Waar buitenrijden in oost Friesland?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_Bjorka

Waar buitenrijden in oost Friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 17:34

Hoi,
Ik ben op zoek naar leuke plekken in de omgeving van Smallingerland waar je lekker kan buiten rijden met je paard en misschien weet iemand ook nog ergens een leuke tocht of ander evenement.
Ben benieuwd of iemand iets weet

Groetjes Lotte

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:37

In Beetsterzwaag heb je een heel groot bos en boornbergum/de wilgen heeft een bos. Je kan eventueel ook een rit maken langs Smalle Ee en dan door het bos van de wilgen/boornbergum. Bij Beetsterzwaag in de buurt heb je ook nog de lippenhuisterheide waar je prachtig kunt rijden.

lauwie

Re: Waar buitenrijden in oost Friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:42

In de omgeving van bakkeveen heb je ook diverse bossen waar je kunt paardrijden. Het oude bos en het blauwe bos bij haulerwijk

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 17:45

Ohh wat leuk. Mijn paard staat tussen doezum en marum misschien kent daar nog iemand leuke routes?

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:46

Bjorkalover schreef:
Hoi,
Ik ben op zoek naar leuke plekken in de omgeving van Smallingerland waar je lekker kan buiten rijden met je paard en misschien weet iemand ook nog ergens een leuke tocht of ander evenement.
Ben benieuwd of iemand iets weet

Groetjes Lotte

En
carika schreef:
Ohh wat leuk. Mijn paard staat tussen doezum en marum misschien kent daar nog iemand leuke routes?

Hoi Lotte en carika,

Een overzicht van ruiter- en menroutes in Nederland, België en Duitsland vind je op de routeplanner van Ruiteren & Mennen: http://www.ruiterenenmennen.nl/index.php?nav=1

Maar zeker ook in Friesland, hebben we al veel routes op de kaart staan. Kijk maar: http://www.ruiterenenmennen.nl/stap3.ph ... n&regio=12

En natuurlijk willen we graag nog veel meer routes intekenen.

Dus voor alle Bokkers die dit lezen:
Weet jij nog routes die aan onze voorwaarden voldoen? Geef ze aan ons door en help je collega-ruiters en menners de weg te vinden in jou buurt.

De voorwaarden zijn?]
*paarden moeten op alle aangeleverde routes welkom zijn
*de routes moeten veilig zijn voor paard, rijder en andere weggebruikers
*de routes moeten door een aantrekkelijke omgeving gaan
*de routes moeten voor zowel ruiters als menners geschikt zijn. Indien de route (of gedeelt) niet geschikt zijn voor menners, wil je dit dan aangeven.

lauwie

Re: Waar buitenrijden in oost Friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 06:44

Ik had al eens eerder op deze site gekeken maar toen kon ik nog geen routes vinden op de site. Ik zal eens kijken of ik ook wat routes kan toevoegen!