Paardrijden in belgisch Limburg

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetbelike

Paardrijden in belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 14:25

Hoi, over een aantal weken ga ik naar België, nouja, this net over de grens van Nederland dus ja wel in belgie.

Ik ga naar een camping in Belgisch limburg, weet iemand daar een leuke manege waar je een buitenrit kan maken?

Anoniem

Re: Paardrijden in belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:54

Welke regio zit je dan?
Want Belgisch Limburg is niet zo groot, maar toch een iets te ruim begrip om nuttige reacties te geven :Y)

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:58

Inderdaad, er zijn hier wel een aantal plekken, maar waar je precies naartoe gaat is wel handig om te weten :P

Shetbelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 23:14

Houthalen, vlakbij hasselt

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:32

Dan zit je vlak naast miJ, ik woon in Hechtel :) je hebt Dagen Van het Paard in Leopoldsburg waar ze hele mooie buitenritten maken door het militair domein, De Breugelhoeve in Brogel, Panhof in Peer maar ik weet niet of die nog open is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 00:05

Panhof was volgens mij niet meer open, of in ieder geval geen manège meer..
In Houthalen zelf kan ik niet zo meteen wat bedenken. Verdere opties in de buurt zijn nog Pacha's Hoeve (As/Opglabbeek?) en Orshof (Gruitrode). Of Kattevenia (Genk) kan misschien ook nog. Verder moet ik even diep nadenken of ik nog wat weet voor buitenritten ;)

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 07:43

Eerste waar ik opkom is Nationaal Park Hoge Kampen, daar super omgeving. Dat heeft verschillende "ingangen" (Zutendaal, Genk) waar je kan vertrekken. De precieze locaties weet ik echter niet, voor Zutendaal is het misschien bocherhof?
Kattevenia (Genk) ligt volgens mij ook aan het nationaal park, je kan er sowieso mooi buitenrijden

Shetbelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 09:21

Ik zal zo wel ff op internet kijken! Thnx! Weten jullie misschien hoeveel het daar kost..?

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:30

Kijk eens op Indian Jewels in Dilsen, daar kan je onder begeleiding toffe buitenritten maken. Als ik twee paarden had, kon je bij mij komen rijden, ik gids je wel graag rond.
Houd er rekening mee dat er veel dazen zijn op sommige plaatsen. In de regio Zutendaal/Genk (Kattevenia) zijn er minder dazen.
Bij Pacha's hoeve kan je ook buitenritten maken. De ander genoemde maneges zullen dit ook wel organiseren, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen.

Shetbelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 09:55

Manadeluca schreef:
Kijk eens op Indian Jewels in Dilsen, daar kan je onder begeleiding toffe buitenritten maken. Als ik twee paarden had, kon je bij mij komen rijden, ik gids je wel graag rond.
Houd er rekening mee dat er veel dazen zijn op sommige plaatsen. In de regio Zutendaal/Genk (Kattevenia) zijn er minder dazen.
Bij Pacha's hoeve kan je ook buitenritten maken. De ander genoemde maneges zullen dit ook wel organiseren, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen.

dankje! Zal ff kijken

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:36

Panhof in Peer is overgenomen door hele toffe mensen. Maar heet nu domein Panhof.
Bieden rijles en kampen en menles, of ze ook buitenritten bieden zul je even moeten opzoeken op hun site of ze bellen/mailen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:02

Wij waren in de nabijheid van manège 't Bosscherhof in Zutendaal. Onze paardjes stonden op één van hun weilanden en mochten met toestemming ook op het weiland logeren in tenten. Was heerlijk, vlakbij het knooppuntennetwerk en dus een directe verbinding. Ook vlakbij enkele crosshindernissen. Wij zijn in mei geweest, dus niet echt last van dazen, maar het is wel opletten geblazen ivm teken. Zeker als je je paard ergens wilt vastbinden in de bosjes voor een lunch ofzo. Hingen helemaal vol hier, zelf al in mei. Deze plek is overigens een echte aanrader! Prachtige omgeving! (Ligt in As, heeft geen specifieke naam) Wij hebben in 4 dagen 110 km gereden :)

Afbeelding

Edit; zie net dat het niet met eigen paarden is :o Maar je kan dus denk ik ook bij die manège begeleidde wandelingen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:04

Is dat de ruiterroute daar? Meende een paaltje gezien te hebben? Ergens rond 81/82/83?
(wil die ooit eens doen maar zit wat noordelijker .. dan weet ik wat ik kan verwachten qua omgeving :P ).

Bosscherhof heb je daar inderdaad ook (ligt vlakbij Kattevenia, de crosshindernissen horen bij hun ;) ) maar is persoonlijk niet zo mijn ding, vandaar dat ik die niet vermeld heb ;)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:28

Ja, de manier qua stalling is ook niet mijn ding, maar bon, onze paarden stonden heerlijk op de wei, zoals het hoort :) En is idd op een ruiterroute! Ik geloof dat als je dat pad afgaat je bij de paardvriendelijke B&B De Edelsteen uitkomt.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:24

Jackytje schreef:
Prachtige omgeving! (Ligt in As, heeft geen specifieke naam) Wij hebben in 4 dagen 110 km gereden :)

Ik woon in As, het is hier inderdaad heerlijk rijden, de plek waar jij bent geweest lijkt me één van de grindgroeves te zijn, ik noem het al lachend onder mederuiters, "de Grand canyon" van bij ons.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:00

Ja, was ook meteen het gene waar ik aan dacht! De Grand Canyon. Prachtige plek, wil ik wel eens terug naartoe :) Zou nog mooi zijn voor een fotomeeting eigenlijk..