Onderdak adressen trektocht Winterberg (Sauerland)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ziezo_X

Onderdak adressen trektocht Winterberg (Sauerland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 16:50

Misschien een beetje vroeg, maar ik wil begin van de zomer graag een trektocht met m'n paardje door het Sauerland/omgeving Winterberg maken.

Als ik internet afspeur kan ik niet super veel overnachtingsplekken vinden. Heeft iemand wel eens een trektocht gemaakt in deze omgeving en weet onderdak adressen of campings waar ook paarden in de achtertuin mogen staan :o . Ik vind het net nog een beetje te spannend om op de bonnefooi te gaan. En misschien toeristenboekjes met ruiterroutes/trails of tochten? (Of zijn wij in Nederland gewoon heeeeel erg verwend met onze veluwe trail :') )

Ben benieuwd!

wesleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:05

Ik weet een heel leuk adres om te verblijven met je paard. Het is in Böhne (ligt vlakbij de Edersee/Waldeck) en het is bij Nederlandse mensen, dit is de site http://www.edertalferien.com/ (de site is niet echt fantastisch, maar je kan ze gewoon mailen en vragen). Langs Böhne loopt een route die 85 km lang is de Habichtswaldsteig (loopt van Zierenberg naar Kassel geloof ik), daar zou je altijd een stuk van kunnen volgen. Echt een fantastisch mooie omgeving daar. Ga je alleen een trektocht doen?

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 08:43

wesleij schreef:
Ik weet een heel leuk adres om te verblijven met je paard. Het is in Böhne (ligt vlakbij de Edersee/Waldeck) en het is bij Nederlandse mensen, dit is de site http://www.edertalferien.com/ (de site is niet echt fantastisch, maar je kan ze gewoon mailen en vragen). Langs Böhne loopt een route die 85 km lang is de Habichtswaldsteig (loopt van Zierenberg naar Kassel geloof ik), daar zou je altijd een stuk van kunnen volgen. Echt een fantastisch mooie omgeving daar. Ga je alleen een trektocht doen?

Wow thanks Wesleij! Ik ga eens even contact op nemen. Klinkt echt goed! Ben inderdaad van plan om 'alleen' te gaan aangezien ik niet zoveel avontuurlijke vrienden mét paard heb. Maar mijn vriend wil wel graag mee met zijn cyclocrosser (mountainbike x racefiets :)) ) en stippelt dan een andere route uit om 's middags op dezelfde plek aan te komen. Dat is in ieder geval het plan :D

wesleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:32

Super leuk! Trouwens de route is wel een wandelroute officieel, maar je hebt daar ook geen ruiterroutes. Dus het kan zijn dat je een keer een trappetje tegenkomt, in een dorpje waar die doorheen loopt bijvoorbeeld. Wij hebben wel een heel stuk van de route gereden en dat was prachtig. Ik wens je alvast veel plezier!

Ziezo_X

Re: Onderdak adressen trektocht Winterberg (Sauerland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 11:46

Ik doe je ff pb ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:55

In Duitsland hebben ze een vereniging, de VFD, voor buitenrijders. Ik zou daar contact mee opnemen voor routes en onderdakadressen.

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 19:12

Waratje schreef:
In Duitsland hebben ze een vereniging, de VFD, voor buitenrijders. Ik zou daar contact mee opnemen voor routes en onderdakadressen.

Ook een goede! Dankjewel! :)