Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
senta schreef:Hoihoi,
Een kaart met ruiterpaden erop is er helaas niet meer. Er is een fiets-en wandelkaart van de zuidwest Veluwe van het VVV. Schaal 1 op 25.000. Op de vorige twee versies daarvan stonden ook ruiterpaden maar die staan er nu niet meer op. je kunt die fiets en wandelkaart kopen en dan de ruiterpaden over nemen van ruiterenenmennen.nl, of bij mij langs komen en ze kopiëren van mijn oude kaart. Ik heb ook de wijzigingen van de afgelopen jaren erop bij gehouden en doorgegeven aan voorgenoemde site.
Aan de kaarten op de site van Hippisch Toerisme heb je voor dit gebied inderdaad net niks.
(En ja, mijn forumnaam is hetzelfde als op dat andere forum!)
.raya00 schreef:Weet iemand waar ik een fijne, duidelijke ruiterkaart kan vinden voor de Ginkel/Edese heide (en liefst ook de Planken Wambuis)?
VVV kon me niet helpen, bezoekerscentrum Veluwezoom (die al die mooie kaarten van de Posbank en omgeving hebben) hadden nét de Ginkel ook niet.
Online, op de site van hippisch toerisme, kan ik de kaarten niet even inkijken, dus lastig inschatten of dat is wat ik zoek.
Vast dank voor het meedenken en tips!
Yvette01 schreef:senta schreef:Hoihoi,
Een kaart met ruiterpaden erop is er helaas niet meer. Er is een fiets-en wandelkaart van de zuidwest Veluwe van het VVV. Schaal 1 op 25.000. Op de vorige twee versies daarvan stonden ook ruiterpaden maar die staan er nu niet meer op. je kunt die fiets en wandelkaart kopen en dan de ruiterpaden over nemen van ruiterenenmennen.nl, of bij mij langs komen en ze kopiëren van mijn oude kaart. Ik heb ook de wijzigingen van de afgelopen jaren erop bij gehouden en doorgegeven aan voorgenoemde site.
Aan de kaarten op de site van Hippisch Toerisme heb je voor dit gebied inderdaad net niks.
(En ja, mijn forumnaam is hetzelfde als op dat andere forum!)
Hallo Senta,
Waarom zou je nu zo ingewikkeld routes van een, speciaal voor ruiters en menners, ontworpen routeplanner over gaan tekenen op een fietskaart? Tenzij je het wiel natuurlijk graag nog eens opnieuw wilt gaan uitvinden.
Het is juist net zo makkelijk om thuis je route te plannen, uitprinten of downloaden voor GPS, daarnaast kun je, wat Smotz schrijft, één of meerdere print-screens maken van het gebied waar je wilt gaan rijden. Dan kun je gemaakte route met kaartje of GPS rijden en je hebt 'n papieren overzichtskaart.
Extra handig om te weten is dat de Ruiteren&Mennen-routeplanner dagelijks wordt geüpdate. Wanneer er op een route wijzigingen in het veld zijn, dan worden deze zodra dit gemeld is, doorgevoerd op de digitale-routeplanner. Papieren kaarten daarentegen, zijn vaak al verouderd wanneer je ze in de winkel koopt.
Ander voordeel is, dat je zeker weet waar je met je paard mag komen.
) dankjewel, helder!
MarEd schreef:Toffe site alleen gek dat de routes vanaf onze kant nog niet bestaan....