Aanrader voor strandrit? (Zeeland)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

megasuus

Aanrader voor strandrit? (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 19:22

Hallo allemaal,

Ik ga op vakantie naar Burgh-Haamstede in Zeeland. Natuurlijk is een vakantie aan zee niet compleet zonder een galopje over het strand :j Ik heb al even op het internet rondgekeken naar het aanbod van strandritten. Er zijn meerdere stallen bij ons vakantiehuisje en ik vind het moeilijk om te beslissen waar ik zal gaan rijden. Prijs is niet zo belangrijk (het is vakantie dus voor een keertje mag het) maar kwaliteit wel. Ben al meerdere malen op strandrit geweest op Ameland en na een aantal jaar daar te komen op vakantie weet je wel welke stal je aanspreekt en welke niet. Ik vind het bijvoorbeeld niet leuk om weinig te draven/galopperen tijdens een rit. Sommige stallen maken goed onderscheid tussen beginners/ gevorderden terwijl dit bij andere stallen niet het geval is. Omdat ik in Zeeland niet bekend ben vroeg ik mij af of jullie mij kunnen helpen; welke stal in de buurt van Burgh-Haamstede kunnen jullie mij aanraden?

pien_2010

Re: Aanrader voor strandrit? (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:34

ED → BRT

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:47

Up

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:12

ik volg ook even ik ga eind augustus ook naar resort haamstede voor een weekje en wilde absoluut niet bij manege grol (na een nare ervaring 2 jaar terug )

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:15

Bij stichting hippisch zeeland staan de paarden er goed bij. Lopen nooit meer dan 2 keer op een dag, zijn mooi op gewicht en geen gekke fratsen op het strand. Ze hebben een facebook pagina en zitten waar vroeger lisiduna zat.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:19

Wilde net zeggen wel een afrader lisiduna maar zie hierboven dat die niet meer bestaan.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:21

Camping Duinhoeve in Renesse organiseert ook strandritten, ook voor de niet-campinggasten ;)

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:24

Gypsy schreef:
Bij stichting hippisch zeeland staan de paarden er goed bij. Lopen nooit meer dan 2 keer op een dag, zijn mooi op gewicht en geen gekke fratsen op het strand. Ze hebben een facebook pagina en zitten waar vroeger lisiduna zat.

ook een website :D
http://www.paardrijdenzeeland.com/

dankje voor de tip ga zeker bellen voor een reservering *D

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:26

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:29

Bij het ponyhof in aagtekerke! Ze hebben daar voor iedereen wel een geschikt paard of pony. Je draaft en galoppeert er wel echt veel! Op het strand galop en op de heen en terug weg stap en af en toe draf. En ook door zee, ligt wel aan de kwaliteit van de ruiters die mee gaan denk ik maar dat kan je vgm wel gewoon aangeven! :j Over de kwaliteit is een discussie mogelijk, maar daar wil ik me verder niet mee bemoeien. :o Weet eerlijk gezegd ook niet of dit in de buurt van Burgh-Haamstede ligt :=
Ik heb vorig jaar ook een strandrit op Ameland gehad, dat was super! :P
Laatst bijgewerkt door _Lou op 07-07-15 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 21:29

Gypsy schreef:

Bedankt voor de tip! Had hun website inderdaad gezien en leek me wel wat. Heb je daar zelf wel eens aan een rit meegedaan? Het is fijn om te horen dat de paarden er goed verzorgd worden maar ben ook benieuwd naar de ritten zelf. Ga je veel draven/galopperen en ook door de zee? Etc.

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 21:34

_Lou schreef:
Bij het ponyhof in aagtekerke! Ze hebben daar voor iedereen wel een geschikt paard of pony. Je draaft en galoppeert er wel echt veel! Op het strand galop en op de heen en terug weg stap en af en toe draf. Over de kwaliteit is een discussie mogelijk, maar daar wil ik me verder niet mee bemoeien. :o Weet eerlijk gezegd ook niet of dit in de buurt van Burgh-Haamstede ligt :=

Klopt daar heb ik ook van gehoord dat het daar leuk was, is een half uurtje vanaf Burgh-haamstede zag ik dus valt mee maar aangezien er ook stallen om de hoek zitten vinden mijn ouders dat te ver. Vandaar dat ik benieuwd ben naar hoe de stallen in de buurt van Burgh-haamstede zijn ;) Leuk dat je ook op Ameland gereden hebt! Bij welke stal? Ik rij daar altijd bij Nella Dorien of de Lange Dunen :)

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:49

megasuus schreef:
_Lou schreef:
Bij het ponyhof in aagtekerke! Ze hebben daar voor iedereen wel een geschikt paard of pony. Je draaft en galoppeert er wel echt veel! Op het strand galop en op de heen en terug weg stap en af en toe draf. Over de kwaliteit is een discussie mogelijk, maar daar wil ik me verder niet mee bemoeien. :o Weet eerlijk gezegd ook niet of dit in de buurt van Burgh-Haamstede ligt :=

Klopt daar heb ik ook van gehoord dat het daar leuk was, is een half uurtje vanaf Burgh-haamstede zag ik dus valt mee maar aangezien er ook stallen om de hoek zitten vinden mijn ouders dat te ver. Vandaar dat ik benieuwd ben naar hoe de stallen in de buurt van Burgh-haamstede zijn ;) Leuk dat je ook op Ameland gereden hebt! Bij welke stal? Ik rij daar altijd bij Nella Dorien of de Lange Dunen :)

De naam van die stal ben ik even kwijt. Het was een stal met met name Friezen in Nes. Maar dus niet een van de stallen waar jij komt :P

Veel plezier en hopelijk heb je een lekker weertje met de strandrit! :)
Ik ben niet bekend in :') Zeeland dus kan je niet verder helpen :\

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:53

megasuus schreef:
Gypsy schreef:

Bedankt voor de tip! Had hun website inderdaad gezien en leek me wel wat. Heb je daar zelf wel eens aan een rit meegedaan? Het is fijn om te horen dat de paarden er goed verzorgd worden maar ben ook benieuwd naar de ritten zelf. Ga je veel draven/galopperen en ook door de zee? Etc.

Een vriendin van mij begeleid o.a. de ritten. Ze gaan door bos, duinen en over het strand. Daar proberen ze geloof ik ook te galopperen en het water in te gaan, maar als het strand te druk is gaat dat simpelweg niet.

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 21:54

[/quote]
De naam van die stal ben ik even kwijt. Het was een stal met met name Friezen in Nes. Maar dus niet een van de stallen waar jij komt :P

Ik ben niet bekend in :') Zeeland dus kan je niet verder helpen :\[/quote]

Het jutterspad? :)

Geeft niks bedankt voor de tip van ponyhof!

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:56

megasuus schreef:

Ik ben niet bekend in :') Zeeland dus kan je niet verder helpen :\[/quote]

Het jutterspad? :)

Geeft niks bedankt voor de tip van ponyhof![/quote]

Jaa dat was het! Wilde het net melden dat ik het weer wist :)
Graag gedaan! En als je alsnog naar ponyhof wil, kan je me altijd een pb sturen dan kan ik je misschien nog helpen met een pony uitkiezen :D

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 21:57

Gypsy schreef:
Een vriendin van mij begeleid o.a. de ritten. Ze gaan door bos, duinen en over het strand. Daar proberen ze geloof ik ook te galopperen en het water in te gaan, maar als het strand te druk is gaat dat simpelweg niet.

Oh wat doen ze dan als het te druk is? Zijn er niet bepaalde stukken wat speciaal voor ruiters is? Dat heb je op Ameland wel

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 21:59

_Lou schreef:
Jaa dat was het! Wilde het net melden dat ik het weer wist :)
Graag gedaan! En als je alsnog naar ponyhof wil, kan je me altijd een pb sturen dan kan ik je misschien nog helpen met een pony uitkiezen :D

Dankjewel voor je hulp! Als ik dat ga doen, maar denk het helaas niet, zal ik je zeker een berichtje sturen :j

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:24

megasuus schreef:
Gypsy schreef:

Oh wat doen ze dan als het te druk is? Zijn er niet bepaalde stukken wat speciaal voor ruiters is? Dat heb je op Ameland wel

Je mag dan alleen voor 10:00 's ochtends op het strand of na 19:00 's avonds ivm de drukte. Maar in de zomer als het mooi weer is kan het nog druk zijn dan. Volgens mij kunnen deze tijden wel verschillen per strand (of hoe zeg je dat) en per seizoen maar dat weet ik niet zeker.

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 18:23

Bepaalde stukken mag je ook overdag komen met je paard. (Naaktstrand, dat zit tussen publieksstrand sportstrand) en inderdaad: www.paardrijdenzeeland.com is precies wat je zoekt :D

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 18:26

_Tristan schreef:
Bepaalde stukken mag je ook overdag komen met je paard. (Naaktstrand, dat zit tussen publieksstrand sportstrand) en inderdaad: http://www.paardrijdenzeeland.com is precies wat je zoekt :D

Thanks! Heb daar inderdaad een rit gereserveerd en ben benieuwd! :)

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:36

megasuus schreef:
Gypsy schreef:

Maar ook hier moet je je aanpassen aan de drukte op het strand!

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 21:51

Bluebontje schreef:
Maar ook hier moet je je aanpassen aan de drukte op het strand!

Ja dat snap ik. Ach, er zijn vast wel stukken waar minder/ geen mensen komen. Meestal heb je echt stukken rondom strandtenten waar veel mensen komen maar ook rustige stukken

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:27

Je mag dan alleen voor 10:00 's ochtends op het strand of na 19:00 's avonds ivm de drukte. Maar in de zomer als het mooi weer is kan het nog druk zijn dan. Volgens mij kunnen deze tijden wel verschillen per strand (of hoe zeg je dat) en per seizoen maar dat weet ik niet zeker.[/quote]

Er mag hier in Burgh-Haamstede gewoon op het strand gereden worden,in de zomer mag je niet linksaf slaan vanuit het bos vanwege badgasten, en er is altijd ruimte om te galopperen, het 1e stuk is nog wat drukker, maar daarna zie je weinig mensen..
Eerste stuk is zowieso door het bos, mooier rijden dan hier vind je bijna niet in Zeeland, heel gevarieerd met het bos en daarna strand.

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:12

mammaslamma schreef:
Je mag dan alleen voor 10:00 's ochtends op het strand of na 19:00 's avonds ivm de drukte. Maar in de zomer als het mooi weer is kan het nog druk zijn dan. Volgens mij kunnen deze tijden wel verschillen per strand (of hoe zeg je dat) en per seizoen maar dat weet ik niet zeker.

Er mag hier in Burgh-Haamstede gewoon op het strand gereden worden,in de zomer mag je niet linksaf slaan vanuit het bos vanwege badgasten, en er is altijd ruimte om te galopperen, het 1e stuk is nog wat drukker, maar daarna zie je weinig mensen..
Eerste stuk is zowieso door het bos, mooier rijden dan hier vind je bijna niet in Zeeland, heel gevarieerd met het bos en daarna strand.[/quote]
Ik zei daarom ook dat het kon verschillen per stuk strand :j