Ponykamp/ruitervakantie 18+

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Ponykamp/ruitervakantie 18+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 10:54

Ik zou graag weer een keer op ponykamp willen maar dan een 18+ kamp. Ik zie het niet zo zitten om tussen een stel jonge kinderen te zitten en spelletjes te doen op een skippybal... Ik weet dan niet wat het handigste is maar het liefst zou ik mijn eigen paard mee willen nemen. Helaas heeft mijn paard een blessure waardoor we niet intensief kunnen rijden. We zitten nog wel in het herstel proces (gaat heel goed). Ik mag nooit meer springen en dressuur is voorlopig ook uitgesloten. Buitenritten mogen wel. Dus in dit geval lijkt me het niet handig om mijn paard mee te nemen. Is er een ponykamp waar je je eigen paard kan mee nemen en je niet al te gekke dingen gaat doen? of een ponykamp waar je een paard kan huren/leent gedurende het ponykamp. Ik heb 0,0 wedstrijd potentie dus een kamp met proefjes rijden en oefenen is niets voor mij. Trektochten lijken me ook wel heel gaaf maar het is in dit geval onmogelijk om mijn eigen paard mee te nemen.

Wie o wie kan mij iets leuks aanraden :D

sallandval

Re: Ponykamp/ruitervakantie 18+

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:16

TS is 19. Misschien moet je het als bokt-evenement zelf organiseren.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 15:44

Ben inderdaad 19 :P Maar dacht ik zet 18+ er neer. Vind het op zich ook niet erg om met mensen an 16 op kamp te gaan. Maar kinderen van 10 jaar zie ik niet zo zitten.

Ik wil ook zelf wel wat organiseren maar dan zit ik er mee dat het dan weer bij mijn huis is en dat ik juist even weg wil. Dat ik sowieso vast zit aan mijn eigen paard waar ik niet heel intensief leuke dingen mee kan doen. Het lijkt me dan verstandiger om pas wat te organiseren als mijn paard wat meer kan en mag. Onze omgeving is trouwens wel leuk :D Alles in de buurt we hebben genoeg weiland en er is zelfs een zwembad vlak bij huis. Dus het is wel een goed idee sallandval! Maa meer iets voor de toekomst.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:48

Laatst bijgewerkt door vilheide op 19-05-15 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:49

Gydja schreef:
Ben inderdaad 19 :P Maar dacht ik zet 18+ er neer. Vind het op zich ook niet erg om met mensen an 16 op kamp te gaan. Maar kinderen van 10 jaar zie ik niet zo zitten.

Ik wil ook zelf wel wat organiseren maar dan zit ik er mee dat het dan weer bij mijn huis is en dat ik juist even weg wil. Dat ik sowieso vast zit aan mijn eigen paard waar ik niet heel intensief leuke dingen mee kan doen. Het lijkt me dan verstandiger om pas wat te organiseren als mijn paard wat meer kan en mag. Onze omgeving is trouwens wel leuk :D Alles in de buurt we hebben genoeg weiland en er is zelfs een zwembad vlak bij huis. Dus het is wel een goed idee sallandval! Maa meer iets voor de toekomst.

Zoiets kan je best doen bij de henriettehoeve in wolfheze!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:50

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 15:53

Kijk maar even op http://www.ervemeenderinkboer.nl
Eind juni is er weer een 18+ kamp!
En buiten de 18+kampen ben je daar ook altijd welkom, alleen of met eigen groepje; aangepast programma is nooit een probleem. In overleg is alles mogelijk.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 17:26

Bedankt voor de leuke ideeën!
Western lijkt me ook wel wat. Wil nog heel graag eens een keer een paar lessen volgen. Om te kijken of het wat voor mij is.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:10

marley93 schreef:
Ik heb hier geen ervaringen mee, maar misschien is dit leuk? Weet niet of je je eigen paard mee kan nemen... Of dat je Western iets vind! :P
http://rancho-de-verano.nl/westernweek/

Als je echt western wilt leren rijden moet je niet naar El Rancho de Verano gaan. Ondanks dat is het wel écht een aanrader! Ik ben er de afgelopen twee jaar geweest en ga dit jaar weer, dus dat zegt genoeg denk ik. :)

Bij El Rancho heb je geen les, maar maak je elke dag prachtige (en ook erg gezellige) buitenritten, waarvan twee keer een dagtocht. Verder zijn er nog andere activiteiten zoals linedancen, een BBQ en met de huifkar. Paard kan je uiteraard van daar 'lenen', sterker nog dat doet bijna iedereen. Ze hebben dan ook ontzettend veel verschillende paarden, voor ieder wat wils!

Al met al, als je van gezelligheid en prachtige buitenritten houdt, is het zeker een aanrader! :D

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 14:14

Lian schreef:
marley93 schreef:
Ik heb hier geen ervaringen mee, maar misschien is dit leuk? Weet niet of je je eigen paard mee kan nemen... Of dat je Western iets vind! :P
http://rancho-de-verano.nl/westernweek/

Als je echt western wilt leren rijden moet je niet naar El Rancho de Verano gaan. Ondanks dat is het wel écht een aanrader! Ik ben er de afgelopen twee jaar geweest en ga dit jaar weer, dus dat zegt genoeg denk ik. :)

Bij El Rancho heb je geen les, maar maak je elke dag prachtige (en ook erg gezellige) buitenritten, waarvan twee keer een dagtocht. Verder zijn er nog andere activiteiten zoals linedancen, een BBQ en met de huifkar. Paard kan je uiteraard van daar 'lenen', sterker nog dat doet bijna iedereen. Ze hebben dan ook ontzettend veel verschillende paarden, voor ieder wat wils!

Al met al, als je van gezelligheid en prachtige buitenritten houdt, is het zeker een aanrader! :D

Klinkt erg leuk! Wel jammer dat je er niet leert western rijden. Ik heb namelijk ook nog niets in de omgeving gevonden waar dat wel zou kunnen. Zou zo graag willen kijken of het mij ligt. Dressuur ligt me namelijk helemaal niet.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:42

Nee helaas. Het enige western eraan is dat je met een westernzadel rijdt. En de accomodatie, die is ook helemaal in stijl, erg mooi!

Wyo_ming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:18

Bij Duinmanege van Poelenburgh organiseren ze speciale 16+ weken. Deze zomer 2 keer. Misschien is dat iets. Of meld je ergens aan als leiding. Dan rij je zelf alleen de ritten die je leuk vind en laat je het serieuze werk over aan degene die dat wel leuk vinden. Het verdient waarschijnlijk niet, maar je kunt wel een paar leuke weken hebben.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 18:42

Wyo_ming schreef:
Bij Duinmanege van Poelenburgh organiseren ze speciale 16+ weken. Deze zomer 2 keer. Misschien is dat iets. Of meld je ergens aan als leiding. Dan rij je zelf alleen de ritten die je leuk vind en laat je het serieuze werk over aan degene die dat wel leuk vinden. Het verdient waarschijnlijk niet, maar je kunt wel een paar leuke weken hebben.

Klinkt leuk!
Waar zouden ze iemand aan nemen als leiding? Ik ken daar de omgeving namelijk niet en de mensen niet. Zouden ze dan zomaar iemand aannemen als leiding? Zou mooi zijn als het ook wat verdiende maar dan zou ik geluk moeten hebben hahaha.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:49

Als leiding bij poelenburgh, ben je er natuurlijk niet alleen om de ritten mee tw rijden. Je zorgt ook voor de kids, verzorgt omtbijt, lunch en avondeten. Helpt met opzadelen/afzadelen, verzorgt activiteiten en spellen. En slaapt bij ze op de slaapzalen. Erg leuk om daar te leiden, maar wel intensief! En je moet dus wel affiniteit met kinderen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:22

Wyo_ming schreef:

En je maakt kamers schoon, mest stallen uit, hebt voerdiensten, met een beetje pech ook bardiensten, moet activiteiten organiseren en leiden, kinderen met heimwee troosten, tafels dekken, helpen met eten opdienen, afwassen danwel corvee (met al het gezeur eromheen :D ) leiden, kinderen helpen met op- en afzadelen, 's nachts nog 3x je bed uit omdat er eentje loopt te spoken, heimwee heeft of loopt te neten, etc etc :D

Klinkt als een heerlijk luizebaantje maar maak je borst maar nat. Kampleiding zijn is net even wat meer dan leuke ritjes rijden ;) En reken maar dat ritten leiden gewoon werk wordt...

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:28

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 18:26

Ik snap dat er allemaal werk om heen zit :') Ik heb daar allemaal geen probleem mee mits ik er dan wel voor betaald krijg. Aangezien het wel erg intensief werk is. Maar voor werk is het ook weer wat anders dan een vakantie. Met vakantie hoef ik niet de hele tijd opgescheept te zitten met kinderen. Maar voor werk zou ik daar minder(zelfs geen) probleem mee hebben.

Junia, ik ga even kijken :D bedankt voor de link!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:30

Je zou eens kunnen informeren bij de Boschhoeve. Zowel om als kamp te gaan of als leiding.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 18:33

Ik zou het eigenlijk al niet durven vragen als leiding := vind het zo aso
Als er nou op de website op staat dat ze er om vragen oke, maar anders durf ik het echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:39

Gydja schreef:
Ik zou het eigenlijk al niet durven vragen als leiding := vind het zo aso
Als er nou op de website op staat dat ze er om vragen oke, maar anders durf ik het echt niet.

Joh waarom niet? Zie het gewoon als open sollicitatie, dat is toch niet raar? En al helemaal niet aso?

Meenderinkboer is overigens echt een aanrader, zie eerdere reactie. Supergezellig!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-05-15 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:40

Stal 't Reelaer vind ik echt een aanrader. Je gaat daar op trektocht en rijdt meerdere keren in de crossweide (je eigen paard meenemen is dus niet mogelijk, maar ze hebben daar heel verschillende soorten paarden en pony's, ik heb zelf ieder jaar een ontzettend leuk beestje gehad, ze hebben ook ontzettend leuke ijslanders :) ). Er zijn ook 18+ kampen bij t Reelaer, waarbij je net iets meer doet dan bij de gewone trektochten. Dit is allemaal ook te lezen op reelaer.nl. ik ben in ieder geval 3 jaar met heel veel plezier geweest, heb dit jaar alleen niet zo veel geld en tijd helaas, dus deze zomervakantie wordt geen Reelaer voor mij denk ik.. hopelijk vind je een leuke stal waar je heen kan en als je vragen hebt over het Reelaer mag je het altijd vragen :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 19:19

Ik heb gekeken op de site van 't Reelaer en het lijkt me echt super leuk! Ik kan alleen nergens prijzen vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:22

Les chevaux ben ik eens op buitenrit geweest en vind ik echt 10 keer niks.
Begeleiding wat naar elkaar zit te schreeuwen en begeleiding konden hun paarden niet onder controle houden.
Werd ons van te voren verteld dat we geen zweep nodig hadden, later werd naar ons geroepen dat we ons paard een tik met de zweep moesten geven omdat ze moesten doorlopen. :=
Dus daar zou ik niet heen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:23