eldora1 schreef:Het word waarschijnlijk een beginners rit bij manege grol in Renesse of de beginnersrit bij hippisch Zeeland.
Ik las op internet negatieve ervaringen over grol,( vraag je om een braaf paard krijg je een crosser die overal van schrikt) maar dat is al een paar jaar geleden. Kan iemand daar wat recents over zeggen? Meneer aan de telefoon klonk wel aardig en deed erg vriendelijk.
Ik ben door die nare ervaringen veder gaan kijken, kwam hippisch Zeeland toen tegen.
Lijkt me ook een leuke stal, maar die meneer aan de telefoon was moeilijk te verstaan( beetje Duits leek wel) was erg kortaf en hing snel weer op. Ik twijfel dus aan deze 2 omdat de ritte me wel leuk lijken.
Maar ik hoor graag wat jullie van hun denken?
Ik heb een beginnersrit bij manege grol gemaakt, maar vond het niet fijn.
Mijn paard deed in het begin nogal moeilijk en wilde niet stilstaan, toen ze net bijna rustig was komt de begeleider eraan en geeft het paard een keiharde klap in de flank. Er zat een gat in het zadel en je kon duidelijk zien dat het niet pastte. En toen het paard van de begeleider te hard stapte naar haar zin pakte ze de rechterteugel in 1 hand en trok er heel hard aan.
Ook gingen wij bij de beginnersrit alleen stappen terwijl er op de site staat stappen en draven.
De pensionpaarden zien er allemaal goed uit maar de lespaarden vind ik behoorlijk afgestompt