Strand kop van noord Holland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Strand kop van noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 11:50

Wij willen graag met groep in september naar het strand op een zondag.
We komen vanuit Groningen en willen dan ook niet heel ver reizen.

Ik ben dan ook opzoek naar een plek waar je mooi kunt rijden en je het strand op mag in noord Holland.
Evt. een locatie waar je goed met trailers en vrachtwagen kunt parkeren erbij is helemaal top.

Suggesties om tussen de middag te eten zijn ook welkom.

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:54

In omgeving Den Helder kan parkeren ideaal bij Duinoord; maar helaas mag je pas na 19:00 met je paard het strand op. Dat geldt tot 1 oktober... zou dus toch een maandje later aanraden? ;) (Bijna overal zo geloof ik, langs de kust hier)

EDIT: Oh ja, en je kan dan ook heerlijk lunchen bij Duinoord :P

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:56

Julianadorp bij de snackbar kun je mooi parkeren. Steekt de weg over en bent gelijk in de duinen. Nog geen 10 minuten stappen en je bent op het strand. Lauwersoog schijnt ook mooi te zijn.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:58

ja mag voorlopig pas t strand op smorgens tot 10 uur, en na 7 uur savonds en dat is langs de gehele kust.
1 oktober mag je weer de hele dag t strand op, en worden op veel maneges weer strandritten gereden.

ik rij zelf altijd bij egmond aan zee parkeren kun je prima buiten egmond aan zee, kun je via bos of duin naar t strand of je parkeert gewoon op de zuid parkeerplaats in egmond en dan hoef je enkel amper 100 meter naar t strand te stappen en je bent er

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Strand kop van noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:02

Hargen, mega parkeerplaats en een eindeloos duingebied om in te rijden. Eten is wat lastiger, soms staat er een patatkraam, maar je kunt ook te paard naar de Berekuil en daar wat eten. Dat is een uurtje rijden vanaf Hargen, beetje afhankelijk van het tempo dat je rijdt.

Als je een kaart vh gebied wilt, pb me even je emailadres, dan mail ik een kaart die je kunt afdrukken op A4 formaat

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:42

Hargen heeft een grote parkeerplaats. Alle parkeerplaatsen in de buurt van de ruiterroutes staan op de routeplanner.
Kijk ook even met satellietscherm om een goede voorstelling te krijgen van de Parkeerplaats en omgeving.

http://www.ruiterenenmennen.nl/index.php
Klik voor meer informatie op de icoonjes op de kaart.