Waar Buitenrit voor beginners?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waar Buitenrit voor beginners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:46

Hallo!

Voor mijn vader zijn we opzoek naar een leuk verjaardags kado. Hij word begin feb 60 dus willen wij met ons gezin gaan paardrijden.

Het oorspronkelijke idee was een rit met shires maar helaas hebben zij nog winterstop en we willen eigenlijk we graag begin feb gaan.

We zijn met een gezelschap van 5 Ruiters waarvan 2 ervaren en 3 beginners ( beheersen wel alle gangen maar zeer betrouwbare paarden is wel vereist). Prijs is niet belangrijk en locatie is erg flexibel wij komen uit omgeving Eindhoven, Utrecht en leiden dus reizen zal toch moeten. Verder zouden we graag een "privé rit" hebben dus zonder andere Ruiters ( buiten begeleiding)

Mijn vader is dol op shires, Belgen enz. Dus zoiets zou erg leuk zijn!

Wie kan ons iets aanraden?? :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar Buitenrit voor beginners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:01

Bij de Mill Ranch in Ede kan je besloten ritten doen vanaf 8 personen. Zijn western gereden paarden maar allemaal braaf en met gas en rem. Maar als jullie met 5 willen en er zijn nog een paar ruiters die op dezelfde dag en tijd een rit willen moeten jullie wel samen helaas...

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:04

Anoniem schreef:
Hallo!

Voor mijn vader zijn we opzoek naar een leuk verjaardags kado. Hij word begin feb 60 dus willen wij met ons gezin gaan paardrijden.

Het oorspronkelijke idee was een rit met shires maar helaas hebben zij nog winterstop en we willen eigenlijk we graag begin feb gaan.

We zijn met een gezelschap van 5 Ruiters waarvan 2 ervaren en 3 beginners ( beheersen wel alle gangen maar zeer betrouwbare paarden is wel vereist). Prijs is niet belangrijk en locatie is erg flexibel wij komen uit omgeving Eindhoven, Utrecht en leiden dus reizen zal toch moeten. Verder zouden we graag een "privé rit" hebben dus zonder andere Ruiters ( buiten begeleiding)

Mijn vader is dol op shires, Belgen enz. Dus zoiets zou erg leuk zijn!

Wie kan ons iets aanraden?? :)

Bij mijn manege kun je wrs wel terecht (manege Zandeind in Riel), maar geen Belgen en Shires, helaas. Wel betrouwbare paarden en mogelijkheid tot een privérit over de prachtige heide.

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:34

Ik raad je het fjordenpaard aan in Breda. Zit tegenover het bos. De accommodatie is absoluut niet luxe maar de ritten zijn heel leuk. Heb er voorheen meerdere ritten gemaakt. Je rijdt veelal op fjorden maar ze hebben ook enkele andere rassen.

Beginners die bang zijn of nog geen galop kunnen worden gewoon met een touwtje vastgeklikt voor extra vertrouwen. Rustige ritten met wel een leuk galopje tussendoor. Soms ga je een vennetje in.

Op aanvraag kan je een privérit boeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:28

Bedankt voor de tips! We gaan het liefst naar iets speciaals. Aangezien we allemaal de mogelijkheid hebben om regelmatig een normale Buitenrit te maken. Alleen al die paarden bij elkaar krijgen is helaas onmogelijk, vandaar dat we het op deze manier proberen!

De Mill ranch klinkt leuk, ga denk ik toch contact op nemen. In de periode die wij willen zal het niet zo druk zijn

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:09

Er is nu korting tot eind maart, €10 per persoon korting dus ook nog een idee!
Ritten zijn wel minimaal 2 uur maar er zijn beginnersritten dus dat moet geen probleem zijn. :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:16

http://bigfieldshires.nl/index.php ik heb hier jaren terug in de winter gereden op shires, weet niet of je deze adres had? kan wezen dat er een winterstop is tegenwoordig.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:54

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:18

Gebruiker201 schreef:
Beginners die bang zijn of nog geen galop kunnen worden gewoon met een touwtje vastgeklikt voor extra vertrouwen. Rustige ritten met wel een leuk galopje tussendoor. Soms ga je een vennetje in.

Dat touwtje schiet neem ik aan wel los als je valt? Klinkt nog enger als dat ik de galop al vind :=

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:21

http://www.manegeruckert.nl
Kan je ook buitenritten op aanvraag doen.
Zij hebben mijn strand angst weg genomen na een paar ontzettend slechte ervaringen, betrouwbare mensen en paarden.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 08:51

Wel een beetje uit de richting, maar Tinkerplein is een echte aanrader. Begeleiding en paarden zijn daar echt top!

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:46

_Milo schreef:
Gebruiker201 schreef:

Dat touwtje schiet neem ik aan wel los als je valt? Klinkt nog enger als dat ik de galop al vind :=

Ik heb het een beetje knullig verwoord haha. Ik bedoel dat het paard met een touwtje vastgeklikt wordt en de leiding dit touw vasthouden. Met echte beginners gaan ze niet in galop.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:29

Gebruiker201 schreef:
_Milo schreef:

Ik heb het een beetje knullig verwoord haha. Ik bedoel dat het paard met een touwtje vastgeklikt wordt en de leiding dit touw vasthouden. Met echte beginners gaan ze niet in galop.

Ooooh :p haha duidelijk, vond het al zo raar :')

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:37

In Drenthe bij manege Knollegruun kan je ook met je eigen groepje en begeleiding gaan. De rit wordt dan aan jullie wensen aangepast. Ook qua paarden en ponies hebben ze voor ieder wat wils, al zijn alle dieren die mee gaan op de ritten betrouwbaar.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:40

Bij Stal Ermelo in Ermelo kan je buitenritten maken die over het algemeen altijd privé zijn. Ze zijn zeer flexibel met tijden hoe en wanneer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:59

We hebben inmiddels contact gehad met de Mill ranch en gaan daar een rit maken. Bedankt voor de tips!