Rhenen Kwintelooyen naar Amerongse bos > oversteken ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyPie

Rhenen Kwintelooyen naar Amerongse bos > oversteken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 16:47

Ik probeer al enige tijd een antwoord te vinden op de vraag of je via Kwintelooyen in Rhenen, langs de Defensieweg over kunt steken (te paard) naar het bos van Elst/Amerongen (Prattenburgse bos). Ik weet dat de Defensieweg eindigt op de N416 (Veenendaalse Straatweg). Ik kan er niet achter komen of je hier over kunt steken naar de overkant en daar direct het bos weer in kunt of dat je via allerlei omwegen (dus langs een drukke autoweg) moet rijden om weer in het bos te komen.
Uiteraard is een alternatief om de auto met trailer bij De Plantage in Elst neer te zetten, dat weet ik, maar ik ben juist zo benieuwd of je via de Defensieweg in het "grote" bos kunt komen. Wie helpt ons !? 8-)

Cinnepin

Re: Rhenen Kwintelooyen naar Amerongse bos > oversteken ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:54

Ja dat kan op 2 manieren. Als je langs de defensie weg rijdt, het ruiterpad blijven volgen. Die gaat aan het einde naar links. Op een gegeven moment kom je dan bij een oversteek ( waar vroeger de stay ok was ). Daar ga je dan het prattenburgse bos in.

Ook kan je op de weg langs het kasteel op rijden ( is wel asfalt ) en kom je ook in Prattenburgse bos.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:32

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 17:54

Juist dat inzoomen lukt niet voldoende. Ook met Google Streetview is het lastig zichtbaar. Ik hoop dus op iemand die de weg daar goed kent/gereden heeft.
@cinnepin als je eind van de defensie weg links gaat kun je dan op een ruiterpad blijven ?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:00

ja, het ruiterpad gaat zelf ook links af. Dan rijd je ongeveer parallel aan die weg naar Elst toe, alleen dan in het bos een stukje van de weg af.
Op een gegeven moment moet je de weg over steken en gaat het ruiterpad aan de overkant verder en dat is precies waar die herberg zat :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:10

In augustus zelf nog gereden :D ruiterpad gaat inderdaad vanzelf linksaf, en bij de bushalte steekt het ruiterpad de weg over om op landgoed prattenburg uit te komen.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 19:08

Oh dat klinkt goed dan ! Als ik op StreetView kijk moeten we dus echt bij de (voormalige) jeugdherberg oversteken en dan links van de oprit bij de jeugdherberg het bos weer in ?
Nu nog effe de beste route op Kwintelooyen naar de Defensieweg vinden ;-). Langs de zandafgraving en dan.... ? Waar moeten we linksaf richting Defensieweg ongeveer ? Thnx everybody !
Sorry voor alle details, maar ik wil niet met 2 paarden voor verassingen komen te staan... Anders kunnen we beter doorrijden naar Elst. :D
Laatst bijgewerkt door PinkyPie op 15-10-15 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:17

Niet het eerste ruiterpad links maar doorrijden, dan ga je vanzelf naar links zodra het ruiterpad van de zandafgraving afbuigt. Ruiterpad daalt, dan kom je beneden op de defensieweg uit. Die steek je over en dan loopt het ruiterpad paralel aan de defensieweg naar rechts.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:20

gaucho schreef:
Niet het eerste ruiterpad links maar doorrijden, dan ga je vanzelf naar links zodra het ruiterpad van de zandafgraving afbuigt. Ruiterpad daalt, dan kom je beneden op de defensieweg uit. Die steek je over en dan loopt het ruiterpad paralel aan de defensieweg naar rechts.

dit klopt :j

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:21

PinkyPie schreef:
Oh dat klinkt goed dan ! Als ik op StreetView kijk moeten we dus echt bij de (voormalige) jeugdherberg oversteken en dan links van de oprit bij de jeugdherberg het bos weer in ?
Nu nog effe de beste route op Kwintelooyen naar de Defensieweg vinden ;-). Langs de zandafgraving en dan.... ? Waar moeten we linksaf richting Defensieweg ongeveer ? Thnx everybody !
Sorry voor alle details, maar ik wil niet met 2 paarden voor verassingen komen te staan... Anders kunnen we beter doorrijden naar Elst. :D

Kom je met een trailer of sta je in de buurt op stal?

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 19:22

Wij komen met de trailer. We parkeren eigenlijk altijd bij Kwintelooyen en dan helemaal aan de linkerzijde waar je dan het grasveldje oversteekt en dan het bos in rechtsaf. Dat paadje slingert dan een beetje tussen de bomen en dan kom je langs de zandafgraving waar ook rechts het brede wandelpad ligt.

We hebben daar al eerder gereden, gingen toen aan het dwalen en hebben uiteindelijk maar een beetje rondgereden bij Kwintelooyen, terwijl ik het bos aan Elst/Amerongen kant ook ken en ik wist dat je daar veeeeeel verder kon rijden.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:42

Ah ok, ik kom er ook vaak te paard :P
Je moet idd het pad rechtdoor blijven volgen langs de afgravingen..dan buigt het iets af naar links, en maak je later een bocht linksom ( staat goed aangegeven ) en rijdt je naar beneden. Onderaan is de Defensieweg.
Die steek je over en langs de defensieweg loopt het ruiterpad...die volg je gewoon ( aan het eind afbuigen naar links ) en kom je vanzelf bij de oversteek terecht.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 19:47

Nou hartstikke bedankt voor de uitleg. Het moet zo wel lukken. We gaan het proberen !

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:48

ok! Veel plezier :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:46

Ik zou gewoon parkeren aan de "goede" kant. Hoef je de drukke weg niet over, en hoef je ook niet twee keer hetzelfde (lange) stuk te rijden :j maar dat had ik je al laten weten :D