Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. Ik weet niet wat voor een paardje je hebt TS, maar de hete paardjes blijven gewoon weer dribbelen zodra je omkeert. Ik heb 19 jaar de tijd gehad om alle dingen te proberen met mijn pony. Iedere buitenrit opnieuw, en dat zijn er erg veel geweest in die 19 jaar.
happypaardje schreef:Utixo, ik heb een kruising waar in elk geval fries en tinker in zit. Niet echt een paardje waar je dribbelen bij zou verwachten, maar met rijden heeft ze sowieso altijd enorm veel energie. Goed om te horen dat ik in elk geval dus niet de enige ben die dit heeft.
Eileen, bedoel je dressuur doen nog na de buitenrit? Ik snap het idee wel, en opzich zou het denk ik wel werken. Maar om dr na twee uur in het bos nog weer aan het werk te zetten thuis...
Eileen_ schreef:Niet een antwoord tegen het zweten, maar wel tegen het dribbelen.
Zet hem aan het werk als je terug komt en hij is zo heet. Maak buiten rijden de comfortabele plek en stal oncomfortabel zodat hij leert zich niet zo op te fokken om naar stal te gaan.
Dus in plaats van hem voer geven of terug in de wei te zetten en hem te belonen voor zn gedrag, zet je hem aan het werk (gewoon dressuurmatig rijden oid). Hij zal na een aantal keren al wel door hebben dat het niet zo veel zin heeft om naar huis te rennen.
Werkt echt super