ruiter/mountainbike zomervakantie 2016

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_97

ruiter/mountainbike zomervakantie 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 20:33

Hallo Bokkers!

Afgelopen zomer ben ik samen met een vriendin (Teunie99 op bokt) een weekendje weggeweest naar Bed&Breakfast Angelbeeck in Afferden. ik heb dat weekend mijn pony meegenomen en mijn vriendin ging mee op de mountainbike. De paden die wij volgde waren hier ook ideaal! Vaak waren er een ruiterpad en mountainbike pad naast elkaar. Dit is ons enorm goed bevallen en daarom zouden wij zomer 2016 dit graag nog eens doen, maar dan op een andere locatie ergens in Nederland.

Ik heb het een en ander rondgeneust op internet, maar ik vind het lastig om te oordelen of de vakantie aan onze eis van ruiterpaden en mountainbike route voldoet. Dit is namelijk moeilijk na te gaan via het internet. Het handigste zou daarom zou als een van jullie een mooie locatie weet.

Wij hopen op een berichtje met leuke vakanties! :D *\o/*

friesiszwart

Re: ruiter/mountainbike zomervakantie 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:04

ik ga regelmatig weg met de paarden, maar een ruiterpad naast een fietspad kan ik zo niet bedenken waar je naar toe zou moeten gaan. Wordt juist zo veel mogelijk gescheiden van elkaar.

Lynnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:53

Sorry, ik kan je hierbij niet helpen, maar vroeg me wel af of dat te doen is qua tempo? Klinkt echt supertof!
Ik zou dit ook graag doen, maar zou niet willen dat de persoon met de mtb voortdurend op mij moet wachten omdat ik niet voortdurend met mijn paardje volle gas geef.

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 10:58

Lynnc schreef:
Sorry, ik kan je hierbij niet helpen, maar vroeg me wel af of dat te doen is qua tempo? Klinkt echt supertof!
Ik zou dit ook graag doen, maar zou niet willen dat de persoon met de mtb voortdurend op mij moet wachten omdat ik niet voortdurend met mijn paardje volle gas geef.

afgelopen zomer heb ik het goed naar mijn zin gehad en vonden ik en mijn vriendin het beide voor herhaling vatbaar. Ik heb alle gangen kunnen rijden, wanneer ik draafde was voor haar de fijnste gang om bij te houden. soms was er een verhard fietspad langs een mooi lang zandpad, dit was ideaal! Mijn vriendin kon het op deze manier ook goed bijhouden op haar mountainbike. Wanneer ik echt een rengalop wilde maken moest ik aan het einde van het pad inderdaad even wachten, maar dat vond ik geen probleem. Er is dus zeker een mogelijkheid tot zo'n vakantie. :)

Lynnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:01

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 11:09

Ah dankje! Die ga ik even doorlezen! :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:13

Beetje late reactie misschien, maar rond breda veel paardenpaden gecombineert met mountainbikepaden. Mijn vriend fietst en ik rij. Soms gaan we samen, maar dat is voor hem niet zo leuk, want hij vindt mij en mijn fjord veel te langzaam. Maar je kunt veel bij elkaar rijden. Ook op de Strijbeekse Heide, Galderse Heide, Pannenhoef. Allemaal rond Breda. Je kunt de kaart van De Baronie bestellen op internet. Staan weel routes op en als je lange routes wil, kun je verschillende routes combineren.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:51

Wat leuk, nog nooit van gehoord.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:57

Bij de lemelerberg lopen de paden aardig gelijk, wel een heftige route! Leuke uitdaging da wel haha!
En in het gebied dat er "naast" ligt, de Besthemerberg zijn de ruiterpaden ook met de mountainbike te doen. Daar fiets ik wel eens met pony aan de hand overheen.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:38

En ook hier zijn volop mogelijkheden om samen te rijden, zowel in de direkte omgeving, de staatsbossen van St. Anthonis als de Stippelberg.
Ik adviseer alleen wel om niet hoogzomer te komen, want dan stikt het van de dazen en geloof me, dat is echt niet fijn rijden! (of je moet het niet erg vinden om om 05.00 uur een rit te gaan maken, dan is het nog redelijk ondiervrij :-) )

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 18:23

Noppert schreef:
En ook hier zijn volop mogelijkheden om samen te rijden, zowel in de direkte omgeving, de staatsbossen van St. Anthonis als de Stippelberg.
Ik adviseer alleen wel om niet hoogzomer te komen, want dan stikt het van de dazen en geloof me, dat is echt niet fijn rijden! (of je moet het niet erg vinden om om 05.00 uur een rit te gaan maken, dan is het nog redelijk ondiervrij :-) )

De bossen van Sint-anthonis die ken ik inderdaad, daar ga ik altijd buitenrijden aangezien de stal waar mijn pony staat daar 5 minuten vandaan is. :) de ruiterpaden daar gaan alleen ook over de hei en zandverstuiving en dat is niet te doen met een mountainbike.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:27

Rond Breda ook heel veel dazen. Van juni-aug raad ik het bos hier ook niet aan.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:29

Dat snap ik niet want aan de kant waar wij het bos ingaan (Landhorst) liggen mooie brede ruiter-zandpaden, waar regelmatig gemountainbiked wordt.......... er wordt zelfs een paar keer per jaar een volledige tourtocht voor mountainbikers uitgezet waar we te paard regelmatig middenin zitten.
Het heidegedeelte is op grote stukken inderdaad behoorlijk zwaar, maar er zijn meer dan genoeg andere mogelijkheden!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:28

Noppert, kim staat bij mij op stal. Als je een beetje rondje wil rijden vanaf onze kant dan moet je altijd over de zandverstuivingen of over de heide heen. Ik denk trouwens zelf dat dat met de fiets ook best te doen is, op de hei kun je prima het iets minder mulle stuk opzoeken. Je kunt dan helemaal naar achter rijden en dan kom je op het stuk waar Noppert het over heeft. Wat mij betreft het mooiste stukje in ons bos!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:33

Ja leuk! Mountainbiken en rijden :) Mijn vriend gaat ook graag mee op zijn MTB als ik rijd.

Bed&Breakfast de Kleine Pol ligt in Otterlo. Vanaf daar kun je op de Edese en Ginkelse heide heel makkelijk en goed bij elkaar rijden. Je kunt praktisch tot Arnhem door, ik denk dat er allerlei routes te bedenken zijn! En de Kleine Pol is ook echt superleuk voor een vakantie :)

Park Veluwezoom rijden/fietsen we ook vaak samen. Aan de kant van Arnhem, rondom de brandtoren en richting Loenen kan dat supergoed! Erg mooie omgeving ook.
Camping Boszicht schijnt leuk te zijn, maar ben ik zelf nog niet geweest.

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 19:43

raya00 schreef:
Ja leuk! Mountainbiken en rijden :) Mijn vriend gaat ook graag mee op zijn MTB als ik rijd.

Bed&Breakfast de Kleine Pol ligt in Otterlo. Vanaf daar kun je op de Edese en Ginkelse heide heel makkelijk en goed bij elkaar rijden. Je kunt praktisch tot Arnhem door, ik denk dat er allerlei routes te bedenken zijn! En de Kleine Pol is ook echt superleuk voor een vakantie :)

Park Veluwezoom rijden/fietsen we ook vaak samen. Aan de kant van Arnhem, rondom de brandtoren en richting Loenen kan dat supergoed! Erg mooie omgeving ook.
Camping Boszicht schijnt leuk te zijn, maar ben ik zelf nog niet geweest.

dat klinkt goed! Ik ga eens even een kijkje nemen op hun website! :) dankje!

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:55

Beekbergen en omgeving is ook een aanrader! Er zijn heel veel mountainbike paden/routes en natuurlijk super veel ruiterpaden. Mijn vriend gaat vaak mee met mij op de fiets en langs alle ruiterpaden is aan het randje een plat gereden stukje van de mountainbikers.

Vanaf Beekbergen kan je verder ook alle kanten op, richting laag-soeren, hoenderloo, kootwijk, asselt, etc. Variërend bos ook! (En hei, stuifzand, geaccidenteerd terrein)