Buitenrit in Texel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Buitenrit in Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 16:47

Hoi! Ik wil binnenkort een buitenrit in Texel gaan maken maar welke manage/stal raden jullie mij aan?

Ik wil graag 2 uur rijden en wel over het strand. Ook een rengalop zou ik niet verkeerd vinden. Zelf ben ik ervaren en ook ervaren buiten :)

pien_2010

Re: Buitenrit in Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:09

ED → BRT

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:14

elzenhof raad ik aan, alleen er is droes geconstateerd.. Ik weet niet hoe erg het is en of ze open blijven.
Anders bij de jan plezier met de ruitertocht op belgen het strand op, hoe gaaf is dat :D

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:15

http://www.janpleziertexel.nl/pages/trekpaardrijden.htm

Wij hebben een paar jaar terug een strandrit gemaakt op de Belgische trekpaarden van de Jan plezier. Was echt super leuk! Hele voorwaartse beesten en heerlijk relaxed. Ondanks dat ze zo groot zijn ook best heel leuk kunnen galopperen over het strand, ging nog best hard.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:17

manege de kikkert.. moet je goed kunnen rijden voor de strandrit met netjes in een rij maar wel een leuke pittige galop:)

(beter dan de elzenhof met vooral haflingers en veelste grote groepen)

ambertjuux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:27

Ik raad ook manege Elzenhof aan, vriendelijke mensen en erg gezellig en natuurlijk leuke paarden! Er is inderdaad droes geconstateerd maar de paarden met droes staan al in quarantaine en dan is er geen gevaar op verdere besmetting. Dus de manege is gewoon open had ik gelezen

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:35

Manege Elzenhof is inderdaad nog gewoon open!

Verder is er op Texel ook de mogelijkheid een strandrit te maken op Friezen. Kleinschalig en voor de (ver) gevorderde ruiter! Je moet maar even bellen of er nog plek is http://www.paardenstallingtexel.nl

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 19:46

Dank voor de reactie! Ik heb al bij manege Kikkert gekeken en dat sprak mij wel aan! En moet je daar voorrijden of kan je aangeven wat voor paard je wilt? En hoe zit de rit in elkaar? Ik vind het namelijk wel fijn om tijdens zo een rit toch een beetje te genieten en niet een bokkend paard onder mij te hebben :P

Elzenhof zie ik staan maar ik wil liever niet in als te grote groepen := Heb daar wel eens nare dingen mee meegemaakt en dat heb ik toch het liefste niet...

Bij de stal van janplezier vind ik het echt te duur :=

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:32

Manege Kikkert heeft inderdaad een strandrit. Ik zou je in elk geval willen aanraden om niet te lang te wachten met bellen, want strandritten zitten altijd zo vol. Belangrijk bij de strandrit is dat je goed kan rijden en ervaring hebt met buiten rijden. In overleg kijken ze dan welk paard bij je past. Dat hangt er natuurlijk ook vanaf welke paarden/pony's er beschikbaar zijn. Maar er staan genoeg fijne paarden dus dat moet goed komen. Hoe zit de rit in elkaar je gaat door het bos richting het strand. Een deel van het strand gaat in stap en als de begeleidster dan haar hand naar beneden doet ga je een stuk in een flinke galop/rengalop. Vandaar de ervaring en het goed kunnen rijden. Verlichten zit beheersen is een eis. De pony strandrit is iets rustiger opgebouwd.

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:03

Hoi bij ons manege kikkert zijn de groepen niet zo groot voor het strand en max 10 das als echt alle paarden mee gaan op het moment is dit acht klanten dit vanwege een paar paarden met een blessure . We hebben voor alle ervaren ruiters leuke paarden die niet zomaar bokken maar er wel zin in hebben. tevens hebben we een paar jonge en nieuwe en daar moeten mensen die daarop mee willen eerst een bosrit op maken omdat wel echt voor veiligheid gaan. Mocht je benieuwd zijn naar de paarden die we hebben dan raad ik je aan even op de facebookpagina Manege Kikkert op Texel te kijken daar staan ze allemaal op. En het gaat idd zoals happie net heeft geschreven lekker stappen en daarna een lekker stuk hard over het strand .

marleenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:48

Je kan ook op een fries... www.paardenstallingtexel.nl. De groepsgrootte is max 4 en de paarden zijn privepaarden, worden allemaal ook op wedstrijden uitgebracht. Galoptempo afhankelijk van conditie van het strand, vooral met hoog water wordt er rustiger gegaloppeerd.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:52

ik heb meerdere keren bij kikkert gereden, nevada vond ik toen erg leuk.. maar dat is al drie jaar geleden weet niet of die er nog staat.

leuke stal niet te grote groep

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 21:53

nannyrana7 schreef:
Hoi bij ons manege kikkert zijn de groepen niet zo groot voor het strand en max 10 das als echt alle paarden mee gaan op het moment is dit acht klanten dit vanwege een paar paarden met een blessure . We hebben voor alle ervaren ruiters leuke paarden die niet zomaar bokken maar er wel zin in hebben. tevens hebben we een paar jonge en nieuwe en daar moeten mensen die daarop mee willen eerst een bosrit op maken omdat wel echt voor veiligheid gaan. Mocht je benieuwd zijn naar de paarden die we hebben dan raad ik je aan even op de facebookpagina Manege Kikkert op Texel te kijken daar staan ze allemaal op. En het gaat idd zoals happie net heeft geschreven lekker stappen en daarna een lekker stuk hard over het strand .

Bedankt voor het antwoord! Mijn keuze is gemaakt! Ik ga jullie binnenkort even een mailtje sturen :D

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 04:48

Voor reserveren moet je gewoon even bellen naar 0222317516 want doen geen reserveringen via de mail Maureen maar hopelijk tot snel.