Wie weet hoe de parkeermogelijkheden zijn bij herperduin

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ama83

Wie weet hoe de parkeermogelijkheden zijn bij herperduin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 15:17

Binnenkort willen wij graag een ritje maken in het natuurgebied herperduin. Aangezien ik nog weinig ervaring heb in het rijden met de trailer zou ik graag weten waar ik het beste kan parkeren en makkelijk kan keren. Daarnaast willen we graag zwemmen met de paarden. Iemand suggesties voor een leuke route?

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 08:19

Als je parkeert aan het einde van de Hoessenboslaan in Berghem (officiele parkeerplaats) hoef je niet te keren. Je kan deze parkeerplaats aan 2 kanten verlaten.
En de parkeerplaats bij restaurant de Kriekeput is heel groot, daar kun je gewoonrondrijden. Dat is geloof ik officieel Schaijk.
Zwemmen in het Herperduin gaat niet, de vennen zijn niet diep genoeg.....
Je kan wel over de A50 steken (fietsbruggen) en naar de Hofmans rijden, zandafgravingen. Die zijn diep genoeg maar hebben geen fijne oevers, even ondiep en dan ineens heel diep.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:20

Bij de putten van Hofmans niet doen. Je hebt daar kans op drijfzand.

amie1965

Re: Wie weet hoe de parkeermogelijkheden zijn bij herperduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 07:42

Tjonge zeg, dat drijfzand daar zit in de baggerdepots niet in de afgravingen. En er staan 100 waarschuwingsborden omheen, je mag wel blind zijn wil je daar nog in terecht komen....

WiskyBokjes

Re: Wie weet hoe de parkeermogelijkheden zijn bij herperduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:24

Onderschat drijfzand niet hè, ook al let je nog zo goed op, je kan er snel in terecht komen.

Ik parkeer altijd bij de Kriekeput. Als het niet te druk is kan je daar goed parkeren. Je moet alleen even een weg oversteken en dan ben je in het bos. Dat is trouwens goed te doen!
Zwemmen is inderdaad niet mogelijk omdat het te ondiep is.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:26

Ja hallo, het is lang geleden dat ik er geweest ben. Ik weet alleen dat er vroeger mensen in de problemen zijn gekomen bij de afgravingen. Ik zou in ieder geval uitkijken.