Tips gevraagd voor Strandrit Bloemendaal

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lolala73

Tips gevraagd voor Strandrit Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 22:59

Ik wil graag binnenkort een strandrit maken. Wie heeft tips voor een rit in Bloemendaal? Mag je daar nog het sttand op en kun je nog parkeren bij Parnassia? Hoe zie je waar je het strand op kan en kun je een eind langs het strand rijden? Of is er een betere plek in die buurt? Ik kom uit de buurt van Hilversum dus dit lijkt me de beste plek. Bedankt alvast voor de tips

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 07:42

Lolala73 schreef:
Ik wil graag binnenkort een strandrit maken. Wie heeft tips voor een rit in Bloemendaal? Mag je daar nog het sttand op en kun je nog parkeren bij Parnassia? Hoe zie je waar je het strand op kan en kun je een eind langs het strand rijden? Of is er een betere plek in die buurt? Ik kom uit de buurt van Hilversum dus dit lijkt me de beste plek. Bedankt alvast voor de tips

Voor het antwoord op je vragen:
http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =672#stap4

Veel plezier.

Lolala73

Re: Tips gevraagd voor Strandrit Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 07:53

Dank je Yvette. Zijn er ook mensen die tips hebben uit eigen ervaring, wat is de leukste route, waar moet je voor opletten etc?

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 08:01

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 08:23

hi, we gingen altijd naaqr de Bokkedoorns. Daar parkeren en koffoe drinken. daarna rijden en dan een uitsmijter eten.
Maar je kunt ook naar Noordwijkerhout, naar de Nortgodreef en parkeren op de bopulevard, dan bij oude Meeuwenoord manege naar het strand.

Op getij.nl kun je kijken wanneer het water het laagst is.
Dan is het strand het breedst, maar ga dan wat later, bij terugtrekkend water zijn er nog veel geulen en stroompjes die diep kunnen zijn.
Bij opkomend tij zijn die weg. Je kunt het heel mooi zien op het grafiekje op die site.

Veel plezier !!!

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 09:27

Yvette, als ik bijv vrijdag aanstaande wil, staat bij Ijmuiden, volgens mij dichtst in de buurt, het hoogste tij om 12:38, hoe lang duurt het dan voordat je normaal kan rijden, volgens mij is dat dan niet handig hoog tij midden op de dag?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:43

dat is nou met een kl*tetijd om te gaan !!! hahaha, dan zou ik óf tussen 09.00 en 10.00 gaan , dan komt het water weer op óf rond 16.00 uur.... maar terugtrekkend water vind ik niet fijn.
Zelf zou ik een andere dag gaan.....

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 18:12

mmm jammer dat wordt dan een andere dag uitkiezen, scheelt het echt zoveel?

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:55

Hi,
ja, je hebt wel net 'n dag met wel heel ongunstig tij gekozen. Ongeveer 'n uur voor en enkele uren na laag water zijn gewoon de beste tijd om volop te genieten van het strand.
Blijf er wel op bedacht dat er altijd stukken strand zijn die minder hard en stabiel zijn dan ze lijken. Wees daarop altijd alert als je tijdens galop het tempo eens flink wilt opschroeven.

Antoinette09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:39

@ElCamino: De Bokkedoorns is sinds mei 2009 dicht hoor! Helaas!
@Lolala73: Er zijn veel factoren die de "kwaliteit" van het strand beïnvloeden, waaronder het tij, maar denk ook aan de wind/het weer en zaken als zand opspuiten etc. Kijk bij het tij ook naar de hoeveelheid tijd tussen hoog en laag water; dat is de ene keer langer dan de andere keer. Naast Bloemendaal is Noordwijk inderdaad een mooie plek om te rijden. Bij Langevelderslag kun je op dit moment ook direct het strand op.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:05

oh, ik dacht misschien kun je daar op die locatie nog wel parkeren of zo ?
Ben er zelf 15 jaar geleden voor laatst geweest hihihi dus wist niet dat het niet meer bestond

Yolanda77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 15:27

In dat geval is het misschien ook leuk om bij parkeerplaats Koevlak in Overveen te parkeren. Betaald parkeren, maar genoeg ruimte om met trailer te staan. Van daaraf door de duinen naar het strand. Bij die parkeerplaats zit bezoekerscentrum De Kennemerduinen, waar je ook iets kunt eten en drinken. Geen plaats om je paard vast te zetten helaas, je zult hem wel op/aan de trailer moeten laten staan.
Op de website van ruiterenenmennen kan je zien hoe je van daaraf naar het strand kan.