Route vanaf Giersbergen?? Wie weet het?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gimmick11

Route vanaf Giersbergen?? Wie weet het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 09:00

Ik ben van plan morgenmiddag een stukje te rijden in de drunense duinen.
We willen parkeren bij de Drie Linden.
We willen graag 2 uur rijden, wat is een leuke rondje? Ik kan er op internet moeilijk wijs uit worden....
Ik rij wel vaker in de drunense duinen, maar vind het altijd zo lastig aangegeven...

Kan iemand mij helpen?
Misschien een simpele route, of een gps route?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:05

Is het erg als het wat uitloopt?

Dan zou ik gewoon gaan rijden, en paadjes inslaan die er leuk uitzien. Paarden weten bijna altijd de weg wel terug. Dan hoef je tijdens de rit niet op je route te letten, en kun je na +/- 1 uur weer terug richting de drie linden gaan rijden.

Ik bedoel niet terug over precies dezelfde paadjes, maar gewoon een soort rondje maken zegmaar.

kraakte

Re: Route vanaf Giersbergen?? Wie weet het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:32

Je kunt richting het duin rijden, en dan ergens een paadje in slaan, of de andere kant, daar heb je meer bospaden en kom je meestal wat minder mensen tegen.
Ook zijn er wel wat kleinere duintjes daar.
Die kant op kun je een ronde maken van ongeveer twee uur!

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 12:38

Jullie zouden dan voor de drie linden richting de rustende jager rijden? Of achter de parkeerplaats langs?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:32

Achter de parkeerplaats langs, dan kom je langs n paar huizen, ga je de bocht om en kom je langs n electriciteitshuisje, die weg kun je dan volgen door t bos en kom je allerlei leuke ruiterpaden tegen! Of idd richting de rustende jager en dan stukje over t kleine duin t bos weer in!

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 13:22

Gimmick11 schreef:
Ik ben van plan morgenmiddag een stukje te rijden in de drunense duinen.
We willen parkeren bij de Drie Linden.
We willen graag 2 uur rijden, wat is een leuke rondje? Ik kan er op internet moeilijk wijs uit worden....
Ik rij wel vaker in de drunense duinen, maar vind het altijd zo lastig aangegeven...

Kan iemand mij helpen?
Misschien een simpele route, of een gps route?

Je kunt via de ruiter-en menrouteplanner je route plannen en tegelijk zien hoeveel kilometer je van plan bent om te rijden.
Je kunt vervolgens je route uitprinten, opslaan, downloaden voor gps, wat je maar wilt. Voor een goed overzicht van de kaart en omgeving kun je linksboven kiezen voor "full screen" en recht voor kaart of satelliet. Als je een grote tocht wilt rijden, maak dan twee of drie routes. B.v. de route voor de rustpauze en een voor 's middags.
We raden sowieso aan om altijd een papieren kaart van de omgeving mee te nemen, ook als je met GPS rijdt.
Link voor de routeplanner: http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... s=42#stap4

Veel plezier met je

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:00

je kunt altijd nog op maps kijken waar je ongeveer zit. Zomaar ergens heen rijden daar, kan flink uitlopen want vaak lijkt het ene pad en het ander nog wel op elkaar. Sommige tracking apps hebben de mogelijkheid om de kaart te bekijken.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 16:57

We hebben nu een stuk rechts van het fietspad gereden, over het zand en toen richting de rustende jager. Toen weer terug. Anderhalf uur was het. We hadden ook een app Saferider. Maar die deed het niet... Uiteindelijk zoek ik nog een leukere route van 2 uur voor de volgende keer