Paardrijden in Argentinië? Ervaringen gezocht!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rooompie

Paardrijden in Argentinië? Ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 20:13

Hallo Allemaal,

Mijn vriend en ik (Ik ervaren ruiter, mijn vriend beheerst stap draf en galop op een braaf paard) zijn nu voor een maand in Argentinië. Op dit moment zijn we onderweg naar Mendoza. Vanuit daar gaan we naar Patagonie en eindigen in Buenos Aires.

Ik zou het ontzettend gaaf vinden om hier wat mooie paardrijtochten te maken, het liefst op een Ranch te verblijven met de oorspronkelijke argentijnse paarden van hier.
Heeft iemand misschien wat aanraders voor een normaal buget?
Mijn voorkeur gaat uit naar een sfeervolle plek waar we ook lekker (lokaal) kunnen eten. Al is het gewoon bij een boer op een Ranch lijkt me al helemaal tof.
Een korte trektocht van enkele dagen is ook een optie.

Grote georganiseerde toeristische toeren waar je op een paard wordt gezet en vervolgens weer weggaat lijkt me een stuk minder leuk. Gaat vooral om de ervaring hoe het er hier in Argentinië op een ranch aan toegaat willen ervaren.

Is er iemand met gave ervaringen in ArArgentinië? Met de Lonely Planet en internet komen we alleen op de grootste toeristische highlights uit.

Ohja, belangrijk is ook het welzijn van de paarden natuurlijk..

Alle info is welkom! Dank alvast :)

Talida

Re: Paardrijden in Argentinië? Ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:17

Oh moet ik even zoeken voor je, wij zijn toen 2 nachten ergens in het noorden geweest. BBQ met een hoofdletter, een gastheer met verhalen (en drank blijven schenken) dat je gewoon je bed niet in komt. Hubbie kon niet echt rijden maar heeft zelfs galopje gedaan, vergezeld van de cowboy die naast hem op een ander paard galoppeerde/. Wij deden 1x een tocht maar ze deden ook langere tochten. Je werd gewoon van je hotel in de stad opgehaald en weer gebracht

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:20

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:22

Het was echt niet zo toeristisch als je boven beschrijft niet te willen, wij vonden het wel lekker kneuterig juist. Maar misschien zijn we meer gewend haha

Maar wellicht als je van Patagonie naar BA gaat kom je helemaal niet in die richting. Wij waren er ook in november, nu 4 jaar geleden. Echt een fantastiche vakantie!

https://www.facebook.com/Team-Wildenber ... 370554947/

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 20:31

Dank voor je reactie! Salta hadden we in de planning maar denk toch dat we daar niet genoeg tijd voor gaan hebben. Is teveel om. Maar we zoeken inderdaad een mooie omgeving en mooie natuur om in te rijden!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:34

Moet vast lukken! Ga je nog naar de walvissen in Patagonie?

Linda_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:36

Ik ben net terug van een trail van http://www.pioneros.com.ar, zijn ook actief in mendoza. Wel wat luxere estancia heb ik begrepen.

De Inca trails in Andes was echt super!