Paard dat niet graag alleen staat mee op vakantie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tinker_sally

Paard dat niet graag alleen staat mee op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 17:42

Volgend jaar wil ik met een vriendin een weekendje weg.
Mijn tinker merrie gaat mee en voor mijn vriendin huren we daar een paardje.
We hebben al wat leuke adresjes gevonden daar ligt het niet aan.
Waar ik me het meeste zorgen om maak (nu al) is dat mijn merrie hier op stal moeilijk alleen kan staan.
Niet in de wei in niet in de stal.
2 Jaar terug liep ze op 3 benen door een hoefzweer en wilde ik haar in de stal zetten. Ze probeerde ondanks haar zere been de deur er uit te duwen.
Later in de winter heeft ze 1x alleen op stal gestaan maar dat was een half uurtje, met stalgenootjes die rondliepen om het in de gaten te houden.
Normaal als we zoiets zouden doen zou haar grote fjorden vriendinnetje meegaan waar ze heel veel steun aan heeft. Maar die wordt te oud om nog mee te gaan.
Is er iets wat ik nu al kan doen om het voor haar zo fijn mogelijk te maken als ze ergens in een vreemde stal staat?
Ik dacht zelf om te vragen of er een paard van het overnachtingsadres naast haar op stal kan staan.
Maar verder kom ik niet.
Het moet voor haar net zo leuk zijn als voor ons.

Blackberry28

Re: Paard dat niet graag alleen staat mee op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:55

Ik vraag altijd van te voren of er paarden in de buurt staan van de wei/paddock waar mijn paard mag staan en of er s nachts eventueel een pony/paard op stal naast mag staan. Meestal wordt het dan een shetje die een nachtje op stal er naast mag staan (hoeve de Sprengen in Heerde) en in Ermelo bij het Hamerschot huis ook 2 shetten. In Heerde zette ik dan de shet samen met die van mij s avond op stal en in de ochtend weer buiten, ging prima. In de wei stond hij dan wel alleen, maar dat ging ook goed, omdat hij de anderen dus wel zag. Moet wel zeggen dat die van mij thuis wel alleen op stal kan staan hoor. Veel plezier alvast in ieder geval!

Noppert

Re: Paard dat niet graag alleen staat mee op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:22

Mocht je er voor kiezen om naar Peelhoven op vakantie te gaan, dan hebben wij een fjordenvriendje dat bij je paard in de wei kan. Bovendien hebben wij zelf 6 paarden, die 's nachts altijd op stal staan, dus je paard is dan ook nooit alleen op stal.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 20:11

Peelhoven ziet er mooi uit. Maar we zoeken iets voor 1 nachtje.
Ons oog is nu gevallen op herberg de brand in udenhout.
En waarschijnlijk gaat er een stalgenootje mee.
Mocht het daar goed bevallen, wil ik er nog een keer heen met alleen Sally, dat ze het zachtjes aan toch gaat "leren".