Moderators: NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola, Essie73, Coby, Firelight, balance, Dyonne
xniieeenke schreef:Ik zelf vind dat je dit best eens mag doen, maar maximaal 1 keer in de maand, omdat een BBP de druk van je zitbeentjes niet voor 100% verdeelt.
xSBSx schreef:xniieeenke schreef:Ik zelf vind dat je dit best eens mag doen, maar maximaal 1 keer in de maand, omdat een BBP de druk van je zitbeentjes niet voor 100% verdeelt.
ik zou ook voor mijn zadel kunnen gaan, maar voor mijn gevoel past die niet goed... maargoed, we doen wel vaker buitenritjes met bbp maar dan zijn we 1 uurtje onderweg, dus twijfelde een beetje
antje_vip schreef:Natuurlijk kan dat. Als je paard het niet leuk vind, merk je dat vanzelf.
antje_vip schreef:Ik vind het een beetje overdreven zoals iedereen reageert. Tuurlijk is er meer kennis tegenwoordig. Maar alsof een zadel altijd zo fijn is voor een paardenrug... Of een bit.
Zijn jullie dan ook allemaal fel tegen op voltige? Waarbij ze soms wel met 3 mensen op de blote paardenrug staan/zitten?

friesam schreef:Ik heb diverse paarden die ik met een barebackpad rijdt afgewisseld met een zadel en deze paarden laten het zeker wel merken als iets niet fijn is. Daar ken ik ze goed genoeg voor. Al is het maar staart zwiepen, niet ontspannen tijdens het lopen, rug wegdrukken enz.
Chay_Flame schreef:eeuuhh... ik rijd heel vaak zonder zadel. Heb gisteren nog een buitenrit van 2,5 uur gemaakt. Mijn paard loopt juist dan met de oortjes naar voren en gaan! Zij is zelfs ingereden zonder zadel en heeft de eerste 1,5 jaar nooit een zadel gezien. Slecht voor de rug? De osteopaat had nog nooit zo'n perfecte en soepele rug bij een tinker gezien

friesam schreef:Iemand die weet of er ooit druk metingen zijn gedaan met barebakcpads (met en zonder inlages)
Ik denk dat het minder kwaad kan dan een niet passend zadel.

xniieeenke schreef:friesam schreef:Ik heb diverse paarden die ik met een barebackpad rijdt afgewisseld met een zadel en deze paarden laten het zeker wel merken als iets niet fijn is. Daar ken ik ze goed genoeg voor. Al is het maar staart zwiepen, niet ontspannen tijdens het lopen, rug wegdrukken enz.
Nou het grappige is dat dat gewoon niet kan, dat heet natuurlijk gedrag.
als wij willen drinken en de mogelijkheid is er drinken we ook gewoon dat je automatisch...