heerhugowaard naar kootwijkerbroek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

trektocht van heerhugowaard naar kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 10:20

Ik wil dit jaar van Heerhugowaard naar kootwijkerbroek rijden met mijn pony('s). Ik ben daarom nog opzoek naar overnachtingsadressen in Lelystad en omgeving en Ermelo en omgeving. Weet je iets hoor ik het graag!

Verder ben ik benieuwd of er meer mensen meedoen aan deze georganiseerde sterrit van de nvvr en misschien een zelfde stuk van de route rijdt. Misschien kunnen we een stuk(je) samen rijden?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:22

lailapri schreef:
Ik wil dit jaar van Heerhugowaard naar kootwijkerbroek rijden met mijn pony('s). Ik ben daarom nog opzoek naar overnachtingsadressen in Lelystad en omgeving en Ermelo en omgeving. Weet je iets hoor ik het graag!

Verder ben ik benieuwd of er meer mensen meedoen aan deze georganiseerde sterrit van de nvvr en misschien een zelfde stuk van de route rijdt. Misschien kunnen we een stuk(je) samen rijden?

Niet vanuit HHW maar wellicht wel ergens anders vandaan; diverse opties.

Maar je gaat dus over de dijk, niet om Amsterdam heen?
Ermelo wonen wel leden, check de ledenlijst en wellicht vindt je een leuk adresje.

lailapri

Re: trektocht van heerhugowaard naar kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 12:53

Vijf jaar geleden heb ik dezelfde route gelopen met mijn fjord en toen jaarling. De dijk was lang maar ook wel heel erg leuk! Alleen het adres in Lelystad was wel erg ver en ook nog een stuk van de camping af en Ermelo is nu een ander soort bedrijf geworden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:11

Wij zitten op 8 km voor de dijk. Je kunt hier dan wel je paard voor een nachtje kwijt hoor. Stoer de dijk over. Lijkt me nogal saai lang stuk.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:12

Via Amsterdam zou je bij de boerderij op IJburg kunnen proberen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 17:28

Valt heel erg mee. Heerlijk rustig. Bootjes. Water. Vond het goed te doen.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:40

In Lelystad bij Lelymares?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:44

Ik zal eens voor je rondvragen. Sta zelf in Ermelo. Voor welke periode? Wat zou je willen? Wil je zelf op dezelfde locatie camperen?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 23:09

Ja ik kan mijn tent meenemen. Het gaat om begin juni.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:27

Wauw wat stoer. Sleep je dan al je spullen voor jezelf en je paard mee? Hoe lang denk je erover te doen?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 00:20

Vier dagen. Ja alles moet mee, maar zo min mogelijk. Vandaag geprobeerd met beide pony's te wandelen. Ging opzich wel al is mijn rijpony dan wel jaloers. Maar toen werden ze weer aangevallen door de k hond stuk verderop. Ik moest kiezen vallen tussen twee pony's of een los laten (stond een op mijn been of wat die ook deed, deed pijn en kon been niet recht doen.) De oudste maar losgelaten en die is naar huis gehold met pony van stalgenoot die haar pony al niet hield voor die hond kwam.(houdt haar pony wel vaker niet) denk dat die anders gewoon als altijd wel weer terug was gekomen. Baal hiervan want zo leert hij alleen maar slechte dingen. Heeft van die zelfde pony ook Al geleerd dat er Enge hoeken zijn in de bak waarje voor moet wegrennen.

Tis heel normaal trouwens dat je je hond niet opvoed. Waarom zou je, leuk vermaak om steeds weer ruiters te zien vliegen (al mijn pony's krijgen oogje op die hond ookal hebben we zelf drukke honden op het erf).

Conclusie, een pakpaard mee vergt nog oefening.